• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Lady Dahmer
    Dilong skrev 2009-12-06 16:51:29 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:44:46 följande: Inte en aning. Vet inte alls varför du sa att man skulle ersätta protein med något annat. Okunskap kanske?
    jag har inte alls sagt att man ska ersätta protein med nåt annat. Det var ju DU som frågade.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-06 21:21:13 följande:

jag har inte alls sagt att man ska ersätta protein med nåt annat. Det var ju DU som frågade.
    Om du vill så kan du läsa inläggen korrekt.
  • Lajdo
    EmmaOh skrev 2009-12-06 19:42:43 följande:
    B12 finns endast i (naturligt) i anmaliska produkter.Avsaknaden av B12 på lång sikt ger mycket allvarliga sjukdomar. Som vegetarian är risken för B12-brist liten då komjölk och ägg innehåller adekvata mängder. För veganer är B12-brist ett potentiellt hot.
    B12 finns i mina vitamintabletter.
  • Bedbug

Människor är allätare. Kött är gott och naturligt för människor att äta.

Trodde först den här tråden låg i sandlådan.

• Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-06 21:21:13 följande:

Har jag påstått det?
  • Lady Dahmer
    Dilong skrev 2009-12-06 21:55:29 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-06 21:21:13 följande: Har jag påstått det?
    du frågade vad man ska ersätta köttprotein med. jag svarade.
  • Lady Dahmer
    Dilong skrev 2009-12-06 21:42:58 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-06 21:21:13 följande: Om du vill så kan du läsa inläggen korrekt.
    och du kan lägga ner härskarteknikerna och försöka ha en vettig diskussion istället.
  • temlan09

Har förstås inte läst alla svar i denna enorma tråd.
    Kanske är den skriven som ett konstigt skämt? Man får det intrycket. Eller av en extremt omogen person.

Jag äter själv inget kött sedan mer än 10 år, äter dock mjölkprodukter, ägg och fisk. Min man äter kött och min son äter den mat som serveras på förskolan. Jag personligen tycker inte att han ska behöva avstå från saker innan han kan göra ett eget val utan får äta det han vill. Jag lagar och köper dock inte köttprodukter själv.

Om man tror att kött ruttnar i tarmarna vet man inte mycket om hur kroppen fungerar, maten börjar brytas ner redan i munnen av salivenzymer.
    Köttets inverkan på utveckling av cancer är inte studerat på så sätt att man kan dra några slutsatser.

• Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-06 21:58:34 följande:

och du kan lägga ner härskarteknikerna och försöka ha en vettig diskussion istället.
    Vi kanske kan diskutera härskarteknik istället? Var anser du att jag använt sådan?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!