• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • nika

Ett Liv skrev 2009-12-22 21:55:01 följande:

hehe, ja de hade nog inte så mycket till val heller
    Tja, de kunde ha fortsatt äta det de åt förrut, men kött var ett gott komplement och kickade igång utvecklingen. Men det är ju bara teorier som sagt.
  • ica

Jo, våra hjärnor behöver ju högkvalitativt protein från kött.

• Dilong
    ica skrev 2009-12-24 09:03:47 följande:
    Jo, våra hjärnor behöver ju högkvalitativt protein från kött.
    Oavsett vilket så ska det frossas i dag!
  • ica

Ja, det kan vara jättegott men det kan frukt och grönt med.

• frun01
    Isobelle81 skrev 2009-12-22 18:30:43 följande:
    Hur kan man kalla sig vegetarian om man äter kött? Jag ser dig mer som en köttätare som utesluter visst kött ur din kost.
    Ok, jag äter bara vitt kött, äter för det mesta bara vegetariskt men om du känner för att säga att jag är köttätare får du självklart göra det. Jag mår inte sämre för att du sa det...

Du borde verkligen lösa problemen i ditt liv...
  • Stargirl

Jag tror att alla tillsatser och halvfabrikat är bra mycket värre för kroppen än kött som vi ändå ätit i tusentals år. Vad jag vet har människan varit köttätare sedan start. Men är absolut ingen expert. Allt i moderation, försöker att undvika alla skadliga E nummer, inga halvfabrikat eller helfabrikat. Försöker laga all mat från grunden och kan jag så handlar jag kött direkt från en bonde, detsamma gäller ägg och grönsaker. Kan jag inte det väljer jag ekologiskt i den mån jag kan. Jag och mina barn är också friska och cancer kan man få av en massa saker ibland är man bara född med dåliga gener och det kan man inte ändra på.

Jag gillar dock inte smaken av kött generellt men mina barn äter kött ett par ggr i veckan och ett par dagar blir det vegetarisk kost vi blandar. Vissa tror att morötter ha en själ och att salladen har känslor

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Puls

Men vad göra när ens barn ger mamman kött då.....(med son som just nu lagar lasagne till sin mor) ?

Men det är klart när man är 21, då har man alla svaren....jag vet. :)

• Stargirl
    Puls skrev 2009-12-29 17:04:02 följande:
    Men vad göra när ens barn ger mamman kött då.....(med son som just nu lagar lasagne till sin mor) ? Men det är klart när man är 21, då har man alla svaren....jag vet. :)
    Aaaah....TS är född 88 då vet man ju hur alla ska äta och leva sitt liv så har vi alla varit då vi varit i den åldern.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!