• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Puls

Exakt Stargirl.
    Man vet aldrig så bra som då........som sonen däruppe som är året yngre.......han är vishetens källa själv.
    Finemang, då behöver man ju bara fråga.
    Själv vet jag bara mindre och mindre, ju mer jag lär mig. :)

• lill linda 82

jag kan stolt säga att jag ger inte mina barn vanligt kött utan älgkött, vilket är nyttigare o fettsnålare. och man vet vart djuren kommer ifrån och vad de ätit o har inte fraktats i nån lastbil trångt. den har max körts 2 km på fyrhjuling o har hanterats av folk man känner....vi köper inte kött på affären....

• JeH

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

det skriver du, men med det skrivet så låter det inte som att du accepterar de som valt att äta kött.

• Dripknot
    JeH skrev 2009-12-29 17:26:19 följande:
    Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) det skriver du, men med det skrivet så låter det inte som att du accepterar de som valt att äta kött.
    Stackars barn. Du tar ju ifrån barnet möjligheten att senare i livet välja själv vad denne vill äta. Snarare är det så att ni supervegetarianer är sådana förbaskat ego tråkmånsar så ni gör det valet åt era barn. Inget annat än egoistiskt anser jag!
  • rosenknopp09

I tidernas begynnelse åt människan frukter, bär och as. Människan lärde sig att göra spjut för själva kunna döda sitt byte.
    Våra tänder och vårt matsystem är gjorda för att äta både kött och visst grönt, vi behöver alla näringsämnen och vitaminer för att våra kroppar och vår hjärna ska fungera tillfredsställande.

Sen kan jag mycket väl medge att det kan kännas äckligt om man hela tiden tänker på att man äter ett lik.

Men allvarligt, det finns så mycket som kan anses äckligt i den här världen: vin som trampas av svettiga fötter, grönsaker som kommer upp ur smutsig och ofta förorenad jord som dessutom blivit gödslad med kobajs och kiss. Men det är naturligt! Det är så man gör vin, det är så man odlar.

Men skulle det vara onaturligt att äta kött när man är ett köttätande djur?

Jag har själv varit vegeterian i tonåren men gick tillbaka till kött då jag kände att jag mådde inte bra över att enbart äta grönsaker och baljväxter.
    Kosttillskottet tog jag ändå men det var inte samma sak. Jag äter inte kött varje dag... det kan ju vara en början till få andra att äta mindre.

Jag är en väldigt stor djurvän jag hatar när man läser djurförsök, djurplågeri, bönder som missköter sina djur, folk som bär pälsar, djur i fångenskap.

Det bästa är att göra som jag inte äta kött varje dag, eller köra vegetarisk vecka. Men att äta kött är liksom ett val det är upp till var och en att äta kött om de vill.

• Fjärilen235
    rosenknopp09 skrev 2009-12-30 11:27:24 följande:
    I tidernas begynnelse åt människan frukter, bär och as. Människan lärde sig att göra spjut för själva kunna döda sitt byte. Våra tänder och vårt matsystem är gjorda för att äta både kött och visst grönt, vi behöver alla näringsämnen och vitaminer för att våra kroppar och vår hjärna ska fungera tillfredsställande.Sen kan jag mycket väl medge att det kan kännas äckligt om man hela tiden tänker på att man äter ett lik.Men allvarligt, det finns så mycket som kan anses äckligt i den här världen: vin som trampas av svettiga fötter, grönsaker som kommer upp ur smutsig och ofta förorenad jord som dessutom blivit gödslad med kobajs och kiss. Men det är naturligt! Det är så man gör vin, det är så man odlar.Men skulle det vara onaturligt att äta kött när man är ett köttätande djur?Jag har själv varit vegeterian i tonåren men gick tillbaka till kött då jag kände att jag mådde inte bra över att enbart äta grönsaker och baljväxter.Kosttillskottet tog jag ändå men det var inte samma sak. Jag äter inte kött varje dag... det kan ju vara en början till få andra att äta mindre.Jag är en väldigt stor djurvän jag hatar när man läser djurförsök, djurplågeri, bönder som missköter sina djur, folk som bär pälsar, djur i fångenskap.Det bästa är att göra som jag inte äta kött varje dag, eller köra vegetarisk vecka. Men att äta kött är liksom ett val det är upp till var och en att äta kött om de vill.
    Varför sska andra följa dina råd? Tänkt på att många av oss är vegetarianer pga olika skäl.
    Jag är demivegetarian pga köttallergi.
  • musli
    Fjärilen235 skrev 2009-12-30 11:43:30 följande:
    Varför sska andra följa dina råd? Tänkt på att många av oss är vegetarianer pga olika skäl. Jag är demivegetarian pga köttallergi.
    Protein-intolerans är inte så vanligt, tacksam att jag inte har det.
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Dilong
    Fjärilen235 skrev 2009-12-30 11:43:30 följande:
    Jag är demivegetarian pga köttallergi.
    Själv är jag allergisk mot alla grönsaker och all frukt.
  • musli
    Dilong skrev 2009-12-30 13:57:44 följande:
    Usch, är glad att jag inte har det problemet heller eftersom jag gillar mat och matlagning...
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Fjärilen235
    Dilong skrev 2009-12-30 13:57:44 följande:
    Hahaha, går inte på en sådan sak.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!