• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • nika

Ett Liv skrev 2009-12-09 22:45:44 följande:

Det är väldigt stor skillnad. Det känns till och med löjligt att behöva förklara det.
    OK. Om du inte har något emot det kan vi lämna det vid att du uppfattar mig som okunnig utan att du påstår att jag är det, och att det är väldigt stor skillnad för dig men inte för mig.
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 22:01:00 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 21:35:50 följande: Vad är skillnade på att påstå något och tala om hur man uppfattar något? Sorry men i min värld sysslar du med ordklyveri.
    Tre enkla jämförelser är att om jag säger

"nu känns det som att du anklagar mig"
    Så betyder inte det "Du anklagar mig"

"Nu upplever jag dig otrevlig"
    Betyder inte "Du ÄR otrevlig"

"Nu uppfattar jag dig som ledsen"
    Så betyder inte det "Du ÄR ledsen"

Förstår du skillnaden?
  • nika

Ett Liv skrev 2009-12-09 22:52:57 följande:

Tre enkla jämförelser är att om jag säger"nu känns det som att du anklagar mig"Så betyder inte det "Du anklagar mig""Nu upplever jag dig otrevlig"Betyder inte "Du ÄR otrevlig""Nu uppfattar jag dig som ledsen"Så betyder inte det "Du ÄR ledsen"Förstår du skillnaden?
    OK. Du UPPLEVER att jag är okunnig, men det betyder inte att du säger att jag är det eller att jag är det. Jag förstår att du ser det som olika saker men jag UPPLEVER dem som samma;)
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 23:05:23 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 22:52:57 följande: OK. Du UPPLEVER att jag är okunnig, men det betyder inte att du säger att jag är det eller att jag är det. Jag förstår att du ser det som olika saker men jag UPPLEVER dem som samma;)
    okej
  • nika

Fortfarande inget svar om vad du BIDRAR med, bara i vilken omfattning det TÄRS på den globala matsäcken. Nu var ju frågan formulerad specifikt till dig och inte till vegetarianer i stort eftersom vegetarianer inte är en enhetlig grupp. Långt från alla vegetarianer är så fördömande som du är mot andra som inte är vegetarianer. Det är möjligt att jag är slow som du kallar mig, men jag fattar faktiskt inte varför du svarar på vad man TAR när jag frågar vad man GER. Jag försöker vara än mer tydlig: Vad producerar du för mat åt dig själv och andra? Du tycker ju att matfrågan är så OERHÖRT viktig och har väldigt bestämda åsikter om hur alla som inte gör som du gör fel och lever på andras mat. Nå vad GER du?

ModestyB skrev 2009-12-09 22:32:32 följande:
    Haha, du kan ju inte vara sann. HELA TRÅDEN IGENOM är full av FAKTA (det innebrä forskningsresultat, uträkningar osv från tillförlitliga källor som WHO osv) på hur ALLA vegetarianer bidrar till att fler människor kan äta. Fattar du inte att vegetarianer äter maten istället för att ge den till produktionsdjur så är du ganska slow.
  • Åttan
    nika skrev 2009-12-09 23:37:57 följande:
    Fortfarande inget svar om vad du BIDRAR med, bara i vilken omfattning det TÄRS på den globala matsäcken. Nu var ju frågan formulerad specifikt till dig och inte till vegetarianer i stort eftersom vegetarianer inte är en enhetlig grupp. Långt från alla vegetarianer är så fördömande som du är mot andra som inte är vegetarianer. Det är möjligt att jag är slow som du kallar mig, men jag fattar faktiskt inte varför du svarar på vad man TAR när jag frågar vad man GER. Jag försöker vara än mer tydlig: Vad producerar du för mat åt dig själv och andra? Du tycker ju att matfrågan är så OERHÖRT viktig och har väldigt bestämda åsikter om hur alla som inte gör som du gör fel och lever på andras mat. Nå vad GER du?
    När ska jag få bli mamma??
  • swampen

Gud mitt barn äter minst en ko om dagen TS.....är det skadligt ? vi tar ju bort hornen å pälsen så klart ha ha ha IDIOTER det finns

• pluttskrutt

"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA* varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)"

*Alla utom köttätarna som lilla mamsen inte gillar.

"och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!"

Varför ska vi ha alternativ till mat som vi inte behöver? Vi behöver inte kött men det som finns i kött. Vill du hellre äta vegeteriskt, gör det.

...

Skaffa ett liv. Människan är anpassad för både animalisk och vegetarisk föda, sedan vad du väljer att äta är väl upp till dig.

• Ett Liv

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-11 16:04:29 följande:

Apan ska minsann få smaka julskinkan idag, mixad dock men iallafall.
    "apan" haha jag kallar min för "grodan" men den är fortfarande i magen
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!