• Ett Liv

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Flina78 skrev 2009-12-04 17:20:52 följande:
    För att kött är gott. För att jag äter köttet som mina föräldrars grannar föder upp. Ägg får jag av min syster, hon har 7 - 8 hönor hemma. För att protein är nyttigt. Därför att jag INTE VILL vara vegetarian, det är osmidigt och verkar ärligt talat lite tråkigt. (Dessutom verkar man ju inte bli kung på att stava av att vara vegetarian.)
    Och själv verkar du ha lite lågt IQ. (?)
    "protein är nyttigt" Det finns protein i ett antal andra livsmedel.
    Och det är väl oftare köttätare som äter enformig mat, inte vegetarianer. Sen har stavning med lite annat än vad man äter att göra.

Jag är också vegetarian (helt ut, alltså inget "djur") och har varit det sen jag var 11. Jag är snart utbildad hälsovägledare/friskvårdsterapeute. Min Sambo äter kött helst varje dag.

Vårt barn som snart kommer, kommer börja som vegetarian eftersom jag vill kunna smaka på maten innan jag ger den till mitt barn. Och sen får vi se hur det blir. De enda kraven jag har är: bara fisk och vissa fåglar om det måste vara kött.
  • Ett Liv

Elfva: Håller med dig fullt ut. Alla har rätt att välja själva vad de vill och inte vill äta.
    Och det tror jag att man kan behöva påminna både vegetarianer OCH köttätare om.

Yossan: Ingen veg. som jag känner gör det, om de är veg av etiska skäl. De flesta är väldigt pålästa, men det klart det finns vegetarianer som är osmarta.
    Men allt läppstift och alla gelegodisar innehåller inte djurrester heller.

• Ett Liv
    Ceal skrev 2009-12-04 20:44:54 följande:
    Vi är rovdjur. Alltså är vi gjorda för att äta kött.
    Nej vi är allätare, INTE rovdjur. Läs på.
    Allätare kan äta kött men ska inte äta för mycket och behöver en varierad kost.
  • Ett Liv
    Amine skrev 2009-12-04 21:44:37 följande:
    och jag vill inte skada morötter! SKAM åt alla vegeterianer! Ni borde förbjudas! Tänk på dom stackars morötterna!
    OJ! Lågstadienivå.