• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Åttan
    Dilong skrev 2009-12-09 02:28:37 följande:
    Vaken vet jag inte, här iaf.
    vad gör du här då?
    När ska jag få bli mamma??
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 02:46:13 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-09 02:03:16 följande: Tryck då på "visa endast" på ett av mina inlägg så kommer bara mina inlägg i den här tråden upp. Sedan blir det lätt för dig att peka ut all okunskap jag kommit med. Att kalla någon för omogen eller trotsig är mer subjektivt och bottnar inte sällan i irritation över att någon tycker annorlunda så de kan du hoppa.
    Jag kallar inte DIG för omogen eller trotsig utan jag säger att det du skrev LÄT mest som att det kom från en omogen persons okunskap och trots. Det är stor skillnad på att säga att en person är omogen och på att säga att det LÅTER omoget. Det var därför jag skrev "att jag inte tror att någon blir ner plockad på jorden av det".

Jo jag kan göra det
  • Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 00:26:49 följande:
    Ett Liv skrev 2009-12-08 06:08:37 följande: Om det är mig du menar med "vissa" så har jag aldrig påstått att vegetarianer som grupp ska göra allt för miljön. Det jag har gjort är att roa mig med att munhuggas med "vissa";) riktigt militanta, självgoda vegetarianer som tycker de är jordens gröna frälsare bland en massa köttätande demoner;)
    Hade missat det här inlägget och -Nej det var inte riktat mot dig i såna fall hade jag skrivit det till dig. Men det har funnits många i den här tråden som i princip pekat på det. Det var därför jag skrev det.

(jag hade skrivit:"Jag fattar heller inte varför man som vegetarian ska behöva gör allt. (enligt vissa)Räcker det inte att vi i alla fall gör NÅGONTING för att få en bättre värld. När människor börjar tänka till och göra någonting, kanske små saker först, då börjar vi ju i alla fall gå mot rätt mål.Att som många köttätare gör -kräver att de som är veg. för miljöns skull ska tänka på miljön i ALLA sammanhang är en helt orimlig och omogen åsikt. Världen ser inte ut så idag, men börjar vi någonstans så kommer det att bli bättre.")
  • Ett Liv

Det var om detta jag hade skrivit: "Det låter som att någon vill dra ner alla andra som i alla fall försöker göra något bra här i världen till dennes nivå. Men det ser ut som att personen i fråga gräver sin egen grav. Argumenten hade kunnat komma från en hormonfylld 13 åring som inte har en aning om vad som är fakta utan bara vill hävda sig."

Och jag kan inte nu heller se hur någon ska bli "ner plockad på jorden" av argument som; "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden" och "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep" osv

"ModestyB skrev 2009-12-08 02:17:51 följande:
    Du blir löjlig nu... "Du får nog inse att du inte tillför så mycket utan mest tär du också oavsett hur mycket morötter du äter". Väx upp och ta en argumentation för vad den är. Du är inne i en tråd gällande kosthållning "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden" det där är bara plumpt och oerhört lågt. Acceptera att det inte finns några goda argument för djurindustrin, att komma med fånigheter ( som: "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep") hjälper inte, det är inget argument, du får göra bättre än så."

• Ett Liv

Niah: Den ovanför här är till dig.. glömde skriva det. Börjar nog bli lite trött..

• John D

Om det inte var meningen att vi skulle äta djur, så skulle dom inte vara gjorda av mat.

• High Heel Bitch
    John D skrev 2009-12-09 08:57:55 följande:
    Om det inte var meningen att vi skulle äta djur, så skulle dom inte vara gjorda av mat.
  • nika

Ett Liv skrev 2009-12-09 03:35:33 följande:

Jag kallar inte DIG för omogen eller trotsig utan jag säger att det du skrev LÄT mest som att det kom från en omogen persons okunskap och trots. Det är stor skillnad på att säga att en person är omogen och på att säga att det LÅTER omoget. Det var därför jag skrev "att jag inte tror att någon blir ner plockad på jorden av det".Jo jag kan göra det
    Ok. Peka nu på vad som LÄT som okunskap och kom från mig.
  • nika

Rättelse. Det som LÄT som att det kom från en person som är EXTREM(t) okunnig.

Att påpeka för människor som ser sin livsföring som en miljöresurs för andra på samma planet när INGEN faktiskt är det får väl ändå ses som att man förmedlar kunskap TILL okunniga. Sedan är det enligt min mening inte uttalat trevligt att tala om för folk att de för mig gärna får äta bara grönsaker tills de skiter fiberhopprep, men att inte låta trevlig är inte detsamma som att låta okunnig. Man kan t.o.m låta jävligt otrevlig och ändå ha ordentligt på fötterna.

• Ett Liv
    nika skrev 2009-12-09 19:42:27 följande:
    Rättelse. Det som LÄT som att det kom från en person som är EXTREM(t) okunnig.
    Och då är det väl inget påstående heller. (?!)

Jag vet inte vad du/ni har skrivit innan, jag kommenterade på det inlägget, och sa att det LÄT som någonting utifrån det.

"Du får nog inse att du inte tillför så mycket utan mest tär du också oavsett hur mycket morötter du äter"
    "Om du inte vill tära på jordens resurser onödigt mycket föreslår jag att du lämnar jorden"
    "För mig får du gärna äta bara grönsaker tills du skiter fiberhopprep"

Det var de här citaten som fanns i inlägget som jag kommenterade och tyckte att de3t mest lät som att en viss person var okunnig och ville trotsa.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!