• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • marremask

Tack för tipset om Rafshagsudden. Jättemysigt och vi är glada att vi lyckades få en plats. Som tur var ringde maken när vi hade ca 6 mil kvar. Vagnar som chansa fick tyvärr vända när vi kom.

• Wilowa

REGN! Varför måste det regna idag när vi ska ta ner tältet? Är inte det typiskt så säg! Idag lämnar vi tyvärr Varberg, men om vi ska åka raka vägen hem eller inte är inte bestämt än. Jag vill åka hem, men min man vill ta en sväng förbi hans mamma. Det lutar mot att han får som han vill, men egentligen tror jag inte att någon av oss har ork till det...det är slitsamt att vara på semester.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2010-07-17 10:09:00 följande:
    REGN! Varför måste det regna idag när vi ska ta ner tältet? Är inte det typiskt så säg! Idag lämnar vi tyvärr Varberg, men om vi ska åka raka vägen hem eller inte är inte bestämt än. Jag vill åka hem, men min man vill ta en sväng förbi hans mamma. Det lutar mot att han får som han vill, men egentligen tror jag inte att någon av oss har ork till det...det är slitsamt att vara på semester.
    Vi valde att åka raka vägen hem, så nu njuter jag av att vara hemma igen. Min svärmor hade planerat att komma och hälsa på oss nu i veckan, så hon tyckte det var onödigt att vi skulle åka extra bara för att hälsa på henne. Det hade blivit 10 mil längre, så det var vi tacksamma att slippa.
  • Wilowa

Ni som har era husvagnar på säsong, är det normalt att förbruka ca 250 kW under en månad då man varit där ca hälften av nätterna? Vi hade kylskåpet på hela tiden och värmen på 20 grader. Anledningen till att jag frågar är att vi under denna veckan i Varberg bara gjorde av med 17 kW och då körde vi kylen på el en natt och resten på gasol och någon natt slog värmen på lite. Det kändes ganska bra att betala en elavgift på 24 kronor för en hel vecka. Tänk om vi legat på en camping med fast dygnsavgift, snacka om att vi hade fått betala överpris. Fast denna skillnad får mig att fundera på vårt krånglande kylskåp...Det är väldigt stor skillnad på 500 kronor för en månad och 24 kronor för sju nätter! Visserligen med olika elpriser, men ändå!

• nericia77

halloj, ja då har vi varit ute en sväng igen, åkte till en liten camping i köping., det var helt ok, men blev lite sur att hundbadet var såååå långt bort, när vi var på öland så var det lång sandstrand o så var det i utkanten av den stranden, tillåtet för hundar o sånt tycker jag e helt ok. att man som människa kan bada på samma ställe som hunden, men här var det en strand för människor o sen typ en halvtimmes eller nått sånt, till hundbadet. så det fick bli bad för hunden bland båtarna o vi bada inte alls .
    e det någon som har hund? vi funderar på det här med o lämna hund i husvagn, vi har ju ac, men hur om ni nu har hund, hur har de reagerat på att stanna kvar i husvagnen`?

men men, vi känner oss ännu mer säkra på det här nu, så om två helger då far vi till smögen, ska bli härligt.

men en sak jag undrar, vi funderar på att ta med tv. men vi har ju ingen boxer, om de har sånt på campingen behöver man en boxer ändå eller hur får man det inkopplat?

• nericia77
    marremask skrev 2010-07-16 12:13:48 följande:
    Vi kommer ju tyvärr inte vara nån längre tid i Kalmar. Stannar bara för natten för att korta av resan till böda sand. Vi är ju idag på ALV och känner jag mina barn rätt dröjer det innan vi rullar.

Nericia77: vi kommer ställa upp vår vagn på säsong i bjursås, så den kommer stå ute .
    men då står den inte under tak utan helt ute  alltså?

e del säger ju att de ska stå inne o en del ute, man vet ju inte vem man ska lyssna på., men vi funderar på att bygga en carport här hemma. då har vi koll på den.
  • rosaid

ja nu har jag varit en vecka på lidköping en vecka till stannar jag

• Wilowa
    rosaid skrev 2010-07-18 19:04:51 följande:
    ja nu har jag varit en vecka på lidköping en vecka till stannar jag
    Härligt!
  • jmmm

Angående elförbrukning så stod vi 27april till 12juni. Kylen gick på el hela tiden, vi var där de flesta helgerna o då körde vi värmen på el, under  första veckorna hade vi underhålls  el ca 5* tror jag det var i några veckor då det fortfarande var frostrisk. i förtältet körde vi fläkten nåra kvällar då det var svalt. Vi använde ca 400kwh 8eller va de heter) o betalade 1,75/kwh. de sa på campingen att de märktes på folks elräkningar att de varit kallat längre o även lägre grader än de brukar för folk hade högre räkningar pga värme o även elfläktar.
    De fasta dygnspriserna är helt hutlösa bla därav står vi så mycke vi kan utan el. Med en av våra gamla vagnar låg vi på mätare i några dagar o då körde vi kylen på el, värme kanske nåt litet men vi använde en elugn i fötältet o både gjorde morgon bullar o bakade o även lagade mat i o så värme fläkten på kvällen o då snittade vi på 12-14kr/dygn om jag inte minns fel.

Rosaid: njut!

Vi har camping här utanför vårt hus Medlem 2 med familj campar här

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !