glömde en sak som också irriterar mig oerhört med utekatter.
Bor i ett hyffsat litet område(mycket bilvägar runt omkring) där det är 5 utekatter som samsas(ibland hör man bråk fortfarande) varav 2 av dom ägs av mina grannar.
Den ena av dessa katter ligger alltid och sover på våra utemöbler så våra madrasser blir alldeles svarta av allt hår. Men till saken
Både där jag bor nu och hemma hos mina föräldrar har jag haft problem med att ha min katt ute i koppel på tomten pga att grannarnas utekatter kommer in på tomten och det blir bråk. Kan aldrig ha katten ute i koppel utan uppsikt ens några sekunder, för rätt som det är är det en annan katt där som tycker att MIN katt är på deras område.
Vilket gör att om jag ska sitta ute på baksidan med min katt i koppel så måste jag sitta brevid hela tiden och hålla koll. Jag kan inte göra någonting annat.
Riktigt jävla själviska är människor som har utekatter, int nog mer att dom förstör ens utemöbler, dom pissar på saker man har ute på baksidan, och jag har mer än 1 gång varit nära att köra på en katt, eftersom dom bara springer ut rätt som det är framför bilen. SKIT LÄSKIGT!! Och som djurvän skulle jag må riktigt jä**a dåligt om jag körde på en katt, och det e riktigt själviskt att folk att släppa ut katter på det sättet!!
*brinner av ilska*
Nä som sagt: slöa,lata,egoistiska, ansvarslösa idioter skaffar utekatter
Vi andra uppfostrar innekatter.
Min svärmor körde på motorvägen för ett år sedan och ser hur bilen några 100m framför henne kör på någonting, bromsar till, men sen kör vidare. Svärmor bromsar, stannar framför och ser att dom körde på en katt. Men katten levde fortfarande! fast den var väldigt skadad. Hon plockar upp katten och lägger den i sin jacka och kör sedan till veterinären med den. Hon får nästa gång hon kommer till veterinären(några dagar/en vecka senare) en fin blombukett som ägaren till katten lämnat i receptionen till henne med ett kort där dom tackar för hjälpen och att katten överlevt, men hade brutit ena eller båda bakbenen(kom inte ihåg)
HELT SJUKT!! Detta utsätter ni era katter för ni som har utekatter!
Tänk om min svärmor inte stannat?, om hon inte sett det, varit där? Då hade katten legat där och väntat tills nästa bil kört på den. HEMSKT!!
Hur kan man skita i att något så hemskt kan hända sin älskade katt?
Då förtjänar man inte att ha en katt!