• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Mephala the ranger
    Dilong skrev 2009-12-05 18:44:11 följande:
    Kya skrev 2009-12-05 18:41:32 följande: Jo, om man pga av den lär sig uppenbart felaktiga saker.
    Evolutionsteorin är inte helt okritiserad den med och då menar jag inte bara från kristna håll.
  • BimBim o Knorrans Mamma
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Skojar du eller är du allvarlig????
    Självklart ger jag mina barn kött!!
    Det är God mat med mkt proteiner bla.
    Skulle inte vilja leva ett liv på bara vegetariskt.
    För ALL veggomat jag ätit som ska "motsvar" kött som veggoburgare, motsvarighet till köttbullar och korv smakar ju fruktansvärt!
    Fick från hälsans kök när jag var med i buzzador. Massa veggo mat. Gav bort rubbet o slängde en del för det var VIDRIGT!!! Bläää...
    Men alla gör ju som de vill. Vill man äta kött ska väl ingen gnälla över det o tvärtom!
  • jib

usch på DEJ för att du påtvingar ditt barn att inte äta kött.

• Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:44:10 följande:
    Jag mår både FYSISKT och PSYKISKT bättre av att äta vegetariskt. Kött fick mig inte att må bra fysiskt. Sen har jag ALDRIG sagt att andra skulle må bättre av det, det är något du har antagit. Det funkar för mig, funkar det inte för andra så gör de sitt val. Som jag sa innan, tex de med reumatiskt värk kan må bättre av att utesluta kött ur sin kost.
    ja jag har hört att tex reumatism kan bli bättre av vegetarisk kost. jag vet inte riktigt om det stämmer, men möjligtvis? jag avfärdar det då inte när jag faktiskt inte vet tillräckligt mkt om det...

men jag ser ingen anledning till att jag ska börja med en vegetarisk kost. det är vad jag menar.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Dilong skrev 2009-12-05 18:44:11 följande:
    Jo, om man pga av den lär sig uppenbart felaktiga saker.
    vad säger att man lär sig uppenbart felaktiga saker? jag tycker inte det låter helt dumt om någon sorts högre makt har ordnat det här. en högre makt kan mkt väl ha skapat evolutionen!
    blanda inte ihop bibel-läsare med de som tror på något högre.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Mollly

hmm jag undrar vart ts tagit vägen. har inte sett henne svara på ett tag..

• Kya
    Mollly skrev 2009-12-05 18:50:23 följande:
    hmm jag undrar vart ts tagit vägen. har inte sett henne svara på ett tag..
    det lär inte bli något svar heller, för hon har avreggat sig...
  • nika
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Varför äter man kött? För att man vill. Du gör som du vill och andra gör som de vill. Här äter vi kött vi själva har producerat. Alla mår bra. Både människor och djur. Dessutom är vi hejare på att stava och särskriver aldrig. Ja, människorna iaf. Det är en gynnsam effekt av köttätandet. Däremot har vegetarianer svårt för detta. En gång såg jag dessutom en vegetarian som vaknade jättetidigt. Det sliter jättemycket på kroppen att skala så mycket grönsaker. Mina vetenskapliga rön har jag tagit från samma ställe som du, fast mitt huvud isf ditt:)
  • Kya

nej fy fan, nu har karln kommit hem från jobbet så vi ska ställa oss och göra middag. mums, köttbullar köpt från affären med mackisar och brunsås. gott gott!

• Mollly

haha jasså..
    jaja hon klarade väl inte av att ta disskusionen.
    märkligt folk det finns.

Kya skrev 2009-12-05 18:51:11 följande:
    det lär inte bli något svar heller, för hon har avreggat sig...
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!