• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran
    nika skrev 2009-12-14 22:32:14 följande:
    Se där ja. Nu har du hunnit googla på lök och upptäckt att studier visar att lök SKYDDAR mot cancer. Duktigt. Tur för mig för jag gillar lök och äter lök regelbundet. Det har jag alltid gjort, även när det kom larmrapporter för ett antal år sedan om att lök var cancerframkallande. Tänk vad föränderlig sanningen är...
    Och med detta inlägg vill du berätta att du inte tar till dig expertråd och seriös vetenskaplig forskning? Smart.
  • nika
    Turran skrev 2009-12-14 23:05:02 följande:
    Och med detta inlägg vill du berätta att du inte tar till dig expertråd och seriös vetenskaplig forskning? Smart.
    Nej, jag tänkte närmast på att vetenskaplig forskning kan vara motsägelsefull. Ta bara forskningen på kött och prostatacancer: ökar risken för prostatacancer och bromsar densamma. Vilket är mest "smart" att tro? Det första forkningsresultatet är förresten äldre än det sista.

Slutligen är du HELT säker att hela forskningskollektivet skriver under på att man inte längre kan få cancer av att äta en skottkärra med lök varje vecka? *fingarar kanske på ässet i ärmen;)*
  • Ise 27
    nika skrev 2009-12-14 22:44:16 följande:
    Om man bara äter grönsaker och låter bli kött kan man leva upp till 8 år längre. Fantastiskt. Och köttätande ökar risken för cancer. Bäst att upphöra med det då. Om man beaktar rubrikerna nedan tagna från vår kvällspress efter deras tolkningar av forskningsresultat så lever man för nog för evigt:Saker du kan få cancer av:Du kan få cancer av kontorets skrivareOroar du dig för att få cancer av din mobiltelefon?Kosmetika kan framkalla cancerSnus ökar cancerriskSocker ökar risken för cancerP-piller och hormoner kan ge cancerSprejer för impregnering kan orsaka cancerNytt larm: Akrylamid kan ge cancerNytt forskarlarm: Övervikt ger cancerHamburgare orsakar cancerUngdomsdiabetes ökar cancerriskNytt snuslarm: Kan ge cancerSalvor mot eksem kan ge cancerNy studie: Oralsex ökar risk för cancerMycket mjölk kan ge cancerCancerrisken större hos fetaLightläsk kan ge bröstcancerStillasittande ökar risken för cancerJobbade på laboratorium - drabbades av cancerOralsex kan orsaka muncancerFolkhälsoinstitutet: Snus ger cancerPommes frites farligt för barn - kan ge cancerVanlig värktablett kan ge dig cancerStudie: Korv kan ge cancerForskare: Godis och läsk kan ge cancerSå många får cancer av röntgenVin ökar risken för tarmcancerVanligt smink kan ge cancerHalsbränna kan ge strupsår och cancerLarm: Kött kan ge tarmcancerRisken för bröstcancer större för fetaVanliga verktyg kan ge dig cancerGodis och läsk kan ge cancerBehandling mot bröstcancer kan ge lungcancerÖkad risk för cancer med stressAlkohol ökar risk för bröstcancer"Hälsomargarin kan ge cancer"Nytt larm: Tv:n kan ge cancerIpren ökar risken för bröstcancerdubbdäck ger cancerSminket kan ge dig cancerElledningar kan ge små barn blodcancerÖl ökar risken för magcancerVanlig hårfärg kan ge dig cancerHårprodukter kan ge cancerFick diagnos nackspärr dog i cancerKonstgräset kan ge cancerP-piller i tonåren ökar risk för bröstcancerNy studie: Oralsex kan ge muncancerStress ökar risken för cancerDubbdäck kan ge dig cancerÄmne i plywood kan ge cancer - försäljning stoppadBB-Jessica hittade knöl i ena bröstetNY STUDIE: Korven är livsfarlig - kan ge cancerMän med döttrar löper större cancerriskLäkemedel dubblar risken för bröstcancerMobil på landet ökar cancerriskDu kan dö av dåliga tänder - risken för cancer ökar kraftigtLight-läsk kan orsaka dödliga blodsjukdomarTorkad banan kan ge cancerNorsk rökning dödligare än tidigare trottSå skadlig är fredagsfyllan - dubblerar risken att få cancer i munnen, halsen och matstrupen.Cancerframkallande ämne sprids i barnmatHon blev dödssjuk - av grönt teVanligt bröd innehåller farligt fettGiftigt fett i hundratals matvarorPommes frites kan öka risken för bröstcancerLarm om cancergift i läskedryckerKött ökar risk för magcancerSvenskar har mest hudcancer i EuropaLaserskrivare kan ge cancer Akta dig för solen! Ta det lugnt med trådlöst bredband - Studier visar ökad risk för cancerVanliga sprayer kan ge cancer Sprayerna som kan ge dig cancer Oralsex kopplas till cancer i munnen Ökad cancerrisk för snusare Godis och läsk kan ge cancer Halsbränna kan orsaka strupcancer Tv-tittande ökar risken för cancer Läskedrycken en cancerfara Ärftlig cancer drabbar yngre Oralsex en cancerfara Ryggskott kan vara cancer Röntgen ökar risk för cancer Stress påverkar cancer-tillväxten Sluta röka med plåster stoppar inte cancer "Teflonpannor kan ge cancer" Rökning ökar risken för magcancer Olika stora bröst kan ge dig cancer Snus ger cancer Oralsex kan ge cancer i munnen Större risk för vänsterhänta att få cancer Östrogen ökar risk för bröstcancer Tandkräm kan ge cancer Prostatacancer vanligare bland pappor Hudsalvan kan ge barn cancer Salvor mot eksem kan ge cancer Vitaminer skyddar inte mot cancer Prostatapreparat kan orsaka cancer Prostatamedicin kan ge prostatacancer Cancerämne kan finnas i barnmat Köttallergi ger cancer "Solkräm ger inget skydd mot cancer" Jag åt östrogen - fick bröstcancer Dubbel risk för cancer vid hormonbehandling Grillfesten kan ge dig cancer Solkrämen kan vara värdelös mot cancer Rökt mat kan ge cancer Feta riskerar cancer Snusning kan leda till cancer Mobilstrålning får cancer att växa fortare Cancerlarmet kan slå ut snabbmaten Chipsen kan ge dig cancer Solariet gav mig cancer Skaldjur stoppas - kan ge cancer Strålningen kan ge barn cancer Mindre idrott kan ge cancer Pappans jobb kan ge barnet cancer Olivoljan kan ge dig cancer Gift i lampor kan ge cancer Matoljan kan ge dig cancer Smärta ökar risk för cancer Plast runt matvaror kan ge cancer Konserverat kött ökar risk få cancer Fler cancerfall efter olyckan i Tjernobyl Yrkena som ökar risken för cancer Clintons hudförändringar kan vara cancer Totalförbjud vapnet som ger cancer Nikotinplåster kan ge cancer Nytt larm: Aborter leder till cancer Piloter och värdinnor riskerar få cancer Bilringar runt magen ökar risken för cancer Vanlig svamp orsakar cancer Cancerrisk att woka mat Soja kan ge dig cancer Lyckopiller kan orsaka cancerTvättlappar kan ge barn cancer Var tredje kommer att drabbas av cancer I dag får 110 svenskar cancer Kosmisk strålning ger personal cancer Chockrapport om diesel-avgaser - kan ge cancerGift i billigt rödvin kan ge cancerHan fick cancer av mobiltelefonen Snabbmat kan ge cancer Du kan få cancer av tv-tittande Gravida som röker ger fostren cancer Svamp kan ge cancer samband passiv rökning-lungcancer Julklapps-dockan kan ge cancer Blodpropp ökar risk för cancer Barn som äter mycket löper större risk få cancer Rökning ger permanent ökad cancerrisk Jävlar vad långt det blev.
    *Gillar*
  • port513
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:38:16 följande:
    FH Mamma skrev 2009-12-03 14:36:50 följande:
    har ditt barn få se en slakt?
    Har ditt barn fått se alla djur som stryker med när ditt grönfoder odlas?
    Jag vet många barn som är uppväxta på bondgård som har varit med och slaktat djuren de ska äta och mycket väl vet hur det går till osv. En bekant var med redan som liten och slaktade sin första gris och han äter fortfarande kött.
  • port513
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:52:31 följande:
    jag kan visst diskutera, dock inte på denna nivån.

Jag är iaf inte tjock som en korv och trycker i mej kött
    Jag äter i princip enbart kött och jag är långt ifrån tjock eller plufsig. Tränar hårt 3-4 gånger i veckan och inga problem med orken där inte så vem har rätt, du eller jag eller båda?
  • port513
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    Samma visa som med alla andra som vill påskina att deras levnadssätt är det enda sanna och riktiga, de flyr fältet när argumenten tryter.
  • musli
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Min dotter har varit med och slaktat både får och lamm och tycker fortfarande om kött. Hon vet mycket väl vart köttet kommer från. Klart vi berättar var köttet kommer ifrån, varför skulle man inte göra det?
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:52:31 följande:
    Jag är iaf inte tjock som en korv och trycker i mej kött
    Hohohooo... Snacka om att generalisera... Jag äter då massa fett och kött och en del grönt till och jag är då inte tjock (iaf inte i normala fall, nu efter graviditeten är en annan femma )
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången. NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!! det är att tvinga, jag blir ju galen!! aaah, hejdå!
    Tvinga??? Vi ställer fram allt möjligt på bordet och hon får välja själv vad hon vill ha och det är även kött... =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • nika
    port513 skrev 2009-12-15 11:28:50 följande:
    Har ditt barn fått se alla djur som stryker med när ditt grönfoder odlas?Jag vet många barn som är uppväxta på bondgård som har varit med och slaktat djuren de ska äta och mycket väl vet hur det går till osv. En bekant var med redan som liten och slaktade sin första gris och han äter fortfarande kött.
    Och skördas, som när rådjurskid lägger sig och trycker i havrefältet när de hör rotorslåttern närma sig. Att vi människor lever och äter kostar alltid i någon ände. Man är naiv om man tror att någon livshållning alltid är vänlig mot allt och alla.
  • Fraggelgirl

Hoppas du inser att alkohol är bra mycket farligare än vad kött är, för människan, samhället och ja.... alla i värden.

Med ditt argument så skulle jag kunna skriva massa om varför jag inte förstår varför människor dricker gift. Ja, det är det det är - alkohol.

Men nu är det så att alla människor är olika, vissa tycker om att dricka gift, andra inte. Vissa tycker kött är gott, andra inte. Vissa tycker grönsaker är gott, andra inte. Thats life!

• Ulf Harrys Farsa

Vegetarianer kommer i all framtid att försvara sin kost, tyvärr har att vara "vegetarian" blivit poppis bland yngre tonåringar & tonåringar som behöver en varierad kost, precis som att vara "deppig" är inne.

Käkar man inte lyckopiller, skär sig i armarna och är vegetarian är man ju ute.

Tragiskt.

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!