• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Maracas

Jag håller helt och hållet med dig, TS!

Jag är själv vegetarian sen jag föddes.. är 21 år jag också :D
    Är evigt tacksam mina föräldrar för att de uppfostrat mig så :)
    Skulle ALDRIG ge mina barn kött (har inga barn men.. sen)
    För en stund sen satt jag o funderade på hur sjutton en människa kan veta om att djur plågas men ändå blunda för det.. asså äta ändå.. sjukt.
    antingen är man trög o inte förstår, eller så är man känslokall o empatilös..
    Du är en smart tjej du! :D 
  • myrius
    Maracas skrev 2010-02-02 21:27:52 följande:
    Jag håller helt och hållet med dig, TS! Jag är själv vegetarian sen jag föddes.. är 21 år jag också :D Är evigt tacksam mina föräldrar för att de uppfostrat mig så :) Skulle ALDRIG ge mina barn kött (har inga barn men.. sen) För en stund sen satt jag o funderade på hur sjutton en människa kan veta om att djur plågas men ändå blunda för det.. asså äta ändå.. sjukt. antingen är man trög o inte förstår, eller så är man känslokall o empatilös.. Du är en smart tjej du! :D 
    Men *alla* djur som äts plågas faktiskt inte.
    Som sagt - hurplågas ett vildsvin i skogen som sen äts?
    Hur plågas utegrisar som lever ett naturligt grisliv?
  • Rockangel01

Förstår inte varför så många vegetarianer/veganer låter så jäkla besatta...och varför alla låter likadana.Samma tjat hela tiden.

Varför skulle man inte kunna va djurvän om man äter kött?Och jag tvivlar starkt på att barn till ickekött ätare blir mer empatiska.

Blir bara så trött på lyssna på skitsnacket.

• sofia 1985

Riktiga tjejer äter kött, haha nä skämtosido, skulle aldrig tvinga mitt barn att välja bort kött och om han så småning om själv inte längre vill äta kött så fine! det är ju en seget val. Eller?

• SVE

Har inte läst hela tråden och jag har ingen fråga till det utan jag undrar varför TS är annonym? Vågar man inte stå för vem man är i en sådan här stor diskusion? Det är ju en ganska stor fråga i alla fall.

• Babblis

Jag ger mitt barn kött och jag äter själv kött och jag kan garantera att det inte är nåt plågat kött vi äter för vi äter kött från vår egen gård! Detta är du TS välkommen att förfasa sig över bäst du vill om du tycker att det är andras matvanor du tycker är viktigt att lägga din tid på i den här världen, men det kommer aldrig någonsin få mig att skämmas över att vara köttätare. =)

• hedersknyffel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!så argumentet att man behöver kött håller INTE!Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Jag kan inte förstå föräldrar som inte ger sina barn kött. Det finns goda bevis för att vegetarianer i allmänhet stavar sämre, särskriver oftare och har svårare för skriftspråk. 
  • Glimma76

Det är svårt att sluta. Det vi däremot försöker är att minska på köttet. Så man itne äter varje dag och inte så mycket kött i en portion.

• Yoshii

För att kött är ju så jäkla GOTT!!!

Kött är en stor favorit här hemma. MUMS

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!