• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • medlem2

Vi sticker på torsdag förmiddag, drar oss till Vänersborg. Sprang på en kompis i fredags & dom står säsong där, kanoners!

• libero
    jmmm skrev 2010-05-09 20:34:58 följande:
    Libero: de finns olika sätt att lösa detta på beroende på vad för vagn o årsmodell typ.På vissa vagnar ex kabe finns de en list i överkant runt hjulet ocxå som amn har en speciell hjulhuskappa i.På andra som itne har det tex nyare adria så brukar vi rekomendera att limma fast tryckknappar på vagnan(hjulhuset o sen antingen använda sig av en rak hjulhuskappa som man själv slår i tryck knapp i elternativt finns det rak hjulhuskappa att beställa med tryckknapp i.Nyss hemkommen från en helg på bornholm, JÖSSES m campingar de fanns där, men de e synd d ee så dyrt o ta vagnen med över Denna gången bodde vi på hotell.På torsdag åker vi till vagnen på em, grabben skall ha försenat barnkalas på fm(om han e frisk....) Tyvärr jobbar jag sen fre-sö, men men familjen kan njuta av vagnen o jag får några timmar o framförallt goa nätter i husvagnen
    Tack för tipset. Tänkte att du hade nog koll på det hela. Vet du även var  man kan köpa skyddet? Tyvärr är det slut här.
  • tumult

chris jaså ni var kopplade tuill den stolpen med!
    jag såg det var folksamling där hahah vid stolpen!

• Wilowa

Nu har jag bokat campingplats två dagar på en camping mindre än två mil bort. Tanken är att min barndomskompis ska komma hit med sina barn och så ska de bo på i tält bredvid oss. Det är så sällan vi träffas och på det här sättet kan vi bo nära varandra samtidigt som det blir ett äventyr för alla barnen. Fast eftersom maken jobbar så är den stora frågan hur vi ska få dit vagnen!

• MammaSara80

Hej
    Slänger in frågan här:
    Någon som varit på Hafsten camping?
    Västkusten...

• jmmm

mammasara80: vi har en i tråden som säsongar där, hon ger sig nog till känna
    libero: det är i kama fritids sortiment de finns så alla butiker som har kama sortiment kan ta hem/har hemma dem de för kabe är ganska dyra, ca 260kr minns inte vad ni har för vagn. ett tips angående limningen på vagn, isabella har eget lim=svindyrt, superlim funkar bra, kan behövas göras om nån gång men de kan de kanske va värt mät bara noga vart knapparna skall sitta o ha inte fööör spännd markkappa.

chris: de lät ju lite läskigt m brand i stolpen, men att ligag utna e l e ju inge konstigheter alls hur många grader hade du vagnen ståendes på då? o så har du den stora kylo frysen med separat frys elelr har du endörrars skåpet? evt du hur många luter kylen e  på? funderar för vår del nämligen vi har ju stora lyl o frysen i runda slängar 150l + egen dörr t frysfacket.
    har vår vagn på el med 7* inställt, skall läsa av mätaren nrä vi kommer 2 veckor har den stått då, 2 nätter har vi varit där i övrigt bara kylen på (o ev värmen)
     men vi betalar ju el efter förbrukning iallafall. borde kanske köra på el, har bra gasolpris på jobb, 295 för pc10

• Chris

jmmm: Vagnen stod utan värme under veckan och så hade jag inställd att den gick igång vid kl. 15 på fredag. Jag vet inte på hur många liter det stora kylskåpet är på det är ju det som är standard i Kabe Royal oc vi har separat lucka för frysen. Räknade ut att gasolkostnaden för alla dom 5 dagarana var mindre än vad elen skulle ha kostat för 1 dag. Detta pga av att vi som inte står säsong betalar fast pris per dag för elen.
    Nej utan el var ju inga problem...bara det att vi blev avbrutna mitt i tv tittanden

Vet att det på husvagnsforum har varit uppe hur mycket effekt det finns i en gasolflaska så det går ju att räkna ut vad som lönar sig.

• jmmm

chris. aha så ni har ingen värme i vagnen under veckan, nja de har vi, vi lämnar ju allt kvar vatten osv så vi vågade inte chansao de va nog tur för första natten vi lämnade vagnen hörde jag av några andra att de varit 6- där på natten. Men de e ju skänt o ha lite mer värme så klart när an kommer på kvällen. ja då har ni troligtvis samma kyl som oss, tillval i icke royal 10:or o standard i royal10:or iallafall.

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-05-11 08:37:40 följande:
    chris. aha så ni har ingen värme i vagnen under veckan, nja de har vi, vi lämnar ju allt kvar vatten osv så vi vågade inte chansao de va nog tur för första natten vi lämnade vagnen hörde jag av några andra att de varit 6- där på natten. Men de e ju skänt o ha lite mer värme så klart när an kommer på kvällen. ja då har ni troligtvis samma kyl som oss, tillval i icke royal 10:or o standard i royal10:or iallafall.
    Jag har precis varit ut och kollat vår vagn, för här har det varit sex minusgrader inatt. Igår när jag var ut i vagnen och letade efter en sak, så såg jag att det inte var någon ström i den. Fast jag var stressad och hade inte tid att fixa med det då...och sedan glömde jag bort det. Fick lite lätt panik i morse när jag insåg att det varit så kallt! Fast det kommer vatten från alla kranar i alla fall och displayen visade på tre plusgrader när jag fick igång den. Då borde det väl inte ha kunnat vara minusgrader inne i vagnen inatt? Är det något mer jag borde kolla?

Jag var ute i vagnen för att se om muffinsformarna jag köpte samtidigt som tallrikarna möjligtvis följt med ut i vagnen...för inne fanns de inte! Nej de var inte där heller, så jag fick slänga mig iväg och köpa nya tråkigare formar på Coop runt sju igår. Jag hade nämligen lovat dottern att baka muffins som hon skulle få med sig på en utflykt med förskolan idag. Det första jag gör när jag kommer hem från affären är att hitta de andra formarna, de låg under en bänk i köket. Fast det var väl tur i oturen för tack vara det så märkte jag ju att strömmen inte var på i vagnen. Troligtvis så hade det åkt isär lite i någon av skarvkontakterna, för vi har ingen ström i vårt garage utan får dra en sladd från altanen...jag tror jag ska fixa hit en elektriker.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !