• Mollly

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag har inte läste hela tråden, men läst lite här och var.. Ehh ts hur tänker du? du låter absolut inte sin son välja. Han blir ju tvingad att inte äta kött. Barn behöver allsidig kost..

och detta med att man skulle må bättre som vetererian håller jag absolut inte med om. Jag var själv vegiss i 4 år. och jag var ofta sjuk, trött hela tiden. m.m även om jag skötte alla grönsaksintag och vitaminer hit och dit.. mitt hb var kört i botten. vet flera som fått problem med sitt hb..

• Mollly

hmm jag undrar vart ts tagit vägen. har inte sett henne svara på ett tag..

• Mollly

haha jasså..
    jaja hon klarade väl inte av att ta disskusionen.
    märkligt folk det finns.

Kya skrev 2009-12-05 18:51:11 följande:
    det lär inte bli något svar heller, för hon har avreggat sig...
  • Mollly

ekologisk är inte alla gånger bättre än icke ekologiskt..
    som typ ekologiskt odlade produkter.. visst just den bonden kanske driver ekologiskt. men bonnen bredvid kanske inte gör det och sprider ut annat sket. vilket sprider sig till den ekologiska bonnen.. ne detta med ekologiskt är jag inte mkt för. påhitt som är dubbelt så dyrt som "vanliga" produkter..

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:02:02 följande:

DET beror helt på vad man köper för något. Det är alltså ingen ingrediens som man ska anta alltid finns där. Det finns gott om ekologiska och "vegetariska" produkter. :)
  • Mollly

Nämn några? Jag är inte spec insatt i just ekologiska produkter. men för mig känns det bara som ett påhitt för att kunna ta mer betalt. men som sagt är inte så insatt i ämnet

Ett Liv skrev 2009-12-05 19:26:14 följande:

Jag är fullt medveten om det, men det finns även bra ekologska produkter och det är för mig lätt värt att kämpa för att att det ska bli bättre.
  • Mollly

ah ok.. tack för infon body shops sminkt gillar jag inte.. Har aldrig tyckt om deras smink.. och nu som sminkös, så använder jag märket från skolan jag gick på

Ett Liv skrev 2009-12-05 20:03:26 följande:

BRosen serien är ekologisk och fri från animaliska produkter. Och dessutom mycket bra och extremt dryg. Jag har aldrig provat något bättre (och jag tillhör inte den gruppen som är militant och emot köttätare osv.. alltså har jag provat det mesta) Det är de produkterna jag har provat och är nöjd med själv. Och eftersom jag är så nöjd så köper jag inte annat och har inte behov av att testa andra alternativ heller. Eller jo, jag köper produkter från ayurvedai stan oxå, de är oxå vegetariska och ekologiska. Lush har jag inte provat så mycket av, och är inte insatt i deras produkter mer än att jag vet att de ska vara veg. och eko samma sak med body shop.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!