Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
Åå underbara Varberg, ni får ha en bra vecka när det är dax!
barn kasnke inte vill leka tre det vet man ju sj hur det var man lekte alltid bäst 2 st eller 4 ej ojämna
Nu är vi oxå hemma och vagnen står nytvättad här utanför ;) På tisdag kväll bär det av upp åt dalarna.
Måste höra med er härinne. Vi har ett Penta tält till vår (nya) husvagn. Och det blir ett hål över hjulen om ni förstår vad jag menar. Har letat efter "hjulkappa" att sätta fast på något sätt men inte hittat något ännu som passar. Någon som har något bra förslag vad man kan sätta där?
Det låter som ni haft en skön helg ni som har varit ute.
Libero: de finns olika sätt att lösa detta på beroende på vad för vagn o årsmodell typ.
På vissa vagnar ex kabe finns de en list i överkant runt hjulet ocxå som amn har en speciell hjulhuskappa i.
På andra som itne har det tex nyare adria så brukar vi rekomendera att limma fast tryckknappar på vagnan(hjulhuset o sen antingen använda sig av en rak hjulhuskappa som man själv slår i tryck knapp i elternativt finns det rak hjulhuskappa att beställa med tryckknapp i.
Nyss hemkommen från en helg på bornholm, JÖSSES m campingar de fanns där, men de e synd d ee så dyrt o ta vagnen med över Denna gången bodde vi på hotell.
På torsdag åker vi till vagnen på em, grabben skall ha försenat barnkalas på fm(om han e frisk....) Tyvärr jobbar jag sen fre-sö, men men familjen kan njuta av vagnen o jag får några timmar o framförallt goa nätter i husvagnen
Inte så många nätter hemma nu innan vi åker ner igen . Kylskåpet hade funkat utmärkt på gasol och automatstarten på värmen hade också funkat. KOllade även upp hur mycket gasol det hade gått åt. Kylskåpet ( stor modell) hade ju stått på drygt 5dygn och värmen hade varit på i ca 4h. Då hade det gått ganska så exakt 2kg gasol.
I lördags blev det "fricamping" för oss... en elstople fick kortslutning och brann ( stod ingen vagn där) och det var samma matning som till våran stolpe. Så vi fick köra utan el och dom hade inte hunnit fixa det tills på söndag förmiddag då vi åkte hem. Det var lite konstigt för hela elsystemet på campingen var genomgånget innan säsongen började. Och som sagt vid denna stolpe stod ingen vagn.
Nu till helgen blir det "träff" på våran camping...först är vi 2 familjer som står försäsong + 1 familj som står helsäsong. Förutom detta så kommer Mias jobbarkompis med familj med deras husvagn och sedan även Mias syrra med familj som har bokat stuga...så vi hoppas på fint väder så vi kan duka långbord