• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Chris
    Tumult: Vi hade lite tur med regnet och blåsten i fredags för vi fick upp förtältet innan det blev regn och storm.  Vädret blev ju bättre på lördag eftermiddag/kväll och söndagen var ju kanon. Platsen blev bra också även om vi trodde det skulle bli trångt...men det blev riktigt bra då vi fick allt på plats. Men vi skulle behöva en gasolkamin till förtältet för det är lite kallt att sitta där ännu. Våra kompisar har det och då fick dom ju snabbt upp tempen så det gick att sitta där ute i tältet.

Längtar redan till fredag då vi åker ner igen.
  • jmmm

Vi har haft vår premiärcamping o efter ett par rundor med siliconsprayet så slutade toan att läcka Än så länge är allt bara bättre Älskar vår vagn! Men de blev ju inte så mycke mysa/njuta. Kom dit i fredags höll på en del med toan o sen var de majbål typ, lördagen var cup med grabbens fotboll o em ägnade vi åt att sätta upp förtält o få i spänn o så. Där blev vi nästan på ovänner, vi behöll tältet från "gamla" vagnen eftersom det är samma a-mått, men när tältet kom upp i skenan ville inte mannen acceptera storleken, jag blev arg, isabella tabellen o katalogerna säger a mått 1000 o detta är ett 1000!! ja ja han fick lyssna på frun sin o se de var ju rätt bara de att vi var vana vid att de gcik längre ner på förra vagnen som skulle kunnat ha även amått 989
    Igår jobbade jag, jisses va campare skall ha tillbehör o jisses så många som missar att tömma varmvattenberedare o kranar under vintern...... Vi hade ingen butiks personal igår så jag tog en hel massa där.
    Idag blir de jobb mannen får komma hem o ta sjuk son. hoppas han e bättre till helgen då vi skall åka på en tur med min släkt o fira en 80 o en 25 åring
    Husvagnen får besök 13 maj nästa gång.

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-05-03 07:48:24 följande:
    Vi har haft vår premiärcamping o efter ett par rundor med siliconsprayet så slutade toan att läcka Än så länge är allt bara bättre Älskar vår vagn! Men de blev ju inte så mycke mysa/njuta. Kom dit i fredags höll på en del med toan o sen var de majbål typ, lördagen var cup med grabbens fotboll o em ägnade vi åt att sätta upp förtält o få i spänn o så. Där blev vi nästan på ovänner, vi behöll tältet från "gamla" vagnen eftersom det är samma a-mått, men när tältet kom upp i skenan ville inte mannen acceptera storleken, jag blev arg, isabella tabellen o katalogerna säger a mått 1000 o detta är ett 1000!! ja ja han fick lyssna på frun sin o se de var ju rätt bara de att vi var vana vid att de gcik längre ner på förra vagnen som skulle kunnat ha även amått 989 Igår jobbade jag, jisses va campare skall ha tillbehör o jisses så många som missar att tömma varmvattenberedare o kranar under vintern...... Vi hade ingen butiks personal igår så jag tog en hel massa där. Idag blir de jobb mannen får komma hem o ta sjuk son. hoppas han e bättre till helgen då vi skall åka på en tur med min släkt o fira en 80 o en 25 åring Husvagnen får besök 13 maj nästa gång.
    Hehe! Ni är nog inte ensamma om att ha blivit oense om förtält och dess uppsättning. Jag brukar ligga lågt och låta maken sköta uppsättningen och bara komma och hålla i när han ber om det.
  • tumult
    chris- såg bilden det blev ju kanon bra!!!se om jag kan länka bilder jag med på vårt!
    ja jag längtar med tills fredag!
    gasolkamin är nästan ett måste!!!
  • tumult

äh jag får inte det att fungera hihi=)

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !