Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
Vi sticker på torsdag förmiddag, drar oss till Vänersborg. Sprang på en kompis i fredags & dom står säsong där, kanoners!
chris jaså ni var kopplade tuill den stolpen med!
jag såg det var folksamling där hahah vid stolpen!
Nu har jag bokat campingplats två dagar på en camping mindre än två mil bort. Tanken är att min barndomskompis ska komma hit med sina barn och så ska de bo på i tält bredvid oss. Det är så sällan vi träffas och på det här sättet kan vi bo nära varandra samtidigt som det blir ett äventyr för alla barnen. Fast eftersom maken jobbar så är den stora frågan hur vi ska få dit vagnen!
Hejsan!
Jag undrar om ngn i denna tråd har ngn erfarenhet av hunnebostrand camping & stugor
www.camping.just.nu/
Tack på förhand / Smaragd
Hej
Slänger in frågan här:
Någon som varit på Hafsten camping?
Västkusten...
mammasara80: vi har en i tråden som säsongar där, hon ger sig nog till känna
libero: det är i kama fritids sortiment de finns så alla butiker som har kama sortiment kan ta hem/har hemma dem de för kabe är ganska dyra, ca 260kr minns inte vad ni har för vagn. ett tips angående limningen på vagn, isabella har eget lim=svindyrt, superlim funkar bra, kan behövas göras om nån gång men de kan de kanske va värt mät bara noga vart knapparna skall sitta o ha inte fööör spännd markkappa.
chris: de lät ju lite läskigt m brand i stolpen, men att ligag utna e l e ju inge konstigheter alls hur många grader hade du vagnen ståendes på då? o så har du den stora kylo frysen med separat frys elelr har du endörrars skåpet? evt du hur många luter kylen e på? funderar för vår del nämligen vi har ju stora lyl o frysen i runda slängar 150l + egen dörr t frysfacket.
har vår vagn på el med 7* inställt, skall läsa av mätaren nrä vi kommer 2 veckor har den stått då, 2 nätter har vi varit där i övrigt bara kylen på (o ev värmen)
men vi betalar ju el efter förbrukning iallafall. borde kanske köra på el, har bra gasolpris på jobb, 295 för pc10
jmmm: Vagnen stod utan värme under veckan och så hade jag inställd att den gick igång vid kl. 15 på fredag. Jag vet inte på hur många liter det stora kylskåpet är på det är ju det som är standard i Kabe Royal oc vi har separat lucka för frysen. Räknade ut att gasolkostnaden för alla dom 5 dagarana var mindre än vad elen skulle ha kostat för 1 dag. Detta pga av att vi som inte står säsong betalar fast pris per dag för elen.
Nej utan el var ju inga problem...bara det att vi blev avbrutna mitt i tv tittanden
Vet att det på husvagnsforum har varit uppe hur mycket effekt det finns i en gasolflaska så det går ju att räkna ut vad som lönar sig.
chris. aha så ni har ingen värme i vagnen under veckan, nja de har vi, vi lämnar ju allt kvar vatten osv så vi vågade inte chansao de va nog tur för första natten vi lämnade vagnen hörde jag av några andra att de varit 6- där på natten. Men de e ju skänt o ha lite mer värme så klart när an kommer på kvällen. ja då har ni troligtvis samma kyl som oss, tillval i icke royal 10:or o standard i royal10:or iallafall.