• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Millan77

Hähähä, ska gå ut o ge mitt ofödda barn, min 8åring o mig själv lite kycklingkött nu, det blir thaimat idag:)

• sandraa21

jaa ska du klanka på oss så som du gör. så kan jag säga till dig att jag kan tycka att ngt inte riktigt stämmer om man väljer bort kött. och tvingar på sina barn vad man tycker och inte låter dom få uppleva eget!!

• sandraa21

tro mig jag är uppväxt på gård där vi både slaktat kalkoner grisar ankor höns kor ja näst in till allt. och jag äter allt och jag skulle lätt kunna slakta själv alla slaktar inte fel bara för att du verkar ha fått helt fel syn!!

Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån?om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då?föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
  • Esmiso
    nika skrev 2009-12-21 11:56:02 följande:
    Vilket är en sanning med modifikation och stor variation. En vegetarian som handlar all sin mat i affär och inte är så nogräknad med varifrån maten kommer och hur den producerats och en köttätare som producerar egen gårdsmat och som därtill tänkt till, ja där ligger nog vegetarianen lite pyrt till om man ska räkna miljöpoäng. Dessutom är ju någon (som klassas som miljöbov?) tvungen att hålla kor för att även vegetarianer ska få sina mjölkprodukter. Det råder en övertro på vad den stora gruppen vegetarianer som "skördar" i butik bidrar till världen med att utesluta kött ur sin diet. Andra som man sedan pekar finger åt får dessutom ta tillvara på de delar av djuret som blir över när man mjölkat dem. Det är inget helhetstänkande. Det är resursslöseri. Sedan att en del äter alldeles för mycket kött och processat kött därtill det är en annan femma, men man är ju inte tvungen att göra det bara för att man är köttätare. En gång för alla: att vara vegetarian innebär inte automatiskt att man vet mer om mat och hälsa, är friskare, mer miljövänlig och att man är högre moraliskt stående. Det beror snarare på hur man lägger upp det - precis som för köttätare. Den stora skillnaden är att det verkar som att fler vegetarianer än köttätare ändå påstår det.
    du har helt rätt i att man inte är miljömedveten bara för att man är vegetarian, MEN när man äter kött bidrar man ju b kla till skövling av regnskog för att de ska kunna odla mer mat åt djuren som sedan ska slaktas och ätas av köttätare...
  • nika
    Esmiso skrev 2009-12-21 17:08:57 följande:
    du har helt rätt i att man inte är miljömedveten bara för att man är vegetarian, MEN när man äter kött bidrar man ju b kla till skövling av regnskog för att de ska kunna odla mer mat åt djuren som sedan ska slaktas och ätas av köttätare...
    Inte nödvändigtvis.
  • Esmiso
    nika skrev 2009-12-21 17:37:59 följande:
    Inte nödvändigtvis.
    nej, förlåt, nu tog jag givetvis bara majoriteten. För inte f-n äter majoriteten kött från närliggande gårdar! Då hade köttindustrin inte sett ut som den gör...
  • nika
    Esmiso skrev 2009-12-21 17:48:59 följande:
    nej, förlåt, nu tog jag givetvis bara majoriteten. För inte f-n äter majoriteten kött från närliggande gårdar! Då hade köttindustrin inte sett ut som den gör...
    Sverige producerar en hel del kött som ligger i närheten av där någon bor och någon äter upp allt det köttet också. Om man vill försäkra sig om att köttet är regnskogskövlingssafe kan man läsa på förpackningen. Det finns köttbönder som gått samman och säljer sina produkter till livsmedelskedjan som finns lokalt. Man behöver inte själv vara bonde eller ha nära till en gårdsbutik för att undvika kött som producerats i länder där det växer regnskog.
  • nika
    Esmiso skrev 2009-12-21 17:48:59 följande:
    Sverige producerar en hel del kött som ligger i närheten av där någon bor och någon äter upp allt det köttet också. Om man vill försäkra sig om att köttet är regnskogskövlingssafe kan man läsa på förpackningen. Det finns köttbönder som gått samman och säljer sina produkter till livsmedelskedjan som finns lokalt. Man behöver inte själv vara bonde eller ha nära till en gårdsbutik för att undvika kött som producerats i länder där det växer regnskog.
  • Esmiso
    nika skrev 2009-12-21 17:58:47 följande:
    nä, men det är ju inte bara djuren i regnskogsländer som äter fodret som produceras i andra länder. Att djuren dessutom i de flesta fall har ett trångt stressigt liv med ångest på slakthuset som slut på sitt liv, stärker bara min övertygelse som vegetarian ännu mer!
  • hedersknyffel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Min åsikt, som inte är baserad på hur TS skriver (om någon moderator tror det), är att köttätare i allmänhet stavar bättre och inte har lika stor benägenhet att sär skriva orden som vegetarianer har.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!