• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • rosaid

begravningen gick så fint den kunde efter omst...men nästa helg husvagnen

• jmmm

Rosaid: va skönt att allt blev bra, begravningar e ju aldrig roliga, men det är nog så viktigt att man får de fint o ett värdigt avslut.

Vi har haft helt fantastiska dagar i husvagnen, riktig avkoppling nu jobbar jag 3 helger i rad ...... så sista lediga helgen som vi har husvagnen ståendes där. Nästa lediga helg är det time att packa om/ut för att kunna resa på årets sommarsemester

• medlem2

Här har vi vart i Ödeshög under helgen, vet inte vad det är, men vi dras dit till den fina campingen, igentligen är det inget åkermark, men ja något är det ändå som drar oss dit...

• mariagbg
    städfia skrev 2010-05-21 19:23:52 följande:
    Ser fram emot att höra hur det var där, har själv funderat på en sväng dit nån gång!
    Hemma igen efter en grå och lite regnig vistelse i skåne. Campingen var helt ok. Stora platser i skogsmiljö. Standarden var mycket enkel... Vi låg på den övre delen. Nedre delen på andra sidan vägen låg precis vid havet med öppnare terräng.
  • jmmm

mariagtbg: vilken camping var det? lerberget?
    Har ni haft dåligt väder hela helgen? vi har haft fint fredag fm, starx efetr lunch öppnade sig himmlen o de öste ner o åskade till ca 19 då de prack upp o bölev kanon fint, härlig kvällsprommis. lördagen bjöd på underbart väder i dag upehåll men kaaallllt. detta i mitten av skåne

• libero

Nu står vår husvagn på sin säsongsplats och vi har haft en helt underbar helg med en massa värme. Har byggt trall så vi har jobbat en del men nu är det bara semester nästa gång vi kommer härligt.{#lang_emotions_laughing}

Rosaid!
    Vad skönt att begravningen gick så bra som den kunde

• Wilowa

Jag längtar tills nästa fredag då vi ska ställa ut vår vagn på campingen i en månad! Samma dag kommer även min mamma hem efter att ha varit utomlands i fyra veckor. DEt kan bli lite lätt körigt om vi måste hämta henne. Fast det kan det vara värt för att få hem henne igen. {#lang_emotions_sunny}

• miomion

Hejsan!
    Jag och familjen skall ut med husvagnen i sommar och har bokat plats i lidköping, sökte lite här för att hitta någon tråd där lidköping nämndes och kom till denna.

Är det någon som campat på kronocampingen eller känner till lidköping? Vad finns det att göra i stan och med omnejd? Känner verkligen inte alls till de trakterna (förutom Skara sommarland som man var på som liten) så alla tips mottages tacksamt

Sen en annan fråga, är det någon som har ugn i vagnen, och hur blir maten isf i den? Eller kör ni bara med maträtter som inte kräver ugn?

• libero
    miomion skrev 2010-05-26 08:46:19 följande:
    Hejsan!Jag och familjen skall ut med husvagnen i sommar och har bokat plats i lidköping, sökte lite här för att hitta någon tråd där lidköping nämndes och kom till denna.Är det någon som campat på kronocampingen eller känner till lidköping? Vad finns det att göra i stan och med omnejd? Känner verkligen inte alls till de trakterna (förutom Skara sommarland som man var på som liten) så alla tips mottages tacksamt Sen en annan fråga, är det någon som har ugn i vagnen, och hur blir maten isf i den? Eller kör ni bara med maträtter som inte kräver ugn?
    Välkommen hit!
    Lidköpings tips kan jag tyvärr inte bidra med, Ugn däremot har vi en i förtältet som används mycket flitigt. Skulle inte kunna vara utan den.
  • miomion

Tack :) Vi är helt nya i campingsvängen, köpte vagnen för ca 2 mån sen och var på första turen på kristihimmelfärdshelgen, till varberg.

En portabel ugn alltså, på el? Med plattor uppepå?
    Jag (ja mest jag, mannen tycker det är ett onödigt köp när vi har gasolugn +plattorna men jag tycker inte gasolugnen är bra) letar efter en sån, tar gärna emot tips på var man kan hitta en sådan hyfsat billigt? Såg en för 1600 men det var lite väl dyrt tyckte jag.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !