Jag har aldrig förstått den där inställningen att allt måste vara svart eller vitt. Man kan väl bara försöka dra sitt strå till stacken så att säga. Måste man antingen vara en übermensch eller annars behöver man inte bry sig något och bara göra allt som man själv vill, individen i centrum hela tiden? Det vore väl bra om man trots att man inte vill förändra allt i sin kost och i sitt levnadssätt ändå är så stark att man kan göra små förändringar. Tex köpa ekologisk mjölk och eko-ägg. Ta tåg ibland istället för bil osv. *Hänger på debatten*
Självklart tycker jag ocks att alla kan dra sitt strå till stacken, jag köper alltid ekologiska ägg tillexempel och nästan alltid ekologisk mjölk om det finns men det jag menar är att många är så extrema i sina åsikter att man ska inte äta kött och att man är en dålig förälder om man ger det till sina barn, sålänge det inte handlar om misshandel på barn så tycker jag inte att någon har rätt att kalla någon annan för en dålig förälder föratt den väljer att leva på ett annat sätt.
Alla är olika och alla tycker olika, det är ju det som skapar individer eller hur? Inte att alla ska följa exakt samma mönster.
Man behöver inte se allt i svart eller vitt men går man ut med ett uttalande som personen i fråga som startat detta forum gjort så får man ju räkna med att folk ifrågasätter ens åsikter och är nyfikna på vad denna drar sin gräns, det är inte ok att äta kött men är det ok att gå på seaworld eller zoo med sina barn?
Det är kul att höra allas åsikter =)