• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • danei

USCH på dig som inte låter ditt barn välja själv när det är lagom gammalt att fatta sådana beslut!!

• musli

Lite lustigt är det egentligen...

Jag är friskare än någonsin sen jag slutade med kolhydrater nästan helt.

Min mormor som inte åt kött på 75 år fick tarm-cancer och en påse på magen.

Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart. Jag blir inte mätt på det och jag mår inte bra av det. Kan verkligen inte folk inse att vi alla är olika???

Hanna 050511 & Elias 090910
  • MammaBecca

SNARK!

Har läst igenom allt. Orkar inte svara på svaren som jag fick i mina tidigare inlägg. Folk väljer att misstolka.
    Jag tycker att TS är en idiot.

Alla får äta vad de vill, det gör dem ändå.

Sedan tvivlar jag på att TS barn kommer att "acceptera alla" med en morsa som dömer andra beroende på vad de äter.

• Turran
    musli skrev 2009-12-08 20:58:37 följande:
    Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart.
    Nej, det är nog ingen bra ide att enbart äta grönsaker. Men vad har det med tråden att göra?
  • Ett Liv
    musli skrev 2009-12-08 20:58:37 följande:
    Jag är friskare än någonsin sen jag slutade med kolhydrater nästan helt.
    Du menar snabba kolhydrater?
  • Lena1979

"Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart. Jag blir inte mätt på det och jag mår inte bra av det."
    Nä man blir knappast mätt på sallad med isbergssallad tomat och gurka.

Tror verkligen folk i allmänhet att vegetarianer äter enbart grönsaker? :) Det är lite komiskt i så fall.
    Skulle vara intressant om ickevegetarianer kunde exemplifiera lite veggokäk.

• Dilong
    Lena1979 skrev 2009-12-08 22:31:04 följande:
    "Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart. Jag blir inte mätt på det och jag mår inte bra av det." Nä man blir knappast mätt på sallad med isbergssallad tomat och gurka. Tror verkligen folk i allmänhet att vegetarianer äter enbart grönsaker? :) Det är lite komiskt i så fall. Skulle vara intressant om ickevegetarianer kunde exemplifiera lite veggokäk.
    Spaghetti med köttfärssås.
  • Dilong
    Lena1979 skrev 2009-12-08 22:46:25 följande:
    kött ät inte veggo vad jag vet.
    Inte? Källa.
  • Fru X
    Turran skrev 2009-12-08 19:53:24 följande:
    Varför skulle de göra det?

Enkelt, de rek den kosten som är mest lämplig för gemene man...
    OM vegokäk hade varit det allra allra bästa så hade den blivit den rek kosten.

Ett Liv skrev 2009-12-08 17:15:05 följande:
    Fru X skrev 2009-12-08 16:53:34 följande:
    Glömde även säga att soc. styrelsens rekommendationer är skrivna för väldigt många år sen och det finns mycket som de flesta människorna i dagens samhälle är medvetna om inte är bra men som rekommenderas där. Ett enkelt exempel är att man ska ha lätt-margarin på sin smörgås.
    lättmargarin är oftast ett bättre alternativ för de flesta som är normal-överviktiga och är stillasittande.

Jag själv tex har ett fysiskt krävande jobb, två hästar, hus o trädgård + att jag tränar 4-6 ggr/v.
    Jag använder riktigt smör o tjock grädde etc. Särskilt som jag äter mest viltkött, vilket har en fett% på 4-8.
    Jag fick lära mig som barn att äta "äkta vara". Det är ingenting som dykt upp i de senast årens "trend" hos oss.
    Har alltid hemlagad mat från Grunden hos oss. Undantaget är falukorv o knäckebröd - det köper vi färdigt
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!