• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Ett Liv
    Krafs skrev 2009-12-08 11:38:52 följande:
    Så, kontentan: Miljöfrågan är bara en liten modern upphypad debatt för folk som inte ser hela bilden. Oavsett om vi slutar använda kol, förbränna fossila bränslen och äta kor, så förändrar det inte människan som varelse.
    Det är synd att du tycker så.
  • Ett Liv
    MammaBecca skrev 2009-12-08 12:30:16 följande:
    Men vi som äter kött kanske väljer bort bilen, miljösorterar och offrar annat. Vi kan inte heller göra allt. Man väljer bort det som man känner att man ändå kan leva utan. Jag gillar kött, njuter av att äta riktigt god stek och skinka till jul. Jag gör ju annat för att värna om miljön. Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande:
    Det är bra att du gör annat för miljön, men jag fattar inte varför man ska argumentera mot att vara vegetarian. Det är helt löjligt i mina öron.
    Och varför jag tog upp det jag skrev där är för att andra tidigare i tråden har tyckt att "det finns bananer som är omiljövänliga, då ska du nog inte äta dem heller" ungefär.
    MammaBecca skrev 2009-12-08 12:58:06 följande:
    Det jag ville göra "Ett Liv" uppmärksam på, var det faktum att om det bara gällde miljön, finns det ju många köttätare som visst värnar om miljön, på andra sätt. Hon skrev att man inte kunde göra allt, men alla kan göra något. Hon väljer bort kött, men gör andra saker som inte är så miljövänliga. De saker som jag rabblade upp, var bara exempel
    JAG HAR ALDRIG SAGT ATT JAG "GÖR ANDRA SAKER SOM INTE ÄR SPECIELLT MILJÖOVÄNLIGA" !!!
    Det är dina fantasier utifrån mitt inlägg som du fått förklaring på innan, jag tillhör de människorna som gör väldigt mycket både för djur, natur OCH människor. För enligt mig ska man inte klaga på saker om man inte gör något åt saken, så jag försöker göra så mycket jag kan i nuläget.
  • Ett Liv
    ModestyB skrev 2009-12-08 13:15:09 följande:
    Dessutom så är ju en vegetarisk livsstil att göra MASSOR, redan där=) Kan ju tillägga att de veggisar jag känner har en större medvetenhet kring en miljövänlig livsföring än 90% av de köttätare jag känner.
    Ja så är det i min värld oxå, men när folk börjar käfta om att vi i såna fall inte ska äta bananer för att det är dåligt så måste jag ju försöka få ner dem på jorden igen.
  • Turran
    MammaBecca skrev 2009-12-08 12:58:06 följande:
    Vet inte hur jag ska ställa mig till frågan då jag som sagt är köttätare.
    Nu blir jag lite osäker på hur du menar? Är det bara vegetarianer som ser positiva aspekter i minskad köttkonsumtion?
  • Our Miracle

Vill bara säga en sak:

Redan på stenålder åt människan kött. Det är en naturlig del i "kretsloppet" att djur äter djur som äter djur osv. Det är viktigt att vi får i oss proteiner!

Jag äter kött och är i stort sett aldrig sjuk, kanske lite snuvig ibland men på det hela är jag frisk och pigg, för att jag äter husmanskost och varierar mina måltider, typ kyckling på mån, kött på tisdag, pasat på ons, soppa på tor osv.

Jag brukar oftast kunna se dom människor som är vegetarianer/veganer. Vet ni varför? Jo, dom är för det mesta beniga, vita och har lite insjukna ögon - kanske beror det på att de har brist på det ämne som finns i köttet?

Innan jag avslutar vill jag bara påpeka att jag struntar totalt i om andra människor är vegetarianer/veganer osv - så länge dom bara låter mig vara ifred och inte ska "läxa upp" mitt sätt att leva, för jag "läxar inte upp" deras sätt att leva!!!

• Fjärilen235

Our Miracle skrev 2009-12-08 15:08:47 följande:

Vill bara säga en sak: Redan på stenålder åt människan kött. Det är en naturlig del i "kretsloppet" att djur äter djur som äter djur osv. Det är viktigt att vi får i oss proteiner! Jag äter kött och är i stort sett aldrig sjuk, kanske lite snuvig ibland men på det hela är jag frisk och pigg, för att jag äter husmanskost och varierar mina måltider, typ kyckling på mån, kött på tisdag, pasat på ons, soppa på tor osv. Jag brukar oftast kunna se dom människor som är vegetarianer/veganer. Vet ni varför? Jo, dom är för det mesta beniga, vita och har lite insjukna ögon - kanske beror det på att de har brist på det ämne som finns i köttet? Innan jag avslutar vill jag bara påpeka att jag struntar totalt i om andra människor är vegetarianer/veganer osv - så länge dom bara låter mig vara ifred och inte ska "läxa upp" mitt sätt att leva, för jag "läxar inte upp" deras sätt att leva!!!
    Vi vegetarianer får OCKSÅ i oss protien genom bönor, linser osv.
    På mig märks det inte att jag är vegetarian, jag äter rätt & får i mig varenda liten sak som kroppen behöver.
    Man behöver inte vara vegetarian för att få insjukna ögon, blek hud & bening. Det beror på om man äter rätt.
    Lägg ner din förolämpning mot oss.
  • Ett Liv

Vill bara säga en sak: Redan på stenålder åt människan kött. Det är en naturlig del i "kretsloppet" att djur äter djur som äter djur osv. Det är viktigt att vi får i oss proteiner!

Jag brukar oftast kunna se dom människor som är vegetarianer/veganer. Vet ni varför? Jo, dom är för det mesta beniga, vita och har lite insjukna ögon - kanske beror det på att de har brist på det ämne som finns i köttet?
    På stenåldern åt man inte kött i samma mängd som i dagens samhälle. OCH inte på samma sätt.

"brist på det ämne som finns i köttet" -Vad är det för mirakel ämne menar du?
  • Turran

Vad lustigt! Brukar du leka "spot the vegetarian"?

Du måste ha träffat många vegetarianer för att kunna göra ett sånt statement. Eller hur drar du slutsatsen att vegetarianer och veganer för det mesta är "beniga, vita och har lite insjunkna ögon"?
  • The Biggest Loser
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    lite o göra idag?
  • Fjärilen235
    Turran skrev 2009-12-08 15:23:00 följande:
    Our Miracle skrev 2009-12-08 15:08:47 följande: Vad lustigt! Brukar du leka "spot the vegetarian"? Du måste ha träffat många vegetarianer för att kunna göra ett sånt statement. Eller hur drar du slutsatsen att vegetarianer och veganer för det mesta är "beniga, vita och har lite insjunkna ögon"?
    Bra sagt
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!