• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • medlem2
    trazzlan skrev 2010-06-11 22:00:09 följande:
    Usch nu har luften gått ur oss lite. Det visade sig att just den campingen som vi skulle ställa upp för har tagit bort säsongsplatserna så det kostade 200/dygn oavsett hur länge man står. Det blir ju skitdyrt och vi kommer ju inte utnyttja vagnen såå mycket eftersom vi är begåvade med fyra tonåringar som har andra planer än att campa med oss....surar och tänker ut en annan lösning...
    Tänk att få fyra så unika gåvor!
    Oj vad tråkigt, hoppas ni hittat en annan bra lösning.
  • rosaid

o vi sitter i husvagnen på lidköping..lungt o skönt..uppehåll men blåser

• kanelia

Hej igen erfarna campare! :) Vi har fortfarande inte kommit iväg på någon premiärtur så nu medans vi väntar undrar jag om ni har några tips och råd?
    Några måsten som vi glömt? Något som underlättar och är ett måste att packa ner? 
    Kan tillägga att vi är två vuxna och tre barn mellan 1-5år. 

• Wilowa
    Wilowa skrev 2010-06-11 17:17:51 följande:
    Idag ska vi testa säsongscamping i regnet!
    Det blev lite dramatiskt när maken vaknade av ett brak och sedan ett  stort splasch. Han var säker på att det var vårt tält som rasat, men när han gick ut så var det helt. På morgonen insåg vi att det var grannens tält som rasat. De var inte där denna helgen, men några andra grannar var där och plockade bland alla krokiga pinnar. Jag kan tillägga att trots att jag sov oroligt den natten, så missade jag dramatiken.

Tyvärr så fick vi allt vattnet från tältet in i vårt förtält, då vi står på en etageplats och grannen stod bakom och ovanför oss...vi hoppas att det har torkat upp tills nästa gång vi åker ut.
  • ifent

Hej

Sitter nu i villavagnen i lugnet på Tjörn, idag har det monterats studsmatta till barnens glädje och vi håller på att bygga köks del på baksidan.
    Är ledig 2 v så nu skall vi njuta här

Catta

Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07
  • Mikah

Någon annan som har AC i vagnen (Dometic)? Vi kan inte ha våran igång. Det låter verkligen i hela vagnen, helt vansinningt. Vi får lämna in den för det måste vara något fel. Jag vet inte om det görs på verkstad eller direkt från fabrik men det går inte att ha det på för ljudet. Det blir resonans (heter det så) i hela vagnen.

• MiaB72
    ifen: Är ni på Almöns camping? Eller är ni på den till vänster om bron?
  • jmmm

mikah: alla man pratat med säger att de kna bara köra den nån timme innan säng gående, på natten funkar de inte pga oväsen. Ni får kontakta återförsäljaren som i sin tur får kontakta dometic om de inte kan åtgärda själva. trist vi plockade bort ac på vår vagn o satte heiki lucka istället, vi ligger ju mycke utan el o då funkar de inte o köra runt m alla de kilona i onödan ville vi inte. e tacksam för de nu nrä kilona är tighta innan e kortet e klart

• ifent
    MiaB72 skrev 2010-06-14 17:58:04 följande:
    ifen: Är ni på Almöns camping? Eller är ni på den till vänster om bron?
    Vi är på Almöns camping =)

Catta
    Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07
  • MiaB72
    Ifen: Ok, vi har funderat på den campingen några omgångar men fått för oss att det inte finns så mycket att göra för ungarna där men där kan jag ha riktigt fel för jag vet ju inte, men du vet ju!! Hur är campingen för barn, lekplats osv??
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !