• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Ett Liv
    Loupe skrev 2009-12-06 13:21:52 följande:
    Dilong: Jag slår dig på fingrarna med 0.85 jordar. Alltså, skulle alla leva som jag skulle alla kunna nyttja vår jord. Du kanske ska fundera på varför din inte räckte till. Men du kanske har svaren på allt?! Du verkar tro det iaf. Men det är rätt fint att våga öppna sig för lite nya idéer. Trevlig söndag.
    Haha, Yeah!
  • Malleh
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:44:03 följande:
    Seriöst, vilka jälva påhopp.Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp.och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån.jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv!lägg ner tråden.
    jag tror du tvingar säkert ditt barn att äta kött lika mycket som vi gör.
    Hela grejen är väl att man ger det man själv äter. Det gjorde nog dina föräldrar också till dig?
    Och sedan valde du att bli vegeterian.

Förmodligen gör vi andra exakt likadant. låter barnen äta det som serveras här hemma tills barnen själv väljer om de vill äta köttet eller ej.
  • Lajdo
    SuPe76 skrev 2009-12-05 15:15:01 följande:
    en liten fråga här, som passar in på det du just skrev. om man är vegetarian, känns det inte lite knepigt att man då vill ha biff, kebab, kyckling etc som inte är det, utan bara vegetariskt som smakar som de ovan? tycker faktiskt det är lite märkligt.jag gillar din inställning - du är veggo och trivs med det, och anser det är trist när du får påhopp för detta. samt, det viktigaste, att du är mogen nog att även kunna se att du inte själv kan komma med påhopp till de som väljer att äta kött! (bara så du förstår att min fråga inte var ett påhopp på vad du skrev, utan just dessa fejkkebaber är en liten dubbelmoral i mina öron).
    Absolut. Som jag skrev blir jag ofta äcklad av det, för att det påminner om just kött.
    Men dom gör väl det så för att vi ska kunna laga samma maträtter som ni. Enkelhet liksom.
  • Dilong
    Loupe skrev 2009-12-06 13:21:52 följande:
    Dilong: Jag slår dig på fingrarna med 0.85 jordar. Alltså, skulle alla leva som jag skulle alla kunna nyttja vår jord. Du kanske ska fundera på varför din inte räckte till.
    Kanske för att man i undersökningen inte tog hänsyn till allt, och på en del ställen ansåg att fel saker skulle vara mer miljövänliga?

Varför skulle det vara bättre att köpa svenska, växthusodlade tomater i ett storköp än att köpa frilandsodlade från Spanien i ett närköp?
  • Dilong

Lady Dahmer skrev 2009-12-05 21:44:46 följande:

varför skulle man ersätta protein? Och med vad? Vilken märklig fråga. Hur skulle det gå till?
    Inte en aning. Vet inte alls varför du sa att man skulle ersätta protein med något annat. Okunskap kanske?
  • Mosie

sakert nagon som redan har sagt detta, men TS kommer han att respektera manniskor som ater kott ocksa???

• Dilong
    Mosie skrev 2009-12-06 16:57:21 följande:
    ...men TS kommer han att respektera manniskor som ater kott ocksa???
    NAre hhhj jhhha Klo!
  • Dilong
    Mosie skrev 2009-12-06 16:57:21 följande:
    sakert nagon som redan har sagt detta, men TS kommer han att respektera manniskor som ater kott ocksa???
    Jag bara måste fråga, varför använder du inte svensk tangentbortsuppsättning när du skriver i ett svenskt forum? Du vill inte att man ska ta dina inlägg på allvar? Du är lat?
  • EmmaOh
    sanlun skrev 2009-12-04 21:51:20 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:46:10 följande: Ja, självklart blir det klurigt om man inte kan äta ägg... men då finns ju sojaprodukter. Laktosfri mjölk är väl lika nyttig? Sen tycker jag visst att man kan bestämma vad barnen ska och inte ska äta (till en viss ålder). När jag växte upp och i alla mina vänners hus bestämde föräldrarna maten och gillade man det inte fick man inget annat... de allra flesta gånger är barn bara lite kräsna och jag tror varken att de har något direkt behov av att bestämma vad de ska äta eller kan göra det när de är små. Det spelar knappast roll för dem om de får sojakorv eller falukorv.
    B12 finns endast i (naturligt) i anmaliska produkter.
    Avsaknaden av B12 på lång sikt ger mycket allvarliga sjukdomar. Som vegetarian är risken för B12-brist liten då komjölk och ägg innehåller adekvata mängder. För veganer är B12-brist ett potentiellt hot.
  • Ett Liv
    EmmaOh skrev 2009-12-06 19:42:43 följande:
    B12 finns endast i (naturligt) i anmaliska produkter. Avsaknaden av B12 på lång sikt ger mycket allvarliga sjukdomar. Som vegetarian är risken för B12-brist liten då komjölk och ägg innehåller adekvata mängder. För veganer är B12-brist ett potentiellt hot.
    B12 finns i alger också
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!