• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • rosaid

imorrn åker jag o kompisen,vi bor grannar på campingen till husvagnarna ska bli gott

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-04 16:23:29 följande:
    Hur långt hade ni tänkt åka? ...och vilken väg? Ger några förslag om det är så att ni åker 45:an upp. Jag vet inte om campingarna har Quick stop, men du har ju Vita Sannar i Mellerud, Duse Udde i Säffle, Kolsnäs i Sunne, Torsby camping i Torsby...Äh, jag lägger in en länk istället. www.campingvarmland.se/Av dessa ligger campingarna i Sunne och Torsby bäst till längs 45:an. Camping nummer 15 ser ut att ligga längs vägen, men det gör den inte (det är vår hemmacamping. ) Sedan finns det ytterligare några norr om Torsby, men det blir kanske i längsta laget att åka.
    Tack för så många bra förslag! Jag vet inte riktigt hur vi tänkt men det blir nog 45:an vi åker. Ska kolla på länken du gav ;)
  • Wilowa
    mariagbg skrev 2010-05-05 19:12:50 följande:
    Tack för så många bra förslag! Jag vet inte riktigt hur vi tänkt men det blir nog 45:an vi åker. Ska kolla på länken du gav ;)
    Om jag vore er så skulle jag åka till Sunne (de har quickstop för 80 kr/natt) om ni inte tycker det är för långt och sedan skulle jag åka till rastplatsen vid Tossebergsklätten och äta frukost. Den ligger ca 2 mil norr om Sunne och där har man en underbar utsikt över sjön Fryken (om det nu inte växt igen för mycket). Jag tycker att ni gör rätt som åker 45:an upp, för den vägen är enligt mitt tycke finare än den andra och då speciellt norr om Sunne och upp till Torsby (mina hemtrakter )
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2010-05-05 19:22:59 följande:
    Om jag vore er så skulle jag åka till Sunne (de har quickstop för 80 kr/natt) om ni inte tycker det är för långt och sedan skulle jag åka till rastplatsen vid Tossebergsklätten och äta frukost. Den ligger ca 2 mil norr om Sunne och där har man en underbar utsikt över sjön Fryken (om det nu inte växt igen för mycket). Jag tycker att ni gör rätt som åker 45:an upp, för den vägen är enligt mitt tycke finare än den andra och då speciellt norr om Sunne och upp till Torsby (mina hemtrakter )
    I den här tråden finns det lite bilder från rastplatsen jag nämnde...

www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php&t=17052

Gå ner till bilderna postade undet " Kaxe mån 14 jan 2008, 18:26"
  • mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-05 19:22:59 följande:
    Tack så jättemycket! Rastplatsen du tipsade om i min GB "brukar" vi stanna och äta frukost på när vi åker till Sälen! Brukar vara lagom att stanna där om man åkt hemmifrån tidigt :) Vågar man verkligen övernatta  på en rastplats? I så fall är det ju ett utmärkt förslag :)
  • Wilowa
    mariagbg skrev 2010-05-05 20:09:42 följande:
    Tack så jättemycket! Rastplatsen du tipsade om i min GB "brukar" vi stanna och äta frukost på när vi åker till Sälen! Brukar vara lagom att stanna där om man åkt hemmifrån tidigt :) Vågar man verkligen övernatta  på en rastplats? I så fall är det ju ett utmärkt förslag :)
    Är det Nyängs Rasta du menar? Ja där går det nog att stå, men ni får nog stå ut med en och annan knepig chaffis. jag skulle nog ändå åka ca 7 mil till och stanna i Sunne.
  • jmmm

Vi stannar på rastplatser o sover, så länge där e andra ekipage o upplyst så känns de helt ok. Vi har visserligen haft både narkos o gasollarm i vår vagn. Skall in ett nytt i nya vagnen. har bara itne bestämt mig för vilket jag skall satsa på

• medlem2
    rosaid skrev 2010-05-05 11:13:50 följande:
    imorrn åker jag o kompisen,vi bor grannar på campingen till husvagnarna ska bli gott
    Låter underbart!
  • mariagbg
    jmmm skrev 2010-05-05 21:05:27 följande:
    Vi stannar på rastplatser o sover, så länge där e andra ekipage o upplyst så känns de helt ok. Vi har visserligen haft både narkos o gasollarm i vår vagn. Skall in ett nytt i nya vagnen. har bara itne bestämt mig för vilket jag skall satsa på
    Vi får se hur det ser ut när vi kör förbi... Är det fler som ligger där kanske vi stannar, annars åker vi vidare till Sunne :)
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !