• Lajdo

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Såna här diskussioner tar aldrig slut. Själv är jag oerhört trött på dem. Jag är vegatarian sedan ca 10 års ålder pga att jag helt enkelt ÄCKLAS av att det är ett djur som ligger på tallriken. Klarar inte av den tanken. Jag är SÅ äcklad av det att jag t.o.m. kan bli äcklad av en vegetarisk korv för att den liknar och smakar som köttkorv. Känslig är man ;)

Jag avskyr när folk dömer mig för att jag är vegetarian, för jag dömer inte någon köttätare. Respekt och acceptans behövs här.

Vi kommer aldrig ifrån olikheter. Och det kanske rentav är BRA att vissa äter kött och vissa inte. Kanske blir en slags balans.

Sen att djur behandlas grymt dåligt och oetiskt är jag självklart motståndare till, och det borde alla oavsett köttätare eller vegetarian vara.

• Lajdo
    SommarDahlia skrev 2009-12-05 14:15:56 följande:
    Jag äter kött för att jag tycker att det är jäkligt gott. Antagligen hade jag tyckte vegetarisk kost oxå va jättegod men jag saknar kunskapen att tillaga ordentlig och gott veggo käk.
    Behövs inte någon speciell kunskap, finns färdiga korvar, hamburgare, biffar, kebab, kyckling. Behövs bara värmas eller stekas lite.
  • Lajdo
    ChildOfRagnarok skrev 2009-12-05 14:41:43 följande:
    Mmm... genmanipulerat... *dreglar*
    Nyttigare och renare än allt kött i världen.
  • Lajdo
    SuPe76 skrev 2009-12-05 15:15:01 följande:
    en liten fråga här, som passar in på det du just skrev. om man är vegetarian, känns det inte lite knepigt att man då vill ha biff, kebab, kyckling etc som inte är det, utan bara vegetariskt som smakar som de ovan? tycker faktiskt det är lite märkligt.jag gillar din inställning - du är veggo och trivs med det, och anser det är trist när du får påhopp för detta. samt, det viktigaste, att du är mogen nog att även kunna se att du inte själv kan komma med påhopp till de som väljer att äta kött! (bara så du förstår att min fråga inte var ett påhopp på vad du skrev, utan just dessa fejkkebaber är en liten dubbelmoral i mina öron).
    Absolut. Som jag skrev blir jag ofta äcklad av det, för att det påminner om just kött.
    Men dom gör väl det så för att vi ska kunna laga samma maträtter som ni. Enkelhet liksom.
  • Lajdo
    EmmaOh skrev 2009-12-06 19:42:43 följande:
    B12 finns endast i (naturligt) i anmaliska produkter.Avsaknaden av B12 på lång sikt ger mycket allvarliga sjukdomar. Som vegetarian är risken för B12-brist liten då komjölk och ägg innehåller adekvata mängder. För veganer är B12-brist ett potentiellt hot.
    B12 finns i mina vitamintabletter.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!