• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 00:36:38 följande:

Kofisar alltså och ångor från deras skit. Lösning, döda alla kor.
    Nu är det ju inte bara kofisar som är aktuella då man talar om köttproduktion och miljöpåverkan. Läste du artikeln som jag länkade till?
  • Ulf Harrys Farsa
    Turran skrev 2009-12-08 10:52:46 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 00:36:38 följande: Nu är det ju inte bara kofisar som är aktuella då man talar om köttproduktion och miljöpåverkan. Läste du artikeln som jag länkade till?
    Skummade igenom, läser inte miljölobbyistpropaganda.

Ja det släpps ut massor av Co2 när man gör gödsel för att odla mat till Entrecôten och när man tillagar ryggbiffen, lösningen är fortfarande att döda alla kor.

"sen att en normal vulkan släpper ut lika mycket C02 på en vecka som Sverige gör på 100år, är ju en annan femma" ;)
  • Krafs

Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande:

Jag fattar heller inte varför man som vegetarian ska behöva gör allt. (enligt vissa) Räcker det inte att vi i alla fall gör NÅGONTING för att få en bättre värld. När människor börjar tänka till och göra någonting, kanske små saker först, då börjar vi ju i alla fall gå mot rätt mål. Att som många köttätare gör -kräver att de som är veg. för miljöns skull ska tänka på miljön i ALLA sammanhang är en helt orimlig och omogen åsikt. Världen ser inte ut så idag, men börjar vi någonstans så kommer det att bli bättre.
    Det där är bara kvalificerat struntsnack. Du resonerar ungefär som att människor agerar som ett totalt kollektivt medvetande, och du vet mycket väl att så inte är fallet. Vår omvärldsuppfattning sträcker sig möjligen till kommunens gränser, och i absolut bästa fall till landets.

Mänskligheten är inte funtad att ta ett världsomfattande ansvar, och det är just därför det inte spelar någon roll om vi gör lite, eller inget. Så länge inte alla kommer göra allt för att gå åt samma håll, så är vi dömda.

Du förväxlar vad du kallar "omogna åsikter"(vad är omoget i resonemanget?) med rudimentär logik(Läs ovan, om du inte hänger med).

Så, kontentan:
    Miljöfrågan är bara en liten modern upphypad debatt för folk som inte ser hela bilden. Oavsett om vi slutar använda kol, förbränna fossila bränslen och äta kor, så förändrar det inte människan som varelse.
    Vår (något motsägelsefulla) nyfikenhet att utforska det vi inte känner, rädslan för det som är nytt, brist på kollektivt tänkade samt vårt flockbeteende är vår förbannelse och slutligen vår dödsdom.

Så vad har det egentligen för betydelse? Varför ska vi kämpa för att vara något som vi egentligen inte är? Den enda slutliga lösningen är att mutera bort de drifter som definerar oss som människor.
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 10:58:24 följande:

"sen att en normal vulkan släpper ut lika mycket C02 på en vecka som Sverige gör på 100år, är ju en annan femma" ;)
    Gör den det då?
  • Ulf Harrys Farsa
    Dilong skrev 2009-12-08 11:57:53 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 10:58:24 följande: Gör den det då?
    Japps
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:02:30 följande:

Japps
    Möjligen en aktiv vulkan.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dilong skrev 2009-12-08 12:05:22 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:02:30 följande: Möjligen en aktiv vulkan.
    Meh... trodde inte du var helt dum
  • Dilong

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 12:06:59 följande:

Meh... trodde inte du var helt dum
    Jämför du sveriges utsläpp av koloxit med en inte aktiv vulkan? Har du ngn källa?
  • MammaBecca

Det var inte dåligt vad dömande du är!
    Jag äter kött för att det är gott.

Nej, jag tycker inte att det är okej med djurplågeri. Jag önskar och hoppas att man kunde sköta djuren bättre. Alla som äter kött har inte automatiskt noll respekt för djur.
    Eh, mat ruttnar inte i magen. Den bryts ned av kroppen. Om du ser det så, har du ju rena komposten i magen.

Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
  • Turran

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-08 10:58:24 följande:

Skummade igenom, läser inte miljölobbyistpropaganda.
    Så bra då att det inte var miljölobbyistpropaganda jag länkade till.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!