• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-05 19:46:48 följande:
    Eftersom du påpekar att man handla ekologiska och vegetariska produkter för att slippa djurfett. Ekologiska produkter innebär _inte_ att de är vegetariska. Hade du kunskap om va ekologiska produkter var så hade du uteslutit det i ditt svar. Om man tänker som du säger att du gjorde, hade man lika gärna kunnat skriva att det finns produkter från djurgårdar och vegetariska produkter som inte innehåller djurfett.
    Okej, det var synd att du tolkade det så trots att jag försökte förklara för dig. Jag tycker mest att du verkar trångsynt och ute efter gräl. Inte mycket bättre än TS. Haft en dalig dag?
    Mollly skrev 2009-12-05 19:46:58 följande:
    Nämn några? Jag är inte spec insatt i just ekologiska produkter. men för mig känns det bara som ett påhitt för att kunna ta mer betalt. men som sagt är inte så insatt i ämnet Ett Liv skrev 2009-12-05 19:26:14 följande:
    BRosen serien är ekologisk och fri från animaliska produkter. Och dessutom mycket bra och extremt dryg. Jag har aldrig provat något bättre (och jag tillhör inte den gruppen som är militant och emot köttätare osv.. alltså har jag provat det mesta) Det är de produkterna jag har provat och är nöjd med själv. Och eftersom jag är så nöjd så köper jag inte annat och har inte behov av att testa andra alternativ heller.

Eller jo, jag köper produkter från ayurvedai stan oxå, de är oxå vegetariska och ekologiska.

Lush har jag inte provat så mycket av, och är inte insatt i deras produkter mer än att jag vet att de ska vara veg. och eko samma sak med body shop.
  • Fru X
    Dilong skrev 2009-12-05 14:57:30 följande:
    Vilka säljer GMO-grödor här i Sverige?
    fler än man kan tro...
  • Mollly

ah ok.. tack för infon body shops sminkt gillar jag inte.. Har aldrig tyckt om deras smink.. och nu som sminkös, så använder jag märket från skolan jag gick på

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:03:26 följande:

BRosen serien är ekologisk och fri från animaliska produkter. Och dessutom mycket bra och extremt dryg. Jag har aldrig provat något bättre (och jag tillhör inte den gruppen som är militant och emot köttätare osv.. alltså har jag provat det mesta) Det är de produkterna jag har provat och är nöjd med själv. Och eftersom jag är så nöjd så köper jag inte annat och har inte behov av att testa andra alternativ heller. Eller jo, jag köper produkter från ayurvedai stan oxå, de är oxå vegetariska och ekologiska. Lush har jag inte provat så mycket av, och är inte insatt i deras produkter mer än att jag vet att de ska vara veg. och eko samma sak med body shop.
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:03:26 följande:

Okej, det var synd att du tolkade det så trots att jag försökte förklara för dig. Jag tycker mest att du verkar trångsynt och ute efter gräl. Inte mycket bättre än TS. Haft en dalig dag?
    Min tolkning skedde innan du försökte förklara dig, och din förklaring förstärkte min teori.

På vilket sätt anser du att jag är trångsynt? För att jag påpekade att ekologiskt inte innebär vegetariskt? Du får gärna förklara, för jag förstår faktiskt inte på vilket sätt jag agerat trångsynt.

Om jag haft en "dålig dag", ger det då en ursäkt att påstå felaktiga saker och ska jag då inte påpeka dessa?
  • Ett Liv
    Mollly skrev 2009-12-05 20:13:52 följande:
    ah ok.. tack för infon body shops sminkt gillar jag inte.. Har aldrig tyckt om deras smink.. och nu som sminkös, så använder jag märket från skolan jag gick på Ett Liv skrev 2009-12-05 20:03:26 följande:
    Okej :) Ingen orsak :)
    Dilong skrev 2009-12-05 20:16:46 följande:
    Min tolkning skedde innan du försökte förklara dig, och din förklaring förstärkte min teori. På vilket sätt anser du att jag är trångsynt? För att jag påpekade att ekologiskt inte innebär vegetariskt? Du får gärna förklara, för jag förstår faktiskt inte på vilket sätt jag agerat trångsynt. Om jag haft en "dålig dag", ger det då en ursäkt att påstå felaktiga saker och ska jag då inte påpeka dessa?
    Ja eftersom du vägrar se vad jag säger. Jag har ju förklarat att jag är fullt medveten om att det är helt skilda saker. Och att jag säger att det finns både ekologiska och vegetariska produkter har väl ingenting att göra med att det skulle vinnas djurrester i eko.

Som jag sagt några gånger nu. Det finns bra produkter som är både ekologiska OCH vegetariska.

Jag kanske blandade ihop trångsynt med trögfattad.. jag vet inte längre vad det är som inte klickar hos dig.

Det jag menade med "dålig dag" är att du verkar "se rött". Sorry.
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:26:08 följande:

Ja eftersom du vägrar se vad jag säger. Jag har ju förklarat att jag är fullt medveten om att det är helt skilda saker. Och att jag säger att det finns både ekologiska och vegetariska produkter har väl ingenting att göra med att det skulle vinnas djurrester i eko.
    Du skrev:

"Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det
    finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)"

Och det tolkar jag som att du anser att man kan välja tex ekologiska produkter för att slippa att få med djurprodukter, vilket är totalfel då även kött kan vara ekologiskt.

Som jag sagt några gånger nu. Det finns bra produkter som är både ekologiska OCH vegetariska.
    Är de produkterna bättre än tex tomater som vi importerar från Spanien? På vilket sätt?

Jag kanske blandade ihop trångsynt med trögfattad.. jag vet inte längre vad det är som inte klickar hos dig. Det jag menade med "dålig dag" är att du verkar "se rött". Sorry.
    Det kanske bara är så enkelt som att du saknar förmåga att argumentera sakligt?
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 19:41:11 följande:
    haha sedär! det var lite rolig, men skum, fakta.
    Min far är reumatiker. Han var en storkonsument av griskött i alla dess former. Han slutade och har haft ett uppehåll ett bra tag nu. Han mår betydligt bättre och han har betydligt mindre värk.
    Jag har gjort lite efterforskningar just på grund av att min far har haft jävulusiskt med värk. Jag har kommit över flera reumatiker som har gått över till strikt vegankost och på så vis blivit av med all värk, så det är nog inte helt otroligt. Sen om det funkar för alla reumatiker det vet jag ej, men det finns dokumenterat om de som blivit utan värk.
  • Mephala the ranger
    Dilong skrev 2009-12-05 20:37:15 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-05 20:26:08 följande: Det kanske bara är så enkelt som att du saknar förmåga att argumentera sakligt?
    Hahahaha du verkar ju vilja missförstå allt och gräva in dig på minsta lilla löjlig detalj. Diskutera det som gäller och inte små struntsaker.
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 20:47:17 följande:

...men det finns dokumenterat om de som blivit utan värk.
    Kan du länka?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!