• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • CaCC

Jag äter kött för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn kött för att det är gott och nyttigt.
    Jag äter fisk för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn fisk för att det är gott och nyttigt.
    Jag äter ägg för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn ägg för att det är gott och nyttigt.
    Jag äter morötter för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn morötter för att det är gott och nyttigt.
    Jag äter frukt för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn frukt för att det är gott och nyttigt.
    Jag äter bröd för att det är gott och nyttigt, jag ger mitt barn bröd för att det är gott och nyttigt.
    OSV jag skulle kunna fortsätta men jag orkar inte.

KÖTT ÄR GOTT!!!

SE HIT! kolla in min blogg! mammatill.blogg.se
  • deelah

Jag förstår dig TS, jag skulle mer än gärna bli vegeterian (har försökt flera ggr) men kött är bara FÖR GOTT!!!!! att leva utan en god stek skulle göra mig en frustrerad människa tänk dig en saftig fet kotlett mmmmmmmmmmmmmmm

• Miss Saigon
    Länge leve biffen!!
    KÖTT ÄR GOTT!!
    ★*☆ BF-100822 ☆*★
  • Psykoangel

alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig TS, en fråga att ställa sig är VARFÖR ni vegeterianer ska beklagar er åt oss som äter kött, inte se du oss beklaga sig för att ni inte äter det! att äta kött är något vi gjort sedan hudnra tals år tillbaka, det är helt naturligt och visst det finns tyvärr vissa djur om blir plågade men majoriteten av dagens djur som går till slakt har det faktiskt bra. det finns alltid vissa undantag men undantag finns i ALLT!

att du inte äter kött för stå för din del, men kom inte och klaga på oss som väljer att äta kött, det är gott OCH det kan vara nyttigt om man tillagar det på rätt vis,och med grönsaker vid sidan om så blir våra mat tallrikar MINST lika nyttiga som din.
    jag tycker det är egoistiskt av dig att inte låta dina barn själva får göra valet om huruvida dom vill äta kött eller inte. Vem vet dom kanske tycker det är gott? tror du inte dina barn någonsin kommer fråga dig varför han/hon inte får äta kött? undra vad det är sina kompisar äter? att inte kunna äta mat hemma hos sina kompisar om dom inte har något vegetariskt? eller ha kompisar äta hemma hos sig pga av att dom vill ha kött? nej egoistiskt tycker jag, låt barnet växa upp med kött och sedan vid mogen ålder själv avgöra hur dom vill göra, du åt ju själv kött upp till 12 års ålder. det som passar dig passar kanske inte alltid dina barn
  • Kinya

Människan är en allätare. Tittar man på tänder, enzymer och tarmsystem så är det vääldigt tydligt.

• Zano

Oj vad många är dåligt pålästa, jag orkade bara läsa några inlägg
    men
    Ja vegetarianer och veganer lever i snitt längre, (http://www.paulun.se/  http://www.vitaltvetande.se/web/  http://www.sund.nu/docs/  etc) och 
    Ja rött kött ökar risken för cancer (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rott-kott-ger-cancer_577387.svd http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/rott-kott-okar-risk-for-tarmcancer-1.536990)

Okej att man vill argumentera för köttätande, men då måste man komma med argument som inte baseras på önsketänkande, det enda godtagbara är att jag tycker om smaken samt skiter i att djuren behandlas dåligt.

Argument baserade på att man blundar för läget går inte att ta på allvar.

• musli
    Zano skrev 2010-07-19 10:41:54 följande:
    Oj vad många är dåligt pålästa, jag orkade bara läsa några inlägg
    men
    Ja vegetarianer och veganer lever i snitt längre, (www.paulun.se/  www.vitaltvetande.se/webwww.sund.nu/docs/  etc) och 
    Ja rött kött ökar risken för cancer (www.svd.se/nyheter/inrikes/rott-kott-ger-canc... www.dn.se/nyheter/vetenskap/rott-kott-okar-ri...)

Okej att man vill argumentera för köttätande, men då måste man komma med argument som inte baseras på önsketänkande, det enda godtagbara är att jag tycker om smaken samt skiter i att djuren behandlas dåligt.

Argument baserade på att man blundar för läget går inte att ta på allvar.
    Paulun är GI-guru och rekommenderar helst att man äter HANS märke, då mår man bäst. Nån att lita på? Nä...

Vad det gäller "rött kött"-inläggen från DN och SVD så är det 3 år gamla nyheter och det finns idag inga belägg för att det är så. Min mormor var vegetarian i 70 år och fick tarm-cancer vid 50. Så det drabbar båda lägren.

Vad det gäller frisk och sund så beror det på immunförsvaret bl.a. Inte på att man är "gräs-ätare"....
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • hedersknyffel
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Usch, jag kan inte förstå föräldrar som inte ger sina barn kött.
    Det är sedan länge bevisat att köttätare särskriver mer sällan och dessutom har bättre meningsbygnad än vegetarianer. För att inte tala om stavningen. epunkt eslut....
  • LizLiz76

Jag är en som inte vill ge mina barn kött. Och inte till mig heller. Min man är av en annan mening så om han ger dem kött så äter de det. Det är svårt om man har två olika inställningar till sånt.
    Jag är inte vegetarian för jag äter fisk o skaldjur, så det är en kompromiss egentligen.

• Hedebris

hellre leva 8år kortare med ett liv fyllt av mumsigt kött.. än att leva i all evighet och sakna kött

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!