• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa

Är det någon som vet om det finns speciella tv-fästen med 10 cm mellan skruvarna? Enligt vår tv-handlare så är det standard med 7 cm, men i husvagnen är det som sagt 10 cm (i en kvadrat).

• jmmm

Tolta! Du har en hobby o hobby har egna fästen om jag inte misstar mig. Vilken variant på tv skåp har du? Drar du ut ett helt skåp o sen sitter tv´n o kan snurras på ena delen? eller är det jalusi skåp? Vet att vi haft lite problem med bla hobby´s skåp o större tv aparater o djupet på dem helt plötsligt kan man inte stänga skåpet
    Har du kollat tv fästena i kama katalogen?
    http://www.kamafritid.se/pdf/07002.pdf

idag ahr jag o barnen varit o bäddat i vagnen o lämnat grejer imrogon tar vi premiären Hoppas vi får rätt på kassett toan bara...... Får in o flörta m verkstadskillarna imrogon

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-29 21:01:24 följande:
    Tolta! Du har en hobby o hobby har egna fästen om jag inte misstar mig. Vilken variant på tv skåp har du? Drar du ut ett helt skåp o sen sitter tv´n o kan snurras på ena delen? eller är det jalusi skåp? Vet att vi haft lite problem med bla hobby´s skåp o större tv aparater o djupet på dem helt plötsligt kan man inte stänga skåpet Har du kollat tv fästena i kama katalogen? www.kamafritid.se/pdf/07002.pdf idag ahr jag o barnen varit o bäddat i vagnen o lämnat grejer imrogon tar vi premiären Hoppas vi får rätt på kassett toan bara...... Får in o flörta m verkstadskillarna imrogon
    Vi har ett skåp som går att snurra med barskåp på andra sidan...om det går att skjuva in vet jag inte, men jag tror inte det. ovanför tvskåpet/barskåpet är det ett skåp som man kan nå från bägge hållen med genomskinliga dörrar. Vi hittade lite fästen på Biltema, så maken ska åka dit och titta imorgon.

Hjälper dig att flörta!

...hoppas ni får ordning på toan.
  • Chris

Tolta: Kjell och CO har en massa olika fästen. Detta t.ex. har hål på 10x10 cm

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=57317&path=636500000,676000000,676500000

Även detta på Biltema har 10x10cm, kankse var det ni hittat.
    http://www.biltema.se/Kontor---Teknik/Radio-och-TV/Tillbehor/Vaggfaste-mini/

Även detta fäste på elginaten har 10x10cm
    http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor/vaggfasten-och-mobler/MATBFS1/matsui-vaggfaste-26

10x10cm är standard och heter VESA 100, så det borde finnas på dom flesta ställen som har tv fästen. Sedan nedan som jag hittade på nätet.

"VESA-fästet delas in i viktklasserna:

0-15 kg

Lätta skärmar upp till 15 kg: 75x75 och 100x100 mm. "

Idag blir det halvdag på jobbet och sen dra vi ner till Falkenberg

• medlem2

Premiär på riktigt denna våren, förrförra helgen vi  campade var det ju hemma hos mor, men nu så, Varberg, här kommer vi om några timmar!!!

• libero

Ha det så kul allihopa i era vagnar i helgen. Vädret verkar ju tyvärr inte bli så mysigt. Själv har jag lovat barnen att vi ska sova i vagnen i natt men det blir i trädgården.

• rosaid

det får gå med vädret...får väl sitta inne o mysa..koppla av iaf..nu måste jag packa

• Wilowa

Tack för tipsen Chris! Vi köpte en tv i fredags som vi hade med oss, men den fick stå på bänken.

Nu är vi hemma efter en helg på Gustavsviks camping i Örebro. Campingen var jättefin och serviceutrymmena var välplanerade och fräscha. Det enda jag saknade var en riktig sjö, men det ligger ju ett badhus strax bredvid där de har en konstgjord sjö utanför. Utomhusbad var dock inte att tänka på denna kalla helg, men vi var till badhuset och deras upplevelsebad. Det sägs att det ska vara ett av Sveriges bästa, men då ska man inte ha barn mellan 6-12 år...för dem fanns det egentligen inget för förutom bassängen, men den kom det höga vågor i en gång i timmen. Nej, campingen åker vi gärna till igen, men då spar vi pengarna och struntar i upplevelsebadet. Det ingår inträde till utomhusdelen och badhuset förutom upplevelsedelen när man bor på campingen.

Nya husvagnen har fallit oss till belåtenhet, men jag hade svårt att fatta att den verkligen är vår. Jag antar att det tar ett tag att bo in sig i den. Helnöjda är vi i alla fall än så länge och l'ängtar redan tills nästa tur...synd bara att det inte är gratis att bo på camping och att vi inte hittat något bra fricampingsställe här i närheten än. Vare sig jag eller min man är uppväxta här, så vi känner inte till de smultronställen som skulle passa för fricamping.

• tumult
    chris-mia hur har ni haft det i helgen lite tråkigt med vädret hörde jag av smabon att det var!
    På fredag kommer jag ner efter tagit en runda i ullared med dottermn!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !