Inlägg från: mariagbg |Visa alla inlägg
  • mariagbg

Campingtråden längtar efter våren !

Idag hämtas vagnen från vinterförvaringen och nästa helg ställer vi upp den på campingen! Nu ör det vår {#lang_emotions_cool}

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-03-21 10:24:30 följande:
    ...med 20-40 cm snö kvar på gräsmattan så kan jag konstatera att vi inte bor i samma del av landet. Vad härligt det låter med vår, här snöar det idag. Kan du inte blåsa upp lite vår hit till mig i Värmland med? Vad härligt det låter att ställa upp vagnen för vårcamping.
    Vi bor i Göteborgsområdet och har också snö kvar... Det mesta har dock regnat bort i helgen. Skickar en liten vårpust uppåt landet :)
  • mariagbg
    medlem2 skrev 2010-03-24 07:42:27 följande:
    Billigt, skulle också vilja ha en ny sådan servis, får se när vi hämtar vagnen om handlaren har någon fin. Absolut Maria, våren är i sikte underbart, måste få till en helg typ i Maj kankse som vi ska ses, men som det verkar jobbar vi om varandra på helgerna va? Jag jobbar denna som kommer & så jobbar jag varannan, du jobbar också varannan eller?
    Jag jobbar bara en helg i maj och det är nog 15-16maj (v.19) Har inte fått schemat ännu men vi har var tredje helg... Jobbar du udda eller jämna helger?
  • mariagbg
    medlem2 skrev 2010-03-31 08:05:27 följande:
    Här blir det att hämta hem nya flickan nästa v, spännande, spännande.... Glad Påsk till er alla!
    Åh vad roligt!

Vi ställde upp vagnen i fredags och tur var väl det för då var det lite tjäle kvar. Efter nattens regn var hela campingen som en sjö. Det är skönt att ha den på plats iaf :)
  • mariagbg

Är det någon som kan hjälpa mig med ett campingförslag. På tisdag-onsdag ska vi åka till Mora. Vi hade tänkt åka ca halva vägen på tisdagkvällen, kör från Göteborg. Finns det någon camping på vägen med Quick stop? Vi kommer bara sova och sen dra vidare på morgonen igen.

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-04 16:23:29 följande:
    Hur långt hade ni tänkt åka? ...och vilken väg? Ger några förslag om det är så att ni åker 45:an upp. Jag vet inte om campingarna har Quick stop, men du har ju Vita Sannar i Mellerud, Duse Udde i Säffle, Kolsnäs i Sunne, Torsby camping i Torsby...Äh, jag lägger in en länk istället. www.campingvarmland.se/Av dessa ligger campingarna i Sunne och Torsby bäst till längs 45:an. Camping nummer 15 ser ut att ligga längs vägen, men det gör den inte (det är vår hemmacamping. ) Sedan finns det ytterligare några norr om Torsby, men det blir kanske i längsta laget att åka.
    Tack för så många bra förslag! Jag vet inte riktigt hur vi tänkt men det blir nog 45:an vi åker. Ska kolla på länken du gav ;)
  • mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-05 19:22:59 följande:
    Om jag vore er så skulle jag åka till Sunne (de har quickstop för 80 kr/natt) om ni inte tycker det är för långt och sedan skulle jag åka till rastplatsen vid Tossebergsklätten och äta frukost. Den ligger ca 2 mil norr om Sunne och där har man en underbar utsikt över sjön Fryken (om det nu inte växt igen för mycket). Jag tycker att ni gör rätt som åker 45:an upp, för den vägen är enligt mitt tycke finare än den andra och då speciellt norr om Sunne och upp till Torsby (mina hemtrakter )
    Tack så jättemycket! Rastplatsen du tipsade om i min GB "brukar" vi stanna och äta frukost på när vi åker till Sälen! Brukar vara lagom att stanna där om man åkt hemmifrån tidigt :) Vågar man verkligen övernatta  på en rastplats? I så fall är det ju ett utmärkt förslag :)
  • mariagbg
    jmmm skrev 2010-05-05 21:05:27 följande:
    Vi stannar på rastplatser o sover, så länge där e andra ekipage o upplyst så känns de helt ok. Vi har visserligen haft både narkos o gasollarm i vår vagn. Skall in ett nytt i nya vagnen. har bara itne bestämt mig för vilket jag skall satsa på
    Vi får se hur det ser ut när vi kör förbi... Är det fler som ligger där kanske vi stannar, annars åker vi vidare till Sunne :)
  • mariagbg

Nu är vi oxå hemma och vagnen står nytvättad här utanför ;) På tisdag kväll bär det av upp åt dalarna.

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-09 20:14:07 följande:
    Hur har ni lagt upp rutten nu då?
    Vi kommer nog att åka till Sunne där vi ska möta upp med en annan vagn :)
  • mariagbg

Nu sitter vi här i ösregnet på Solleröns camping. Mycket fin och mysig camping precis vid strandkanten. På hit vägen stannade vi och sov en natt på Sunne Swe camp. Även den var fin och fräsch. Tyvärr gick tåget rakt genom campingen och jag som är så lättväckt vaknade varje gång bommarna gick ner...

• mariagbg
    Wilowa skrev 2010-05-12 21:30:05 följande:
    Oj det tänkte jag inte på. Jag har aldrig bott på campingen själv, utan bara varit på festplatsen bredvid och festat x antal gånger...och då störs man ju inte av tåget om man säger så. Vad tyckte ni om Fryksdalen norr om Sunne då? När jag var i tonåren så bilade jag med mina föräldrar ner till Jugoslavien (ja det är några år sedan) och Italien. Vi såg många fina vyer under vår resa, men finast var när vi fick se Fryken glittra i solnedgången på väg hem. Nu var jag visserligen en aaaaning präglad av att jag snart var hemma.
    Ja vist är det vackert! Vi såg en varg ståendes på en äng strax innan Tossebergsklätten! Den rastplatsen måste ju vara någon av de vackraste platser som finns.
    Även på hemvägen hade vi tänkt stanna och övernatta. Men resan gick bra och barnen höll sams så vi körde hela vägen hem.
  • mariagbg

Någon som varit på Lerbergets camping? Vi drar nog dit till helgen.

• mariagbg
    medlem2 skrev 2010-05-21 06:35:07 följande:
    Står ni inte still längre?!
    Nja. Har inte ställt upp igen efter dalarna... Ska göra det efter denna helgen.
  • mariagbg
    städfia skrev 2010-05-21 19:23:52 följande:
    Ser fram emot att höra hur det var där, har själv funderat på en sväng dit nån gång!
    Hemma igen efter en grå och lite regnig vistelse i skåne. Campingen var helt ok. Stora platser i skogsmiljö. Standarden var mycket enkel... Vi låg på den övre delen. Nedre delen på andra sidan vägen låg precis vid havet med öppnare terräng.
  • mariagbg
    Myslan me Zac skrev 2010-06-23 19:41:24 följande:
    Är det någon som vet vad en tom gasolflaska väger? Skulle behöva veta hur mycket vi har kvar i vår flaska eftersom vi ska dra ner i Europa på söndag, inte så kul att stå utan gasol, vill helst byta hemma om det är nödvändigt.
    Breor ju på viken typ av flaska samt hur mycket den rymmer....
  • mariagbg
    mariagbg skrev 2010-06-23 20:25:47 följande:
    Breor ju på viken typ av flaska samt hur mycket den rymmer....
    Brukar även stå på flaskan. TARA: X,XXkg
  • mariagbg

Ingen camping i helgen då jag har jobbat. Mannens semester börjar i morgon och jag ska jobba en vecka till. Nästa helg blir det vagnen igen.
    Ska bli skoj att se vad våran nya familjemedlem tycker om campinglivet.
    Veckan efter det tar vi hem vagnen för att packa om till Öland. Vi har bokat Gröndals camping tre nättre och tänker sedan åka runt lite. Hoppas det går att få plats fastän vi inte har bokat.

• mariagbg

Nu är vagnen hemma och i morgon ska den städas ur och packas om. På fredag rullar vi mot öland med ett litet stopp i Jönköping. Någon som legat på Lovsjöbadens camping eller Lövhults camping? Eller finns det någon annan mysig camping längs väg 40 eller väg 31 (tror jag de heter)?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !