• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • tumult
    tolta-usch låter jobbigt med barnens kompisar föräldrar som bråkar! jaså vad blir det en vecka förnågonstans då??
    Japp smidigt med säsongsålats bara åka ner allt finns ju där bara kläder och mat man behvöer med sig!
  • Wilowa
    tumult skrev 2010-05-09 18:19:51 följande:
    tolta-usch låter jobbigt med barnens kompisar föräldrar som bråkar! jaså vad blir det en vecka förnågonstans då?? Japp smidigt med säsongsålats bara åka ner allt finns ju där bara kläder och mat man behvöer med sig!
    Ja, dottern hade lovat att leka med ett annat barn och ville prata med det först och bad detta barn att vänta...då blev föräldern sur och tyckte att de borde kunna leka tre.

Vi har bokat en vecka i Varberg. Det tror jag blir jättebra. {#lang_emotions_sunny}
  • medlem2

Åå underbara Varberg, ni får ha en bra vecka när det är dax!

• tumult

barn kasnke inte vill leka tre det vet man ju sj hur det var man lekte alltid bäst 2 st eller 4 ej ojämna

• mariagbg

Nu är vi oxå hemma och vagnen står nytvättad här utanför ;) På tisdag kväll bär det av upp åt dalarna.

• libero

Måste höra med er härinne. Vi har ett Penta tält till vår (nya) husvagn. Och det blir ett hål över hjulen om ni förstår vad jag menar. Har letat efter "hjulkappa" att sätta fast på något sätt men inte hittat något ännu som passar. Någon som har något bra förslag vad man kan sätta där?

Det låter som ni haft en skön helg ni som har varit ute.

• Wilowa
    tumult skrev 2010-05-09 19:08:56 följande:
    barn kasnke inte vill leka tre det vet man ju sj hur det var man lekte alltid bäst 2 st eller 4 ej ojämna
    Nej precis...som förskollärare så värnar jag om leken.
    mariagbg skrev 2010-05-09 19:11:33 följande:
    Nu är vi oxå hemma och vagnen står nytvättad här utanför ;) På tisdag kväll bär det av upp åt dalarna.
    Hur har ni lagt upp rutten nu då?
    medlem2 skrev 2010-05-09 18:47:51 följande:
    Åå underbara Varberg, ni får ha en bra vecka när det är dax!
    Ja det ska bli kul och spännande. Ingen av oss har semestrat på västkusten innan, så det blir premiär. Dessutom ska jag ta mod till mig och göra ett besök till Ullared.
  • jmmm

Libero: de finns olika sätt att lösa detta på beroende på vad för vagn o årsmodell typ.
    På vissa vagnar ex kabe finns de en list i överkant runt hjulet ocxå som amn har en speciell hjulhuskappa i.
    På andra som itne har det tex nyare adria så brukar vi rekomendera att limma fast tryckknappar på vagnan(hjulhuset o sen antingen använda sig av en rak hjulhuskappa som man själv slår i tryck knapp i elternativt finns det rak hjulhuskappa att beställa med tryckknapp i.

Nyss hemkommen från en helg på bornholm, JÖSSES m campingar de fanns där, men de e synd d ee så dyrt o ta vagnen med över Denna gången bodde vi på hotell.
    På torsdag åker vi till vagnen på em, grabben skall ha försenat barnkalas på fm(om han e frisk....) Tyvärr jobbar jag sen fre-sö, men men familjen kan njuta av vagnen o jag får några timmar o framförallt goa nätter i husvagnen

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-09 20:14:07 följande:
    Hur har ni lagt upp rutten nu då?
    Vi kommer nog att åka till Sunne där vi ska möta upp med en annan vagn :)
  • Chris

Inte så många nätter hemma nu innan vi åker ner igen . Kylskåpet hade funkat utmärkt på gasol och automatstarten på värmen hade också funkat. KOllade även upp hur mycket gasol det hade gått åt. Kylskåpet ( stor modell) hade ju stått på drygt 5dygn och värmen hade varit på i ca 4h. Då hade det gått ganska så exakt 2kg gasol.

I lördags blev det "fricamping" för oss... en elstople fick kortslutning och brann ( stod ingen vagn där) och det var samma matning som till våran stolpe.  Så vi fick köra utan el och dom hade inte hunnit fixa det tills på söndag förmiddag då vi åkte hem. Det var lite konstigt för hela elsystemet på campingen var genomgånget innan säsongen började. Och som sagt vid denna stolpe stod ingen vagn.

Nu till helgen blir det "träff" på våran camping...först är vi 2 familjer som står försäsong + 1 familj som står helsäsong. Förutom detta så kommer Mias jobbarkompis med familj med deras husvagn och sedan även Mias syrra med familj som har bokat stuga...så vi hoppas på fint väder så vi kan duka långbord

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !