• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 18:34:42 följande:
    nej det är sant. men eftersom vi kan och mår bra av att äta kött, varför välja bort det om man inte har några moraliska problem med det?
    Jag mår inte bra av att äta kött. Jag har prövat både att vara vegetarian, gå tillbaka till köttätandet och bli vegetarian igen. Jag mår 100ggr bättre nu när jag inte äter kött. Det finns andra människor som också skulle må bra att lägga om till en kost utan kött.
  • Dilong

Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:31:33 följande:

Jag är osäker om någon vet va som är tänkt egentligen :)
    Det är ingen som "tänkt ut" vad vi ska äta. Fick ni inte lära er evolutionsteorin i skolan?
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:33:16 följande:
    Som sagt, man kan trampa på en mask i icke-meningen man kan skjuta något i full mening att döda det. Men det meningslösa dödandet och medvetna dödandet kan sluta. Sen om jag säger att det är en realitet är en annan sak, mera som en utopi.
    det finns ju fler anledningar till att man dödar djur. jakt i sig är ju för att inte djuret ska bli överbefolkat, och andra djur underbefolkade.

sen har vi också skyddsjakt, djur blir ibland knäppa i huvudet och attackerar och dödar allt de ser. man måste ju eliminera det hotet också.

så har vi slakt av boskap. en spik i pannan på ett gammalt djur som har malt ner sina tänder till ingenting är väldigt mkt snällare än att låta det svälta ihjäl. eller en häst som brutit benet och aldrig mer kan använda det.
    dödandet kommer vi aldrig undkomma.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Mephala the ranger
    Dilong skrev 2009-12-05 18:38:54 följande:
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:31:33 följande: Det är ingen som "tänkt ut" vad vi ska äta. Fick ni inte lära er evolutionsteorin i skolan?
    Nae jag gick i kristen skola så jag tror på bibeln....ne men jag fick lära mig lite kritiskt tänkande samt andra teorier till evolutionsteorin. Vilket som. Om den nu stämde så bra skulle alla må bra av att äta kött vilket vissa inte gör. (samt att vi skulle ta bort vissa individer med svagheter, vilket vi inte heller gör)
  • Kya
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:36:27 följande:
    Jag mår inte bra av att äta kött. Jag har prövat både att vara vegetarian, gå tillbaka till köttätandet och bli vegetarian igen. Jag mår 100ggr bättre nu när jag inte äter kött. Det finns andra människor som också skulle må bra att lägga om till en kost utan kött.
    nej eftersom du rent moraliskt mår mkt bättre av att vara vegetarisk så är det ditt val, och då är det bra att du har det alternativet!
    men för att du mår bättre av det innebär det inte att andra fungerar som du gör.

varför skulle andra människor må bättre av en kost utan kött?
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • enny signatur
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Han kommer... är inte det att gå händelserna i förväg? Jag tycker det låter som du försöker leva barnets liv med dvs styra på ett sätt som inte är ditt...

Jag är vegan, dottern får huvudsakligen vegetarisk kost av mig, men det kommer vara hennes val hur hon väljer att göra sen. Att jag tycker det är fel att döda innebär inte att hon behöver tycka desamma, självklart hoppas jag ju det eftersom jag ser det som jag gör, men det är inget jag avgör.
    Jag ser inte vinsten med att attackera vare sig köttätare eller vegetarianer för att de serverar barnet samma mat så länge barnet inte kräver annat. Om en köttätare tvingar sitt barn att äta kött ja då tycker jag det är förjävligt. Om en vegetarian vägrar låta barnet äta kött så tycker jag de tär förjävligt med...
  • Kya
    Dilong skrev 2009-12-05 18:38:54 följande:
    Mephala the ranger skrev 2009-12-05 18:31:33 följande: Det är ingen som "tänkt ut" vad vi ska äta. Fick ni inte lära er evolutionsteorin i skolan?
    en gudatro är inget fel.
  • Mephala the ranger
    Kya skrev 2009-12-05 18:40:53 följande:
    nej eftersom du rent moraliskt mår mkt bättre av att vara vegetarisk så är det ditt val, och då är det bra att du har det alternativet! men för att du mår bättre av det innebär det inte att andra fungerar som du gör. varför skulle andra människor må bättre av en kost utan kött?
    Jag mår både FYSISKT och PSYKISKT bättre av att äta vegetariskt. Kött fick mig inte att må bra fysiskt. Sen har jag ALDRIG sagt att andra skulle må bättre av det, det är något du har antagit. Det funkar för mig, funkar det inte för andra så gör de sitt val.
    Som jag sa innan, tex de med reumatiskt värk kan må bättre av att utesluta kött ur sin kost.
  • Dilong
    Kya skrev 2009-12-05 18:41:32 följande:
    en gudatro är inget fel.
    Jo, om man pga av den lär sig uppenbart felaktiga saker.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!