• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Dilong
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:52:01 följande:
    Varför välja en med kött och tro att man får i sig allt man behöver och lura sig själv?
    Får man inte i sig vad man behöver av en blandad kost? Lider vi av näringsbrist här i Sverige?
  • Kya
    Dilong skrev 2009-12-05 17:51:31 följande:
    Vem har "tänkt ut" det? Hur menar du? Om någon anser att vi kan leva utan att döda, är det då inte bra att utvecklas ditåt?
    tja, tror man på en gud eller en högre makt så antar man nog att det är han som tänkt ut det. tror man på darwins teori så handlar det mer om slumpen och survival of the fittest. så jag kan inte svara på vem som tänkt ut att vi ska bli allätare.

och varför ska vi leva utan att döda?
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 17:48:25 följande:
    Nej, men det är någonting som vi är anpassade till att äta, och jag ser ingen anledning att välja bort köttet. det finns ju människor som har en anledning, och det är upp till dem om de vill välja bort kött. men i grund och botten är det tänkt att vi ska äta kött, att tala om för andra människor att de då inte ska göra det är rena dumheterna.
    Vaddå tänkt? Vem har tänkt ut det?
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 17:54:06 följande:
    och varför ska vi leva utan att döda?
    Whhaaatt?? Det citatet borde du skicka till jägarförbundet....hahahaha
  • Kya
    Umbrageous skrev 2009-12-05 17:52:01 följande:
    Varför välja en med kött och tro att man får i sig allt man behöver och lura sig själv?
    äter man enbart kött får man inte i sig allt man behöver, nej. men de flesta köttätare äter även annat till köttet.
    en varierad kost.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:54:33 följande:
    Vaddå tänkt? Vem har tänkt ut det?
    kolla inlägg 852, där har jag redan svarat på det.
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 17:56:27 följande:
    kolla inlägg 852, där har jag redan svarat på det.
    Jo såg det sen när jag postat :) Fast håller inte med.
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 17:55:32 följande:
    Whhaaatt?? Det citatet borde du skicka till jägarförbundet....hahahaha
    men seriöst, varför ska vi leva utan att döda? det ingår inte i vår natur, inget annat djur lever på det sättet och viss död och jakt är nödvändig för att vissa djur inte ska bli överrepresenterade/underrepresenterade.
  • Umbrageous
    Kya skrev 2009-12-05 17:55:42 följande:
    äter man enbart kött får man inte i sig allt man behöver, nej. men de flesta köttätare äter även annat till köttet. en varierad kost.
    ... Ja. Typ pommes och bea sås. {#lang_emotions_foot_in_mouth}

Vet du att du får i dig allt du behöver av din dagliga kost? Handen på hjärtat, har du VERKLIGEN koll på det?
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-05 17:45:28 följande:
    Hur googlar jag för att hitta vilka "e-nummer" forumiten i fråga anser vara "inte bra" och onaturliga? Berätta.
    Jag vet inte, har aldrig gjort det, jag har dem i bokform själv. Men jag tycker mest att du verkar vilja göra dig omöjlig.. alltså ingen direkt diskussion.
    Kya skrev 2009-12-05 17:48:25 följande:
    Nej, men det är någonting som vi är anpassade till att äta, och jag ser ingen anledning att välja bort köttet. det finns ju människor som har en anledning, och det är upp till dem om de vill välja bort kött. men i grund och botten är det tänkt att vi ska äta kött, att tala om för andra människor att de då inte ska göra det är rena dumheterna.
    Vi är anpassade för att _kunna_ äta det.

Och sen har jag ALDRIG sagt åt dig att du ska sluta äta kött och jag har ALDRIG sagt det till någon annan heller. Jag påpekar bara fakta. Vi är gjorda för att kunna äta kött men det är inget måste Och överkonsumtion för människan är inte bra för kroppen därför att det på så vis inte blir en tillräckligt allsidig kost.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!