Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
Vi har också pratat om att dra ner i europa, men nu är det lite mera planeringen eftersom campingplatser neråt i europa ofta inte har plats för större vagnar. Gäller att kolla upp lite innan man åker isåfall. Så vi får se hur det blir framöver.
Våra kompisar var för 2 år sen ner till Italien och Garda Sjön...dom planerar en liknande resa i sommar...ska vara borta typ 4 veckor. Dom planerar att köra ner själva sen så flyger barnen ner och joinar dom i typ 1-2 veckor och flyger hem igen sen.
Nu till helgen har det ju lovats kanonväder så det ska bli skönt att åka till vagnen imorgon. Hittills har vi haft lite otur med vädret på helgerna. Själv tänker jag passa på och åka till Falkenbergs motorbana och kolla på lite motorcykeltävlingar på lördag
Ja jag har sett att en del campingar inte har så stora tomter men det får man kolla upp innan man åker. Vi var på en camping i Frankrike för 2 år sen och fick en väldigt dålig plats som var helt spårig och lerig efter någon maskin så vi sa till att Nej där vill vi inte ligga och letade själv upp en finare plats.
Halloj camping vänner!
Här kommer en hälsning från husvagnen Äntligen har vi ett fungerande mobilt bredband
Vilket underbart väder vi haft idag.
Nu har vi äntligen fått ut vagnen till campingen. Vi har tillbringat större delen av helgen där och det är ju bara så skönt och avkopplande att bo på camping! Sedan är det skönt att ha så pass nära hem (5-6 km), det är bara att åka hem om det är något som måste hämtas eller göras.
Nu har vi haft sista familjenatten på våran försäsong.
PÅ lördag efter jobb åker jag o mannen dit o plockar ner, på söndag efter jobb åker vi dit o drar hem vagnen. Så de blir alltså en natt i husvagnen bara gubben o jag *mysigt*
Sen drar jag med den till jobb o får fixat lite grejjer o sen åker vi på semester strax innan midsommar
Vart ska ni alla på midsommar? vi landar nog på tylösand
jmmm, vi skulle åkt till Tylsösand på söndagen efter midsommar men mannen har inte upp körning förrän på tisdagen och då kör vi till Kalmar om han klarar det. Annars får vi vänta.
Städfia, Ja då är vi nära . Jag har aldrig provat Kiviks camping. Förra året var första gången i Simrishamn och de hade ju även lite dans på kvällen där förutom den obligatoriska runt midsommarstången på dagen. Vi ska köra två rundor till Simrishamn eftersom min svåger får köra ner även vår vagn så det är tur att vi inte har så långt. Men vi vill verkligen vara i vagnen på midsommar så då får bli så här.
hej hej
Drar upp vagnen till vänner en bit bort över midsommar med kidsen...sedan drar vi söderut v29..... ska ev ställa upp vagnen nån vecka på bergafjärden om det hinns med...