• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • carita1974
    yrrol2 skrev 2010-01-01 12:00:33 följande:
    det var bup som ville gå vidare att utreda för dom tycker att det är något  mer men som sagt vi har ingen erfarenhet av autistiska drag så jag hoppas att det bara är "vanliga" adhd drag
    Jesper har adhd med drag av aspergers..
  • pcalma

Gott nytt år alla kämpande föräldrar till underbara barn här inne!!! Hoppas att alla hade en bra nyårsafton!!!

Vi hade våra bästa vänner här hemma efter att ha träffats ute i derass skog kl 12 o grillat korv. Så mysigt o underbart väder med 12 minus o strålande sol.
    Sen efter dusch o så så kom de hem till oss. Vi åt gott o hade trevligt. de har2 flickor varav ena tösen har funktionshinder så vi går sååå bra överens o anpassar oss efter varandra! kanon!
    De små var livrädda under raketskjutandet trotrs att vi var inomhus, annars gick allt bra!!

Vi har ett tufft år framför oss. Redan 5 besök inbokade i januari o mer blir det. Sen får vi besked om As utredning i slutet på jan(början på feb. efter det så startar Ms utredning med fokus på autism. den blir intensiv så att det blir klart snart o vi kan börja dra i trådarna inför hennes skolstart.

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2010-01-01 16:14:00 följande:
    Gott nytt år alla kämpande föräldrar till underbara barn här inne!!! Hoppas att alla hade en bra nyårsafton!!! Vi hade våra bästa vänner här hemma efter att ha träffats ute i derass skog kl 12 o grillat korv. Så mysigt o underbart väder med 12 minus o strålande sol. Sen efter dusch o så så kom de hem till oss. Vi åt gott o hade trevligt. de har2 flickor varav ena tösen har funktionshinder så vi går sååå bra överens o anpassar oss efter varandra! kanon! De små var livrädda under raketskjutandet trotrs att vi var inomhus, annars gick allt bra!! Vi har ett tufft år framför oss. Redan 5 besök inbokade i januari o mer blir det. Sen får vi besked om As utredning i slutet på jan(början på feb. efter det så startar Ms utredning med fokus på autism. den blir intensiv så att det blir klart snart o vi kan börja dra i trådarna inför hennes skolstart.
    Gott nytt år till dig med!! Bra att ni hade en fin nyårsafton och att ni har vänner med funktionshinder i familjen. Det underlättar ju att umgås
    Här har lilleman fortfarande feber men det verkar gå neråt nu. Frodo kollade på raketerna med hörselskydd på
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • pcalma
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-01 16:56:16 följande:
    Gott nytt år till dig med!! Bra att ni hade en fin nyårsafton och att ni har vänner med funktionshinder i familjen. Det underlättar ju att umgås Här har lilleman fortfarande feber men det verkar gå neråt nu. Frodo kollade på raketerna med hörselskydd på
    Skönt att febern g¨år på rätt håll!! Gud vad smart med hörselskydd!! Att jag inte tänkte på det:-O
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2010-01-01 17:03:34 följande:
    Skönt att febern g¨år på rätt håll!! Gud vad smart med hörselskydd!! Att jag inte tänkte på det:-O
    ja det är skönt... och Frodo verkar ha klarat sig från att bli sjuk. ska väl inte ropa hej än men nu har vi vart sjuka sen annandagen och har han inte blivit sjuk än så tror jag (vill tro i alla fall) att han klarar sig från det
    Ja, hörselskydd är bra. De hade det på hans förra förskola för det kunde bli rätt gapigt där ibland och när Frodo blev trött i huvudet så hade han dom. Så jag snodde idén. Nu var det sambons han lånade som sambon använder när han borrar och liknande men det finns sådana i barnstorlek. Ska införskaffa sådana för det är perfekt att han kan njuta av fyrverekri utan att bli rädd för det höga ljudet
  • Karina09
    pcalma skrev 2010-01-01 16:14:00 följande:
    Gott nytt år alla kämpande föräldrar till underbara barn här inne!!! Hoppas att alla hade en bra nyårsafton!!!Vi hade våra bästa vänner här hemma efter att ha träffats ute i derass skog kl 12 o grillat korv. Så mysigt o underbart väder med 12 minus o strålande sol.Sen efter dusch o så så kom de hem till oss. Vi åt gott o hade trevligt. de har2 flickor varav ena tösen har funktionshinder så vi går sååå bra överens o anpassar oss efter varandra! kanon!De små var livrädda under raketskjutandet trotrs att vi var inomhus, annars gick allt bra!!Vi har ett tufft år framför oss. Redan 5 besök inbokade i januari o mer blir det. Sen får vi besked om As utredning i slutet på jan(början på feb. efter det så startar Ms utredning med fokus på autism. den blir intensiv så att det blir klart snart o vi kan börja dra i trådarna inför hennes skolstart.
    Härligt att ni hade en trevlig nyårsafton. Skönt med vänner som man slipper förklara för. 
    Här tuffar det på rätt bra med bara lite krångel. En lugn ledighet där både barn och föräldrar kommit till ro. Skönt efter ett mycket prövande år.
    God fortsättning till er och alla andra.
  • TwistedSister
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-01 17:45:48 följande:
    ja det är skönt... och Frodo verkar ha klarat sig från att bli sjuk. ska väl inte ropa hej än men nu har vi vart sjuka sen annandagen och har han inte blivit sjuk än så tror jag (vill tro i alla fall) att han klarar sig från det Ja, hörselskydd är bra. De hade det på hans förra förskola för det kunde bli rätt gapigt där ibland och när Frodo blev trött i huvudet så hade han dom. Så jag snodde idén. Nu var det sambons han lånade som sambon använder när han borrar och liknande men det finns sådana i barnstorlek. Ska införskaffa sådana för det är perfekt att han kan njuta av fyrverekri utan att bli rädd för det höga ljudet
    Ja I har såna peltor kids, de är jättebra för de sitter skönt å han kan flänga runt som vanligt utan att de trillar av. De som är för vuxna brukar man behöva hålla i för att de inte ska ramla av eller glida ner. I har inga problem alls med smällar tycker bara det är skithäftigt, däremot har han väldigt svårt för musik och motorljud då är det bra att ha hörselskydden. Firade nyår med en kompis och hennes granne och hans son som har adhd och det var full fart kan man säga men det är ju faktiskt väldigt skönt när man är bland folk som fattar å man inte behöver förklara eller typ be om ursäkt för sitt barn hela tiden.
  • Trollet Ludenben
    TwistedSister skrev 2010-01-01 23:19:07 följande:
    Ja I har såna peltor kids, de är jättebra för de sitter skönt å han kan flänga runt som vanligt utan att de trillar av. De som är för vuxna brukar man behöva hålla i för att de inte ska ramla av eller glida ner. I har inga problem alls med smällar tycker bara det är skithäftigt, däremot har han väldigt svårt för musik och motorljud då är det bra att ha hörselskydden. Firade nyår med en kompis och hennes granne och hans son som har adhd och det var full fart kan man säga men det är ju faktiskt väldigt skönt när man är bland folk som fattar å man inte behöver förklara eller typ be om ursäkt för sitt barn hela tiden.
    min sambo pratade om peltor kids, att de var bra grejer. Vart har ni köpt era?? Vet att man kan köpa från jaktia.se (sambons favoritsida) men finns det nån butik som säljer dom eller är det bara på nätet som gäller??
  • TwistedSister

järnia har dem, finns gröna å rosa.

• Karina09
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-01 23:26:10 följande:
    min sambo pratade om peltor kids, att de var bra grejer. Vart har ni köpt era?? Vet att man kan köpa från jaktia.se (sambons favoritsida) men finns det nån butik som säljer dom eller är det bara på nätet som gäller??
    Jag är osäker på märket, men rosa och gröna för barn har jag sett på Claes Ohlsson - där köpte vi våra för några år sedan.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig