• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-05 19:06:04 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-05 19:02:02 följande: Så ekologiskt tvål innehåller garanterat inte döda djur? Eller hur tänker du?
    Vadå hur jag tänkte där? Jag säger bara att det finns både ekologiska och vegetariska alternativ, att det inte är stående ingredienser i alla de produkterna.
    Mollly skrev 2009-12-05 19:08:15 följande:
    ekologisk är inte alla gånger bättre än icke ekologiskt.. Ett Liv skrev 2009-12-05 19:02:02 följande:
    Jag är fullt medveten om det, men det finns även bra ekologska produkter och det är för mig lätt värt att kämpa för att att det ska bli bättre.
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:26:14 följande:

Jag är fullt medveten om det, men det finns även bra ekologska produkter och det är för mig lätt värt att kämpa för att att det ska bli bättre.
    Du skrev: "DET beror helt på vad man köper för något. Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)"

Som om ekologiska produkter inte innehöll fett från djur.
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-05 19:30:32 följande:
    Du skrev: "DET beror helt på vad man köper för något. Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)" Som om ekologiska produkter inte innehöll fett från djur.
    Jag trodde att du skulle förstå när jag skrev "och vegetariska produkter" också, att det inte innebär samma sak. men nu har du ju fått det förklarat.
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:35:22 följande:

Jag trodde att du skulle förstå när jag skrev "och vegetariska produkter" också, att det inte innebär samma sak. men nu har du ju fått det förklarat.
    Om du vill att man ska tolka dig korrekt, skriv då rätt.

Jag är övertygad om att du inte har minsta aning om vad "ekologiskt" innebär just pga ditt inlägg.
  • Kya
    Ett Liv skrev 2009-12-05 18:56:47 följande:
    Det är sant. Det är framför allt Griskött som man inte ska äta om man har reumatiska besvär. Lite annan rolig fakta (nu i hettans debatt) är att man även ska hålla sig ifrån griskött om man är allergisk mot katt. Det kan nämligen bli en korsreaktion.. Fråga mig inte hur, men så är faller :P
    haha sedär! det var lite rolig, men skum, fakta.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-05 19:40:18 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-05 19:35:22 följande: Om du vill att man ska tolka dig korrekt, skriv då rätt. Jag är övertygad om att du inte har minsta aning om vad "ekologiskt" innebär just pga ditt inlägg.
    Jasså? Varför då?
  • Dilong

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:42:17 följande:

Jasså? Varför då?
    Eftersom du påpekar att man handla ekologiska och vegetariska produkter för att slippa djurfett.

Ekologiska produkter innebär _inte_ att de är vegetariska. Hade du kunskap om va ekologiska produkter var så hade du uteslutit det i ditt svar.

Om man tänker som du säger att du gjorde, hade man lika gärna kunnat skriva att det finns produkter från djurgårdar och vegetariska produkter som inte innehåller djurfett.
  • Mollly

Nämn några? Jag är inte spec insatt i just ekologiska produkter. men för mig känns det bara som ett påhitt för att kunna ta mer betalt. men som sagt är inte så insatt i ämnet

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:26:14 följande:

• Frökensvår 83
    Dilong skrev 2009-12-05 19:15:57 följande:
    Frökensvår 83 skrev 2009-12-05 19:10:49 följande:
    Är ekologiska ägg bäst för djuren?Någon här menade att man läkemedelsbehandlar sjuka ekologiska djur senare, eftersom de efter behandling inte få anses som ekologiska, alternativt att produkten under behandlingen inte är ekologisk.Är det, om det är sant, bussigt mot djuren?
    Nej det tycker jag inte men det är väl bättre att köpa ekologiskt endå för istället föratt 500 djur lider så kanske bara 2 lider pga sjukdom, om man nu ska välja något alls och det gör jag eftersom jag vill äta ägg och dricka mjölk tex.
  • Dilong

Frökensvår 83 skrev 2009-12-05 19:48:47 följande:

Nej det tycker jag inte men det är väl bättre att köpa ekologiskt endå för istället föratt 500 djur lider så kanske bara 2 lider pga sjukdom, om man nu ska välja något alls och det gör jag eftersom jag vill äta ägg och dricka mjölk tex.
    Är det så då? Att färre lider för att du äter ekologiskt? Varför anser du att ekologiskt kött är snällare mot djuren än annat kött?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!