• musli

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Det här verkar vara en rolig tråd! Återkommer efter städningen och korv-tillverkningen. =)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli

Lite lustigt är det egentligen...

Jag är friskare än någonsin sen jag slutade med kolhydrater nästan helt.

Min mormor som inte åt kött på 75 år fick tarm-cancer och en påse på magen.

Jag kommer aldrig att äta en massa grönsaker enbart. Jag blir inte mätt på det och jag mår inte bra av det. Kan verkligen inte folk inse att vi alla är olika???

• musli
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:29:33 följande:
    en sak till, berättar ni för era barn vart kött kommer ifrån? om barnet får se hur en slakt går till, tror ni ert barn vill äta det då? föräldrar som inte berättar vart köttet kommer ifrån är fan dumma i huvet!
    Min dotter har varit med och slaktat både får och lamm och tycker fortfarande om kött. Hon vet mycket väl vart köttet kommer från. Klart vi berättar var köttet kommer ifrån, varför skulle man inte göra det?
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:52:31 följande:
    Jag är iaf inte tjock som en korv och trycker i mej kött
    Hohohooo... Snacka om att generalisera... Jag äter då massa fett och kött och en del grönt till och jag är då inte tjock (iaf inte i normala fall, nu efter graviditeten är en annan femma )
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången. NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!! det är att tvinga, jag blir ju galen!! aaah, hejdå!
    Tvinga??? Vi ställer fram allt möjligt på bordet och hon får välja själv vad hon vill ha och det är även kött... =)
  • musli
    Fjärilen235 skrev 2009-12-30 11:43:30 följande:
    Varför sska andra följa dina råd? Tänkt på att många av oss är vegetarianer pga olika skäl. Jag är demivegetarian pga köttallergi.
    Protein-intolerans är inte så vanligt, tacksam att jag inte har det.
  • musli
    Dilong skrev 2009-12-30 13:57:44 följande:
    Själv är jag allergisk mot alla grönsaker och all frukt.
    Usch, är glad att jag inte har det problemet heller eftersom jag gillar mat och matlagning...
  • musli
    Zano skrev 2010-07-19 10:41:54 följande:
    Oj vad många är dåligt pålästa, jag orkade bara läsa några inlägg
    men
    Ja vegetarianer och veganer lever i snitt längre, (www.paulun.se/  www.vitaltvetande.se/webwww.sund.nu/docs/  etc) och 
    Ja rött kött ökar risken för cancer (www.svd.se/nyheter/inrikes/rott-kott-ger-canc... www.dn.se/nyheter/vetenskap/rott-kott-okar-ri...)

Okej att man vill argumentera för köttätande, men då måste man komma med argument som inte baseras på önsketänkande, det enda godtagbara är att jag tycker om smaken samt skiter i att djuren behandlas dåligt.

Argument baserade på att man blundar för läget går inte att ta på allvar.
    Paulun är GI-guru och rekommenderar helst att man äter HANS märke, då mår man bäst. Nån att lita på? Nä...

Vad det gäller "rött kött"-inläggen från DN och SVD så är det 3 år gamla nyheter och det finns idag inga belägg för att det är så. Min mormor var vegetarian i 70 år och fick tarm-cancer vid 50. Så det drabbar båda lägren.

Vad det gäller frisk och sund så beror det på immunförsvaret bl.a. Inte på att man är "gräs-ätare"....
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!