• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran

Det känns så oerhört ignorant och oupplyst att propagera för _mer_ köttätande. Har man absolut noll koll?

Även om man är helt ointresserad av djurrätt, så kan man ju tycka att miljö- och hälsoeffekter är skäl nog att minska köttkonsumtionen.
    S ä r s k i l t då de handlar om ens barn.

• Turran

pappe jonthe skrev 2009-12-05 12:33:57 följande:

nä jag hoppas du är kapabel till att förstå att detta var något av en överdrift med tanke på trådens natur, vilket du inte verkar vara , så det va ju lite synd om dig som person. Om man kallar det en liten kul stund, blir det bättre då ? eller måste man utveckla det för dig ? jag lever ett högst strålande liv förövrigt :) detta var bara en utav de sakerna som piffade till vardagen lite extra :)
    Vilken tur då! Blev lite orolig där; ditt inlägg fick dig att framstå som en väldigt patetisk människa.
  • Fru X

Hej TS.
    du accepterar ju inte mej...
    Vet du att flertalet av de anmälda gårdarna är gjorda utan vettig grund? Av människor utan djurkunskaper. Horribelt.
    Tänk om jag skulle gå till en läkare o mötas av en person "som vill människor gott" men som helt saknar kunskap inom området....
    Jag äter varierad kost, ffa egenodlade grönsaker, egenfångad fisk o mkt vilt, nu börjar vi komma den NÄRproducerade, ekologiska maten riktigt nära.

• Drömmerdrömmar

så vitt jag vet så är människor köttätare

men det kanske du inte visste ?

• Ett Liv
    Drömmerdrömmar skrev 2009-12-05 12:43:09 följande:
    så vitt jag vet så är människor köttätare men det kanske du inte visste ?
    nä vi är allätare och behöver en varierad kost. om proteinet består av vegetariskt eller kött spelar ingen roll.
  • Lillis 1977

Äter kött för det är gott. Det FINNS visst gårdar där djuren har det toppen. Men det är ju inte lätt att stå i affären och veta hur just det djuret haft det på sin gård. Men ALLA har det inte dåligt som du verkar vilja ha det till. Min man jagar så vi äter även viltkött.
    Grilla en god köttbit på sommaren....kan det bli bättre?

• Drömmerdrömmar

Ett Liv skrev 2009-12-05 13:06:54 följande:

nä vi är allätare och behöver en varierad kost. om proteinet består av vegetariskt eller kött spelar ingen roll.
    Äsch...
    kött är gott och nyttigt, för MIG är det helt sjukt hur man kanleva ett liv utan att äta olika kötträtter med allt svull till ;)

men alla gör ju såklart som dem själva vill...
  • Fru X

Lillis 1977 skrev 2009-12-05 13:18:21 följande:

Äter kött för det är gott. Det FINNS visst gårdar där djuren har det toppen. Men det är ju inte lätt att stå i affären och veta hur just det djuret haft det på sin gård. Men ALLA har det inte dåligt som du verkar vilja ha det till. Min man jagar så vi äter även viltkött.Grilla en god köttbit på sommaren....kan det bli bättre?
    Det är med kött som med allt annat: Man får det man betalar för...
    Är själv uppväxt på gård o är jättekräsen vad gäller köttkvalitet, äter bara svenskt o närproducerat.
    mätt o nöjd o glad
  • Väntarochlängtar

Sen undrar jag hur många bönder det finns som bara vill jobba med mjölkproduktion...?
    Vi behöver ju mer från djuren än kött menar jag... Skinn, gödsel, sköter om våra landskap osv...

• Lajdo

Såna här diskussioner tar aldrig slut. Själv är jag oerhört trött på dem. Jag är vegatarian sedan ca 10 års ålder pga att jag helt enkelt ÄCKLAS av att det är ett djur som ligger på tallriken. Klarar inte av den tanken. Jag är SÅ äcklad av det att jag t.o.m. kan bli äcklad av en vegetarisk korv för att den liknar och smakar som köttkorv. Känslig är man ;)

Jag avskyr när folk dömer mig för att jag är vegetarian, för jag dömer inte någon köttätare. Respekt och acceptans behövs här.

Vi kommer aldrig ifrån olikheter. Och det kanske rentav är BRA att vissa äter kött och vissa inte. Kanske blir en slags balans.

Sen att djur behandlas grymt dåligt och oetiskt är jag självklart motståndare till, och det borde alla oavsett köttätare eller vegetarian vara.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!