• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • MammaBecca

Men vi som äter kött kanske väljer bort bilen, miljösorterar och offrar annat. Vi kan inte heller göra allt. Man väljer bort det som man känner att man ändå kan leva utan. Jag gillar kött, njuter av att äta riktigt god stek och skinka till jul.
    Jag gör ju annat för att värna om miljön.

Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande:

Jag fattar heller inte varför man som vegetarian ska behöva gör allt. (enligt vissa)Räcker det inte att vi i alla fall gör NÅGONTING för att få en bättre värld. När människor börjar tänka till och göra någonting, kanske små saker först, då börjar vi ju i alla fall gå mot rätt mål.Att som många köttätare gör -kräver att de som är veg. för miljöns skull ska tänka på miljön i ALLA sammanhang är en helt orimlig och omogen åsikt. Världen ser inte ut så idag, men börjar vi någonstans så kommer det att bli bättre.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dilong skrev 2009-12-08 12:11:08 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:06:59 följande: Jämför du sveriges utsläpp av koloxit med en inte aktiv vulkan? Har du ngn källa?
    Ja du tycker ju om att missförstå och spela dum (eller så är du dum på riktigt)

en AKTIV VULKAN spyr ut en jävla massa Co2 + en Jävla massa andra växthusgaser, försår du nu lilla vännen? eller måste du läsa in grundskolan först?
  • Turran
    MammaBecca skrev 2009-12-08 12:30:16 följande:
    Men vi som äter kött kanske väljer bort bilen, miljösorterar och offrar annat.
    Ja. Det är ju bra. Är det rimligt, enligt dig, att man uppmuntrar till minskad köttkonsumtion på samma sätt som att man uppmuntrar till källsortering?
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:32:19 följande:

Ja du tycker ju om att missförstå och spela dum (eller så är du dum på riktigt) en AKTIV VULKAN spyr ut en jävla massa Co2 + en Jävla massa andra växthusgaser, försår du nu lilla vännen? eller måste du läsa in grundskolan först?
    Då kanske du borde skriva "aktiv vulkan" i ditt inlägg? En "normal" vulkan är knappast aktiv.

Hur var det men källan?
  • MammaBecca
    Turran skrev 2009-12-08 12:35:25 följande:
    Ja. Det är ju bra. Är det rimligt, enligt dig, att man uppmuntrar till minskad köttkonsumtion på samma sätt som att man uppmuntrar till källsortering?
    Genom tvång? ;)

Vet inte hur jag ska ställa mig till frågan då jag som sagt är köttätare. Det jag ville göra "Ett Liv" uppmärksam på, var det faktum att om det bara gällde miljön, finns det ju många köttätare som visst värnar om miljön, på andra sätt.
    Hon skrev att man inte kunde göra allt, men alla kan göra något.
    Hon väljer bort kött, men gör andra saker som inte är så miljövänliga.

De saker som jag rabblade upp, var bara exempel
  • ModestyB

Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande:

Jag fattar heller inte varför man som vegetarian ska behöva gör allt. (enligt vissa) Räcker det inte att vi i alla fall gör NÅGONTING för att få en bättre värld. När människor börjar tänka till och göra någonting, kanske små saker först, då börjar vi ju i alla fall gå mot rätt mål. Att som många köttätare gör -kräver att de som är veg. för miljöns skull ska tänka på miljön i ALLA sammanhang är en helt orimlig och omogen åsikt. Världen ser inte ut så idag, men börjar vi någonstans så kommer det att bli bättre.
    Dessutom så är ju en vegetarisk livsstil att göra MASSOR, redan där=)

Kan ju tillägga att de veggisar jag känner har en större medvetenhet kring en miljövänlig livsföring än 90% av de köttätare jag känner.

Kan ju också tillägga, för de som tycker att jag "käftar" med köttätarna i tråden, att detta är en diskussionstråd, här ger jag uttryck för mina åsikter, i mitt privatliv har jag mina åsikter, men jag basunerar inte ut dem, jag mästrar inte och jag låter alla själva välja hur de vill leva sina liv. Det är dessa värderingar kring acceptans av skillnader jag även försöker överföra på mitt barn.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dilong skrev 2009-12-08 12:45:53 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:32:19 följande:Då kanske du borde skriva "aktiv vulkan" i ditt inlägg? En "normal" vulkan är knappast aktiv. Hur var det men källan?
    Köp Google
  • Lena1979

På grundskolan lär man sig bland annat att källhänvisa.

• Fjärilen235
    ModestyB skrev 2009-12-08 13:15:09 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande: Dessutom så är ju en vegetarisk livsstil att göra MASSOR, redan där=) Kan ju tillägga att de veggisar jag känner har en större medvetenhet kring en miljövänlig livsföring än 90% av de köttätare jag känner. Kan ju också tillägga, för de som tycker att jag "käftar" med köttätarna i tråden, att detta är en diskussionstråd, här ger jag uttryck för mina åsikter, i mitt privatliv har jag mina åsikter, men jag basunerar inte ut dem, jag mästrar inte och jag låter alla själva välja hur de vill leva sina liv. Det är dessa värderingar kring acceptans av skillnader jag även försöker överföra på mitt barn.
    Håller med dig
  • Ulf Harrys Farsa

Rättelse, det jag läste ang vulkaner var ALLA vulkaner som idag är aktiva, en vulkan släpper bara ut 7,3ggr så mycket på en vecka som sverige gör per år. My bad.

På ett år släpper den ut 3.102.500 .000 kg (3 miljarder kg)
    Sverige 81.000.000 kg (81 miljoner kg)

Fortfarande bäst att korka igen alla vulkaner!

Källor räkna själva.

cat.inist.fr/&cpsidt=14451632

en vulkan, bara Co2: 8500 ton/dygn (dom spyr ut ofantliga mängder andra växthus gaser också)

www.meetup.com/oljegruppen/messages/boards/thread/3591340

en Svensk per år 6-12 ton (beror på vem som räknar, snitt 9 ton)

Vulkanen på 7 dagar = 590 500 000kg
    Svenne på 1 år = 81 000 000 kg

(räknade 9 miljoner svenskar 9 ton per näsa)

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!