nika skrev 2009-12-22 16:28:03 följande:
Svar: nej, men man kan välja att äta kött som är producerat så och på så vis påverka så att fler producerar så. Inte kasta ut babyn med badvattnet. Skrämmande filmklipp. Ante mig. "Larmrapport" Högst representaivt för hur det går till rent generellt;) Välkommen hem till oss så kan du få vara med på nästa slakt och själv se hur det kan gå till rent generellt här och på mindre gårdar. Du kan få med dig en knippe hemproducerade morötter om du inte tycker om kött:) Men om du inte tycker man ska döda andra varelser har jag full respekt för det. Ingen ska tvinga dig att göra det eller äta kött, men andra såsom jag själv ser människan som placerad på toppen av näringskedjan. Precis som många djur äter varandra äter vi djur och vill också respekteras i den synen.
som jag tidigare sagt har jag full respekt för dem som äter kött. Alla gör vi våra val, och det är ju fantastiskt om man som köttätare kan äta enbart djur man själv fött upp och slaktat, som du tydligen gör?!
För mig spelar det ingen roll om de filmklipp jag sett är av majoritet eller inte. Det är illa nog att det sker, och äter man kött som man inte fött upp och slaktat själv har man ingen aning om hur det djuret haft det.
Dina hemproducerade morötter låter jättegoda!
De skulle jag absolut inte tacka nej till!