• Ett Liv

Usch på er som ger era barn KÖTT!

musli skrev 2009-12-08 20:58:37 följande:
    Jag är friskare än någonsin sen jag slutade med kolhydrater nästan helt.
    Du menar snabba kolhydrater?
  • Ett Liv

Fru X skrev 2009-12-08 22:58:03 följande:

lättmargarin är oftast ett bättre alternativ för de flesta som är normal-överviktiga och är stillasittande. Jag själv tex har ett fysiskt krävande jobb, två hästar, hus o trädgård + att jag tränar 4-6 ggr/v. Jag använder riktigt smör o tjock grädde etc. Särskilt som jag äter mest viltkött, vilket har en fett% på 4-8. Jag fick lära mig som barn att äta "äkta vara". Det är ingenting som dykt upp i de senast årens "trend" hos oss. Har alltid hemlagad mat från Grunden hos oss. Undantaget är falukorv o knäckebröd - det köper vi färdigt
    Det ÄR äkta vara det ska vara. Lättmargarin är knappast bra för någon att välja före äkta vara.
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 00:11:05 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-08 06:02:21 följande: Försöker inte dra ner folk som vill bidra till att göra något bra i världen. Plockar bara ner dem som satt sig själva på en piedestal och basunerar ut att de vet bäst och att alla som inte håller med gör fel - Just vad man kan vänta sig av en 13-åring lustigt nog:)
    Jag tror inte att någon blir "ner plockad på jorden" av det du skrev i det inlägget jag kommenterade. Snarare lät du bara extremt okunnig och trotsig.
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 01:48:06 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 01:33:23 följande: Nä, du har rätt. Hon kommer nog aldrig ner på jorden;) Och vilken åsikt tycker du vittnar om extrem okunnighet från min sida? Trotsigheten behöver du inte kommentera för jag förstår att en del upplever det som trots när andra inte tycker som dem.
    Jag kommer inte ihåg allt som du skrev då tyvärr och vet inte vilken sida det var på heller, men jag minns att jag tyckte att det lät väldigt omoget med okunskap och trots.
  • Ett Liv
    Dilong skrev 2009-12-09 02:06:19 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 02:03:16 följande: Men det är inte omoget att googla.
    Okej?...
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 02:46:13 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 02:03:16 följande: Tryck då på "visa endast" på ett av mina inlägg så kommer bara mina inlägg i den här tråden upp. Sedan blir det lätt för dig att peka ut all okunskap jag kommit med. Att kalla någon för omogen eller trotsig är mer subjektivt och bottnar inte sällan i irritation över att någon tycker annorlunda så de kan du hoppa.
    Jag kallar inte DIG för omogen eller trotsig utan jag säger att det du skrev LÄT mest som att det kom från en omogen persons okunskap och trots. Det är stor skillnad på att säga att en person är omogen och på att säga att det LÅTER omoget. Det var därför jag skrev "att jag inte tror att någon blir ner plockad på jorden av det".

Jo jag kan göra det
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 00:26:49 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande: Om det är mig du menar med "vissa" så har jag aldrig påstått att vegetarianer som grupp ska göra allt för miljön. Det jag har gjort är att roa mig med att munhuggas med "vissa";) riktigt militanta, självgoda vegetarianer som tycker de är jordens gröna frälsare bland en massa köttätande demoner;)
    Hade missat det här inlägget och -Nej det var inte riktat mot dig i såna fall hade jag skrivit det till dig. Men det har funnits många i den här tråden som i princip pekat på det. Det var därför jag skrev det.

(jag hade skrivit:"Jag fattar heller inte varför man som vegetarian ska behöva gör allt. (enligt vissa)Räcker det inte att vi i alla fall gör NÅGONTING för att få en bättre värld. När människor börjar tänka till och göra någonting, kanske små saker först, då börjar vi ju i alla fall gå mot rätt mål.Att som många köttätare gör -kräver att de som är veg. för miljöns skull ska tänka på miljön i ALLA sammanhang är en helt orimlig och omogen åsikt. Världen ser inte ut så idag, men börjar vi någonstans så kommer det att bli bättre.")
  • Ett Liv

Det var om detta jag hade skrivit: "Det låter som att någon vill dra ner alla andra som i alla fall försöker göra något bra här i världen till dennes nivå. Men det ser ut som att personen i fråga gräver sin egen grav. Argumenten hade kunnat komma från en hormonfylld 13 åring som inte har en aning om vad som är fakta utan bara vill hävda sig."

Och jag kan inte nu heller se hur någon ska bli "ner plockad på jorden" av argument som; "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden" och "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep" osv

"ModestyB skrev 2009-12-08 02:17:51 följande:
    Du blir löjlig nu... "Du får nog inse att du inte tillför så mycket utan mest tär du också oavsett hur mycket morötter du äter". Väx upp och ta en argumentation för vad den är. Du är inne i en tråd gällande kosthållning "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden" det där är bara plumpt och oerhört lågt. Acceptera att det inte finns några goda argument för djurindustrin, att komma med fånigheter ( som: "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep") hjälper inte, det är inget argument, du får göra bättre än så."

• Ett Liv

Niah: Den ovanför här är till dig.. glömde skriva det. Börjar nog bli lite trött..

• Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 19:42:27 följande:
    Rättelse. Det som LÄT som att det kom från en person som är EXTREM(t) okunnig.
    Och då är det väl inget påstående heller. (?!)

Jag vet inte vad du/ni har skrivit innan, jag kommenterade på det inlägget, och sa att det LÄT som någonting utifrån det.

"Du får nog inse att du inte tillför så mycket utan mest tär du också oavsett hur mycket morötter du äter"
    "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden"
    "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep"

Det var de här citaten som fanns i inlägget som jag kommenterade och tyckte att de3t mest lät som att en viss person var okunnig och ville trotsa.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!