• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • SommarDahlia

Jag äter kött för att jag tycker att det är jäkligt gott. Antagligen hade jag tyckte vegetarisk kost oxå va jättegod men jag saknar kunskapen att tillaga ordentlig och gott veggo käk.

• Lajdo
    SommarDahlia skrev 2009-12-05 14:15:56 följande:
    Jag äter kött för att jag tycker att det är jäkligt gott. Antagligen hade jag tyckte vegetarisk kost oxå va jättegod men jag saknar kunskapen att tillaga ordentlig och gott veggo käk.
    Behövs inte någon speciell kunskap, finns färdiga korvar, hamburgare, biffar, kebab, kyckling. Behövs bara värmas eller stekas lite.
  • ChildOfRagnarok
    Lajdo skrev 2009-12-05 14:27:52 följande:
    Behövs inte någon speciell kunskap, finns färdiga korvar, hamburgare, biffar, kebab, kyckling. Behövs bara värmas eller stekas lite.
    Mmm... genmanipulerat... *dreglar*
  • Lajdo
    ChildOfRagnarok skrev 2009-12-05 14:41:43 följande:
    Nyttigare och renare än allt kött i världen.
  • carolinae

Kött är gott... människan är köttätare, kolla bara våra tänder... Naturligtvis ska vi äta både kött och grönsaker...

Men du kan ju inte dumförklara alla som äter kött vilket det känns som i din TS...

• Dilong
    ChildOfRagnarok skrev 2009-12-05 14:41:43 följande:
    Vilka säljer GMO-grödor här i Sverige?
  • SuPe76
    Lajdo skrev 2009-12-05 14:27:52 följande:
    en liten fråga här, som passar in på det du just skrev. om man är vegetarian, känns det inte lite knepigt att man då vill ha biff, kebab, kyckling etc som inte är det, utan bara vegetariskt som smakar som de ovan? tycker faktiskt det är lite märkligt.

jag gillar din inställning - du är veggo och trivs med det, och anser det är trist när du får påhopp för detta. samt, det viktigaste, att du är mogen nog att även kunna se att du inte själv kan komma med påhopp till de som väljer att äta kött! (bara så du förstår att min fråga inte var ett påhopp på vad du skrev, utan just dessa fejkkebaber är en liten dubbelmoral i mina öron).
  • Miss Maya

Min dotter har precis ätit massor av kött. Och hon älskar det.

• Dilong
    SuPe76 skrev 2009-12-05 15:15:01 följande:
    en liten fråga här, som passar in på det du just skrev. om man är vegetarian, känns det inte lite knepigt att man då vill ha biff, kebab, kyckling etc som inte är det, utan bara vegetariskt som smakar som de ovan? tycker faktiskt det är lite märkligt.
    De flesta verkar vara vegetarianer av etiska skäl, inte för att de ogillar kött, så speciellt märkligt tycker inte jag att det är.
  • Lady Dahmer
    SuPe76 skrev 2009-12-05 15:15:01 följande:
    en liten fråga här, som passar in på det du just skrev. om man är vegetarian, känns det inte lite knepigt att man då vill ha biff, kebab, kyckling etc som inte är det, utan bara vegetariskt som smakar som de ovan? tycker faktiskt det är lite märkligt.jag gillar din inställning - du är veggo och trivs med det, och anser det är trist när du får påhopp för detta. samt, det viktigaste, att du är mogen nog att även kunna se att du inte själv kan komma med påhopp till de som väljer att äta kött! (bara så du förstår att min fråga inte var ett påhopp på vad du skrev, utan just dessa fejkkebaber är en liten dubbelmoral i mina öron).
    varför skulle det vara märkligt? bara för att man valt att bli vegetarian innebär ju inte att man tycker kött är äckligt. Jag personligen saknar salami, bacon eller bara en enkel köttbit ibland. Då vore det ju fantastiskt om det fanns vegetariska alternativ som tillfredsställde det??
    The male is an incomplete female, a walking abortion
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!