• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • tumult

libero-japp det var en tant som hade säsongsplats men sålde vinskyddet 25 m färdigt sytt för hela 200 kr billigt=) och smidigt med när det är hällor längst upp man bara trä i pinnarna behöver alrig spika i tyget!

• Chris

Med våran förra vagn som hade totaltvikt på 1700kg så drog våran Passat Diesel 1l/mil. Nu med våran nya vagn som är tyngre och större 2000kg och boggie så dra den ca 1,05l/mil. Våran förra vagn drog vi även med våran förra bil som var en Audi bensin och den drog ca 1,7l/mil med vagnen :.-(...ett skäl till varför vi ville ha diesel på den nya bilen. På Passaten har vi 4 hjulsdrift också så den drar ju lite mera med det än om det skulle ha varit en "vanlig".

• mariagbg

Är det någon som kan hjälpa mig med ett campingförslag. På tisdag-onsdag ska vi åka till Mora. Vi hade tänkt åka ca halva vägen på tisdagkvällen, kör från Göteborg. Finns det någon camping på vägen med Quick stop? Vi kommer bara sova och sen dra vidare på morgonen igen.

• medlem2
    mariagbg skrev 2010-05-04 07:59:21 följande:
    Är det någon som kan hjälpa mig med ett campingförslag. På tisdag-onsdag ska vi åka till Mora. Vi hade tänkt åka ca halva vägen på tisdagkvällen, kör från Göteborg. Finns det någon camping på vägen med Quick stop? Vi kommer bara sova och sen dra vidare på morgonen igen.
    Maria, jag kan hjälpa dig ikväll, om det inte är idag ni åker då vill säga.
  • Wilowa
    mariagbg skrev 2010-05-04 07:59:21 följande:
    Hur långt hade ni tänkt åka? ...och vilken väg? Ger några förslag om det är så att ni åker 45:an upp. Jag vet inte om campingarna har Quick stop, men du har ju Vita Sannar i Mellerud, Duse Udde i Säffle, Kolsnäs i Sunne, Torsby camping i Torsby...Äh, jag lägger in en länk istället.

www.campingvarmland.se/

Av dessa ligger campingarna i Sunne och Torsby bäst till längs 45:an. Camping nummer 15 ser ut att ligga längs vägen, men det gör den inte (det är vår hemmacamping. ) Sedan finns det ytterligare några norr om Torsby, men det blir kanske i längsta laget att åka.
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-05-04 06:26:45 följande:
    Med våran förra vagn som hade totaltvikt på 1700kg så drog våran Passat Diesel 1l/mil. Nu med våran nya vagn som är tyngre och större 2000kg och boggie så dra den ca 1,05l/mil. Våran förra vagn drog vi även med våran förra bil som var en Audi bensin och den drog ca 1,7l/mil med vagnen :.-(...ett skäl till varför vi ville ha diesel på den nya bilen. På Passaten har vi 4 hjulsdrift också så den drar ju lite mera med det än om det skulle ha varit en "vanlig".
    Vi har er bils lillasyster, Golf 140 tdi 4motion... det är många som blir förvånade när vi talar om att bilen får dra 1600 och en och annan förvånad blick får vi med när vi är ute och åker med vagnen.
  • libero
    Chris skrev 2010-05-04 06:26:45 följande:
    Chris!
    Har ni den lilla eller stora motorn? Vi har nyligen bytt till en likadan så det blir spännande att se hur mycket den drar. Vi har den stora motorn
  • mrseriksson

hej hopp

Vi sneglar på en kia sorento 2008 alt 2009 nu...Annars har vi en opel frontera eftersom min bil inte får dra vagnen...

• Chris
    libero: Vi har den lilla 140hk, den med stora dieseln fanns ej med 4 hjulsdrift då vi köpte...det kanske den finns nu. Men jag tycker vi klarar oss bra med den lilla fastän vi har så stor husvagn. Eran med stora dieseln kommer säkert bli kanon som dragbil...

tolta:  Många som frågat oss också om vi verkligen får dra så stor vagn med våran "lilla" bil
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-05-05 06:17:04 följande:
     tolta:  Många som frågat oss också om vi verkligen får dra så stor vagn med våran "lilla" bil
    Haha! Ja det kan jag tänka mig. Tänk då vår sjumetersvagn (560) med en Golf framför. Den förra vagnen fick ju till och med jag köra med golfen med enbart B-kort. Det är fördelen med vår golf, man får dra mycket med bara B-kort. Fast det är lite trångt när man ska åka någonstans utan husvagn.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !