• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:58:02 följande:
    Jo såg det sen när jag postat :) Fast håller inte med.
    nähe, vem tror du har tänkt ut att vi ska vara allätare, då?
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Dilong
    Kya skrev 2009-12-05 17:54:06 följande:
    tja, tror man på en gud eller en högre makt så antar man nog att det är han som tänkt ut det. tror man på darwins teori så handlar det mer om slumpen och survival of the fittest. så jag kan inte svara på vem som tänkt ut att vi ska bli allätare. och varför ska vi leva utan att döda?
    Eftersom vi inte kan leva utan att döda, så faller ju en hel del av vegetarianernas argument. Det blir mest en värdering av liv, som att djur utan hjärna kan man döda, men inte de med.

Och att mord medvetet är värre än det man anser vara mord omedvetet, som att plöja grönsakslandet. Å andra sidan torde man vara gravt korkad om man inte fattar att man tar dör på djur när man gör sådant.

Gällande evolutionen, så får vi väl se vad som händer. Kanske vi om tiotusen år är bäst lämpade för rent vegetarisk näring?
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 17:54:06 följande:
    tja, tror man på en gud eller en högre makt så antar man nog att det är han som tänkt ut det. tror man på darwins teori så handlar det mer om slumpen och survival of the fittest. så jag kan inte svara på vem som tänkt ut att vi ska bli allätare. och varför ska vi leva utan att döda?
    Om det är tänkt ut att vi ska vara allätare hur kommer då sig att så många klarar sig finfint och ibland bättre på en vegetarisk/vegansk kost.
    Jag menar, tex vissa som är reumatiker blir smärtfria när de går över till en vegankost, för dessa är det ju då knappast tänkt ut att de ska äta kött.
  • Umbrageous
    Dilong skrev 2009-12-05 17:59:40 följande:
    Eftersom vi inte kan leva utan att döda, så faller ju en hel del av vegetarianernas argument. Det blir mest en värdering av liv, som att djur utan hjärna kan man döda, men inte de med.Och att mord medvetet är värre än det man anser vara mord omedvetet, som att plöja grönsakslandet. Å andra sidan torde man vara gravt korkad om man inte fattar att man tar dör på djur när man gör sådant.Gällande evolutionen, så får vi väl se vad som händer. Kanske vi om tiotusen år är bäst lämpade för rent vegetarisk näring?
    KAN vi inte leva utan att döda? Hur tänker du då?
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:58:07 följande:
    ... Ja. Typ pommes och bea sås. Vet du att du får i dig allt du behöver av din dagliga kost? Handen på hjärtat, har du VERKLIGEN koll på det?
    Jo, såvitt jag vet får jag i mig vad jag behöver. jag är gravid och går på många kontroller, och min kropp är i topp vad gäller alla värden. jag äter inga vitaminer heller, för jag slarvar med det tyvärr...

och ja, kött, pommes och beasås är en jävligt god middag som innehåller lite smått och gott av vad man behöver.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 17:58:04 följande:
    men seriöst, varför ska vi leva utan att döda? det ingår inte i vår natur, inget annat djur lever på det sättet och viss död och jakt är nödvändig för att vissa djur inte ska bli överrepresenterade/underrepresenterade.
    Nemen stopp här nu. Vad jag då vet så brukar inte rådjuren springa runt och döda små igelkotter och käka upp dem. Så att inget annat djur lever utan att döda stämmer ju ganska så dåligt.
    Men jag antar att det kött du har på tallriken har du dödat själv, eftersom det ligger i din natur att döda?
  • Kya
    Ett Liv skrev 2009-12-05 17:58:49 följande:
    Vi är anpassade för att _kunna_ äta det. Och sen har jag ALDRIG sagt åt dig att du ska sluta äta kött och jag har ALDRIG sagt det till någon annan heller. Jag påpekar bara fakta. Vi är gjorda för att kunna äta kött men det är inget måste Och överkonsumtion för människan är inte bra för kroppen därför att det på så vis inte blir en tillräckligt allsidig kost.
    nej jag menade inte just precis dig, heller. jag menade trådstarten, som jag trodde vi diskuterade?
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 18:01:14 följande:
    Jo, såvitt jag vet får jag i mig vad jag behöver. jag är gravid och går på många kontroller, och min kropp är i topp vad gäller alla värden. jag äter inga vitaminer heller, för jag slarvar med det tyvärr...och ja, kött, pommes och beasås är en jävligt god middag som innehåller lite smått och gott av vad man behöver.
    ridå. Du vet alltså inte. Men då kan vi sluta diskutera eftersom du inte vet. Det blir tämligen ointressant att föra en diskussion då när du innan hävdat att du vet.
  • Gluffsen

Ja va ska man säga lär ju slänga in en kommentar iaf.
    åt sjuukt god rostbiff igår,satt som en smäck=)
    Visst de är inte kul med dom djur som behandlas illa de håller jag med om. Hindrar dock inte mig att avnjuta en god stek.
    klart man känner för djur som behandlas illa, aldrig roligt, men man måste få äta de man vill ändå. att du väljer bort kött är din förlust och att kött ruttnar i magen osv,lägg ner de snacket, alla tömmer väl tarmen oavsett köttätare som vegetarian.

Att jämföra dop å kött är lite vääääääl tycker jag

Och att man ljuger för sitt barn,då tycker jag att din unge ska va naken å få bestämma själv om han vill ha kläder lr inte på sig när han blir stor, tänk på de stackars barn som arbetar livet ur sig för en tröja,tycker du ljuger för ditt barn som har kläder på sig
    Exakt så resonerar du,du är ju inte klok, världen fungerar så här och du hjälper inte nån med att inte äta kött tyvärr så din insats är förgäves,de kommer alltid att säljas kött så du får nog vänja dig.

• Kya
    Dilong skrev 2009-12-05 17:59:40 följande:
    Eftersom vi inte kan leva utan att döda, så faller ju en hel del av vegetarianernas argument. Det blir mest en värdering av liv, som att djur utan hjärna kan man döda, men inte de med.Och att mord medvetet är värre än det man anser vara mord omedvetet, som att plöja grönsakslandet. Å andra sidan torde man vara gravt korkad om man inte fattar att man tar dör på djur när man gör sådant.Gällande evolutionen, så får vi väl se vad som händer. Kanske vi om tiotusen år är bäst lämpade för rent vegetarisk näring?
    ja, död kommer vi inte undan, hur vi än vrider och vänder på det. och om evolutionen gör så vi ska käka enbart vegetariskt i framtiden så kommer dödandet iaf att fortsätta. så det är ingen vettig anledning till att välja bort kött ur kosten.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!