Adrastina skrev 2009-12-08 16:56:44 följande:
orkar inte läsa 108 tidigare sidor, tyvärr.... Jag tjaffsar verkligen inte, tror bara att liksom allt annat är det helt individuellt, detta med hur mycket kosten påverkar hälsan.... Du verkar negativt inställd till mina inlägg, tycker verkligen inte jag kritiserar vegetarianer..hör till dem som faktiskt acepterar att folk är olika och aldrig skulle får för mej att öppna en tråd med rubriken "usch på er som inte låter era barn äta kött"...ex.
Varför verkar jag negativ?
Ja jag vet att kosten påverkar hälsan väldigt individuellt det är just det jag snart är färdig utbildad inom. Och jag skulle inte heller öppna en tråd med den rubriken men det som gjorde att jag började skriva här är att många av de köttätarna som skrev och diskuterade var väldigt okunniga och fördömande.
Fru X skrev 2009-12-08 16:53:34 följande:
Ett Liv skrev 2009-12-08 16:49:03 följande: OM det var så att veg var friskare än gemene man, då skulle läkarkåren + soc styrellsen rek den kosten. Det gör de inte vad jag vet. De rek allsidig kost o motion... Så de undersökningar som länkats tid i tråden, de är inget att bry sig om.
Därför att läkarvården i Sverige måste följa vissa regler för att människor ska lita på det som de säger (alla ska hävda samma sak), det är många läkare som personligen tycker att det är bra att vara vegetarian och är mycket insatt i såna frågor.
Men till patienter kan de bara rekommendera mer frukt och grönsaker. Och många läkare vet även att det är där problemet sitter hos många människor som kommer och söker hjälp för vissa sjukdomar eller är sjuka väldigt ofta. Det är därför de understryker "mer frukt och grönt" (även till gravida.)