Usch på er som ger era barn KÖTT!
alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig TS, en fråga att ställa sig är VARFÖR ni vegeterianer ska beklagar er åt oss som äter kött, inte se du oss beklaga sig för att ni inte äter det! att äta kött är något vi gjort sedan hudnra tals år tillbaka, det är helt naturligt och visst det finns tyvärr vissa djur om blir plågade men majoriteten av dagens djur som går till slakt har det faktiskt bra. det finns alltid vissa undantag men undantag finns i ALLT!
att du inte äter kött för stå för din del, men kom inte och klaga på oss som väljer att äta kött, det är gott OCH det kan vara nyttigt om man tillagar det på rätt vis,och med grönsaker vid sidan om så blir våra mat tallrikar MINST lika nyttiga som din.
jag tycker det är egoistiskt av dig att inte låta dina barn själva får göra valet om huruvida dom vill äta kött eller inte. Vem vet dom kanske tycker det är gott? tror du inte dina barn någonsin kommer fråga dig varför han/hon inte får äta kött? undra vad det är sina kompisar äter? att inte kunna äta mat hemma hos sina kompisar om dom inte har något vegetariskt? eller ha kompisar äta hemma hos sig pga av att dom vill ha kött? nej egoistiskt tycker jag, låt barnet växa upp med kött och sedan vid mogen ålder själv avgöra hur dom vill göra, du åt ju själv kött upp till 12 års ålder. det som passar dig passar kanske inte alltid dina barn