Inlägg från: Umbrageous |Visa alla inlägg
  • Umbrageous

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Kya skrev 2009-12-05 17:38:37 följande:
    människan är allätare, vilket innebär att vi ska äta både kött och grönsaker.
    Inte att vi SKA, utan att vi KAN.
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 17:46:04 följande:
    vi SKA äta en varierad, näringsrik kost. ofta innebär det både kött och grönsaker.
    Ofta? Vart bor du?
    Om man inte orkar ta reda på hur man får i sig en allsidig näringsrik kost så får man det troligtvis inte idag heller, kött är inget mirakelmedel.
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 17:51:03 följande:
    varför välja en näringsrik kost utan kött, om man inte är intresserad av det?
    Varför välja en med kött och tro att man får i sig allt man behöver och lura sig själv?
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 17:55:42 följande:
    äter man enbart kött får man inte i sig allt man behöver, nej. men de flesta köttätare äter även annat till köttet. en varierad kost.
    ... Ja. Typ pommes och bea sås. {#lang_emotions_foot_in_mouth}

Vet du att du får i dig allt du behöver av din dagliga kost? Handen på hjärtat, har du VERKLIGEN koll på det?
  • Umbrageous
    Dilong skrev 2009-12-05 17:59:40 följande:
    Eftersom vi inte kan leva utan att döda, så faller ju en hel del av vegetarianernas argument. Det blir mest en värdering av liv, som att djur utan hjärna kan man döda, men inte de med.Och att mord medvetet är värre än det man anser vara mord omedvetet, som att plöja grönsakslandet. Å andra sidan torde man vara gravt korkad om man inte fattar att man tar dör på djur när man gör sådant.Gällande evolutionen, så får vi väl se vad som händer. Kanske vi om tiotusen år är bäst lämpade för rent vegetarisk näring?
    KAN vi inte leva utan att döda? Hur tänker du då?
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 18:01:14 följande:
    Jo, såvitt jag vet får jag i mig vad jag behöver. jag är gravid och går på många kontroller, och min kropp är i topp vad gäller alla värden. jag äter inga vitaminer heller, för jag slarvar med det tyvärr...och ja, kött, pommes och beasås är en jävligt god middag som innehåller lite smått och gott av vad man behöver.
    ridå. Du vet alltså inte. Men då kan vi sluta diskutera eftersom du inte vet. Det blir tämligen ointressant att föra en diskussion då när du innan hävdat att du vet.
  • Umbrageous
    Dilong skrev 2009-12-05 21:38:03 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:32:01 följande: Du förstår inte?Eller kan du förklara hur man ersätter protein?Kan du läsa på den här gången?
    Men du, vet du vad protein är?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!