Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
På vår förra husvagn fick vi det där problemet när det var väldigt varmt ute. Det visade sig att kylskåp endast kan kyla ett visst antal grader. Om det nu kan kyla 15 grader och det är 30 grader ute kommer kylskåpstemperaturen vara 15 grader. Kan det kyla 10 grader blir det 20 grader i kylen vid 30 grader ute.
Vi fick bättre temp när vi hade färre saker i kylen, dvs om vi handlade kylvaror varje dag orkade skåpet med.
På vår förra husvagn fick vi det där problemet när det var väldigt varmt ute. Det visade sig att kylskåp endast kan kyla ett visst antal grader. Om det nu kan kyla 15 grader och det är 30 grader ute kommer kylskåpstemperaturen vara 15 grader. Kan det kyla 10 grader blir det 20 grader i kylen vid 30 grader ute.
Vi fick bättre temp när vi hade färre saker i kylen, dvs om vi handlade kylvaror varje dag orkade skåpet med.
Marremask, i Kalmar finns en prisvärd camping som heter Rafshagsudden. Jättemysig. Där var både jag och jmmm samtidigt förra året utan att vi visste det.
Tolta. Ni har nog inte fått fel uppfattning. Vi stod där för 2 år sedan och kommer aldrig att göra det igen. Förraåret var det ett blodigt knivslagsmål mellan de som bor där alltid och det var inte så svårt att förstå.
Mikah: självklart besökte vi smultronstället . Vi gillade Söderköping men tyvärr inte campingen. Kanske för att vi var de ända som hade barn med. Kändes som om det bara va vi som lät något alls.
Tack för tipset i Kalmar, ska kolla upp det. Vi får se om vi orkar hela vägen fram dit idag efter en dag till på Astrid Lindgrens värld. Barnen älskade det igår och ville inte därifrån så vi vet inte hur långt vi hinner efter .
Vi kommer ju tyvärr inte vara nån längre tid i Kalmar. Stannar bara för natten för att korta av resan till böda sand. Vi är ju idag på ALV och känner jag mina barn rätt dröjer det innan vi rullar.
Nericia77: vi kommer ställa upp vår vagn på säsong i bjursås, så den kommer stå ute .