• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Lena1979

Denna tycker jag duger för detta. www.ne.se/kött
    Även om det är svårt med negativ bevisföring.
    Vi kan gå in i diskussionen angående svamp och vegetarianer också men det blir bara hårklyverier.
    Men om någon känner för det så.

• Turran

Fru X skrev 2009-12-08 22:58:03 följande:

Enkelt, de rek den kosten som är mest lämplig för gemene man...
    Vilken kost är det då?
  • Lady Dahmer
    lättmargarin är oftast ett bättre alternativ för de flesta som är normal-överviktiga och är stillasittande.Jag själv tex har ett fysiskt krävande jobb, två hästar, hus o trädgård + att jag tränar 4-6 ggr/v.Jag använder riktigt smör o tjock grädde etc. Särskilt som jag äter mest viltkött, vilket har en fett% på 4-8.Jag fick lära mig som barn att äta "äkta vara". Det är ingenting som dykt upp i de senast årens "trend" hos oss.Har alltid hemlagad mat från Grunden hos oss. Undantaget är falukorv o knäckebröd - det köper vi färdigt
    margarin är ett gift och INTE bättre för överviktiga.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Viewsonic

Har inte läst igenom ett skvatt. Den här tråden är väl ungefär lika vettig som den om att man ska/eller inte ska kasta upp plastpåsar på bandet på Ica.

• Ett Liv

lättmargarin är oftast ett bättre alternativ för de flesta som är normal-överviktiga och är stillasittande. Jag själv tex har ett fysiskt krävande jobb, två hästar, hus o trädgård + att jag tränar 4-6 ggr/v. Jag använder riktigt smör o tjock grädde etc. Särskilt som jag äter mest viltkött, vilket har en fett% på 4-8. Jag fick lära mig som barn att äta "äkta vara". Det är ingenting som dykt upp i de senast årens "trend" hos oss. Har alltid hemlagad mat från Grunden hos oss. Undantaget är falukorv o knäckebröd - det köper vi färdigt
    Det ÄR äkta vara det ska vara. Lättmargarin är knappast bra för någon att välja före äkta vara.
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-08 23:13:01 följande:

margarin är ett gift och INTE bättre för överviktiga.
    På vilket sätt är margarin ett gift? Känner Miljö- och Hälsa till det?
  • nika
    ModestyB skrev 2009-12-08 02:17:51 följande:
    Vi kan ju jämföra att jag "sätter mig till doms över" er som väljer att äta kött, eller ni som äter kött som "sätter er till doms" över miljontals liv varje år. Du blir löjlig nu... "Du får nog inse att du inte tillför så mycket utan mest tär du också oavsett hur mycket morötter du äter". Väx upp och ta en argumentation för vad den är. Du är inne i en tråd gällande kosthållning "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden" det där är bara plumpt och oerhört lågt.Acceptera att det inte finns några goda argument för djurindustrin, att komma med fånigheter ( som: "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep") hjälper inte, det är inget argument, du får göra bättre än så.
    Allt jag får från dig är en massa utfall som "löjligt", "väx upp", "plumpt", "lågt", "fånigheter", samt att du anser att du därmed kommer med goda argument. I rest my case...

Acceptera att din åsikt är en...just det, ÅSIKT. Något du TYCKER. Du får tycka att det är bra att vara vegetarian. Jag personligen har inget emot att du är det. *storsint* Klart det finns goda argument för djurindustrin. Det är bara att du inte gillar dem. Utan djurindustrin skulle det inte finnas kött, mjölk, ost och en massa annan mat många livnär sig på och äter. Och alla dessa miljontals liv du värnar så mycket om. Vad gör du för dem? Själv bidrar jag till att jag och andra människor kan äta. Dels producerar jag mat till mig själv både kött och grönsaker och sedan blir det över till andra. Vad bidrar du med? Mer än en massa käft?

Sedan behöver du läsa in dig på människans inpakt på naturen och inse att ALLT vi gör tär på jorden. Och hur än obekvämt det är för dig att inse inkluderar det allt DU gör också. Miljövänligt finns inte, bara miljöovänlighet av olika grader. Påpekar det inte för att jag inte bryr mig om miljön utan för att jag är realistisk vad gäller "nyttan" med arten människan.
  • nika

Ett Liv skrev 2009-12-08 06:02:21 följande:

Det låter som att någon vill dra ner alla andra som i alla fall försöker göra något bra här i världen till dennes nivå. Men det ser ut som att personen i fråga gräver sin egen grav. Argumenten hade kunnat komma från en hormonfylld 13 åring som inte har en aning om vad som är fakta utan bara vill hävda sig.
    Försöker inte dra ner folk som vill bidra till att göra något bra i världen. Plockar bara ner dem som satt sig själva på en piedestal och basunerar ut att de vet bäst och att alla som inte håller med gör fel - Just vad man kan vänta sig av en 13-åring lustigt nog:)
  • ModestyB
    nika skrev 2009-12-08 23:58:43 följande:
    Allt jag får från dig är en massa utfall som "löjligt", "väx upp", "plumpt", "lågt", "fånigheter", samt att du anser att du därmed kommer med goda argument. I rest my case... Acceptera att din åsikt är en...just det, ÅSIKT. Något du TYCKER. Du får tycka att det är bra att vara vegetarian. Jag personligen har inget emot att du är det. *storsint* Klart det finns goda argument för djurindustrin. Det är bara att du inte gillar dem. Utan djurindustrin skulle det inte finnas kött, mjölk, ost och en massa annan mat många livnär sig på och äter. Och alla dessa miljontals liv du värnar så mycket om. Vad gör du för dem? Själv bidrar jag till att jag och andra människor kan äta. Dels producerar jag mat till mig själv både kött och grönsaker och sedan blir det över till andra. Vad bidrar du med? Mer än en massa käft? Sedan behöver du läsa in dig på människans inpakt på naturen och inse att ALLT vi gör tär på jorden. Och hur än obekvämt det är för dig att inse inkluderar det allt DU gör också. Miljövänligt finns inte, bara miljöovänlighet av olika grader. Påpekar det inte för att jag inte bryr mig om miljön utan för att jag är realistisk vad gäller "nyttan" med arten människan.
    Ta du och läs ditt inlägg tom. "Vad bidrar du med? Mer än en massa käft?" Jag klarar av att argumentera för min sak och det provocerar uppenbarligen dig.

att du tycker att loppet är kört redan och därmed är en ursäkt för att inte göra den stora-men mest effektiva-uppoffringen, att sluta äta kött, får stå för dig.

"Utan djurindustrin skulle det inte finnas kött, mjölk, ost och en massa annan mat många livnär sig på och äter".
    Jadu, vi i väst kan unna oss sådana produkter, eftersom de djur som producerar dessa livsmedel äter upp grödorna som svältande människor skulle kunna äta om fördelningspolitiken var lite effektivare. Lev du i din livslögn, var och en blir salig på sin tro.
  • MammasGos

Varför bry sig vad man ger sina barn?

Jag tänker adrig sluta äta kött tror jag inte..Mmmm för grillat och McD.. och vore jag vegetarian så skulle ja ändå ge mina barn kött tills de själva kunde välja hur de ville ha det.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!