• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • pcalma

Elegi: Tråkigt att du känner så, men jag förstår dig. Jag är inte inne lika mycket heller längre. Vet inte vad det är som har förändrats bara??

• elegi
    pcalma skrev 2010-01-03 19:47:49 följande:
    Elegi: Tråkigt att du känner så, men jag förstår dig. Jag är inte inne lika mycket heller längre. Vet inte vad det är som har förändrats bara??
    Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är inte som tidigare, kan till viss del hänga ihop med att guiderollen gjort min fl tid mer tvångsmässig än för nöjes skull men det är inte bara det heller känns det som...men ajg ahr som sagt tappat lusten med fl generellt
  • Trollet Ludenben

Tråkigt att fl känns så kan lite känna igen mig i vad ni skriver om. Många har lämnat fl sen de nya reglerna kom och när moderatorena blev helt andra.
    Men att ni finns på facebook känns bra. Nån från denna tråden som inte finns på min facebook, inboxa mig om ni har lust
    Kommer att fortsätta vara i denna tråden håller med om att fl inte är vad det var förut.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • två lingon och ett blåbär

Elegi, förstår dig fullt ut.
    Är själv bara här inne sporadiskt och känner av att stämningen på FL har förändrats.
    Kan inte heller sätta fingret på vad det är, men det kan hända att FB tagit över lite.
    Ovsett vad du bestämmer dig för (stanna här eller ej) så hoppas jag att vi kan hålla kontakten via FB.
    M vill gärna ha kontakt med A men jag måste ordna en mail till henne först.

Ha det gott och sköt om dig!

Kram

• elegi
    två lingon och ett blåbär skrev 2010-01-03 20:55:53 följande:
    Elegi, förstår dig fullt ut. Är själv bara här inne sporadiskt och känner av att stämningen på FL har förändrats. Kan inte heller sätta fingret på vad det är, men det kan hända att FB tagit över lite. Ovsett vad du bestämmer dig för (stanna här eller ej) så hoppas jag att vi kan hålla kontakten via FB. M vill gärna ha kontakt med A men jag måste ordna en mail till henne först. Ha det gott och sköt om dig! Kram
    Självklart ses vi på fb
    Bara att du hojtar till när du har det klart, här får dom en mailadress via skolan i åk2, jag kan be A skriva ett första mail till M om du vill för A är inte den blygsamma sorten
  • två lingon och ett blåbär
    elegi skrev 2010-01-03 21:13:13 följande:
    Självklart ses vi på fb Bara att du hojtar till när du har det klart, här får dom en mailadress via skolan i åk2, jag kan be A skriva ett första mail till M om du vill för A är inte den blygsamma sorten
    Vore toppen. M får väll räknas som en blyg viol i sammanhanget

Jag hojtar när adressen är klar
  • TwistedSister
    Miss Malle skrev 2010-01-03 00:49:06 följande:
    oj säger jag bara känner mig hemma här direktjag är mamma till 3 underbara söner jag själv har grav ad/hd, tourrette syndrom (tics),borderlainmin älsta pojke har med ad/hd går på conzerta vilket har blivit mycket bättre med honom sen han börja me medecinmin mellersta pojke började på conzerta för 1 månad sen vissa dagar är bättren andra 1 dag glömde vi alla ta conzertan usch vilket helvete vi hade jag stor grät barnen höll på att slå ihjäl varandra jag ville springa rakt in i väggen så man är väldigt noga med att ta medecinen i tid gör aldrig om det igen att glöma saker fast det jag är bäst på är ju att skjuta upp på saker hmmm kvittar om jag lovar mig själv att bli bättre så blir jag aldrig det
    Hej och välkommen in i tråden.
  • ebelra

Hejsan alla...brukar läsa denna tråd,,så skönt att veta att man inte är ensam. Jag har en son på 9 år som har adhd.
    Jullovet har gått ganska bra, Elias har varit ganska lugn, några utbrott har det varit men han verkar må bättre. Före jul så va det totalt kaos i skolan, han ville inte vara med på lektionerna och allt blev fel hela tiden, bups läkare trodde att han har en höstdepresion. Elias äter concerta 36ml sen i september. det va totalt kaos här.
    Nu tycker jag att han mår bättre men om en vecka börjar ju skolan igen, gruvar mig redan. Jag är arb.lös men måste hitta en praktikplats till på måndag så då blir det ju både skola och fritids, och han hatar verkligen fritids.....suck....
    men en positiv sak är att vi har fått ett 1/2 vårdbidrag för Elias, det underlättar ju ekonomiskt för allt som går sönder och tappas bort, även för alla gånger vi måste åka till skolan när allt är kaos där.
    Vi har möten inbokade med Bup och läkare och med skolan nu i januari,,,hoppas att de kan göra något så Elias får bättre hjälp.
    Själv känner jag mig helt slut, vet inte vart jag ska få energi ifrån....
    {#lang_emotions_embarassed}

• pcalma
    ebelra skrev 2010-01-04 10:44:00 följande:
    Hejsan alla...brukar läsa denna tråd,,så skönt att veta att man inte är ensam. Jag har en son på 9 år som har adhd. Jullovet har gått ganska bra, Elias har varit ganska lugn, några utbrott har det varit men han verkar må bättre. Före jul så va det totalt kaos i skolan, han ville inte vara med på lektionerna och allt blev fel hela tiden, bups läkare trodde att han har en höstdepresion. Elias äter concerta 36ml sen i september. det va totalt kaos här. Nu tycker jag att han mår bättre men om en vecka börjar ju skolan igen, gruvar mig redan. Jag är arb.lös men måste hitta en praktikplats till på måndag så då blir det ju både skola och fritids, och han hatar verkligen fritids.....suck.... men en positiv sak är att vi har fått ett 1/2 vårdbidrag för Elias, det underlättar ju ekonomiskt för allt som går sönder och tappas bort, även för alla gånger vi måste åka till skolan när allt är kaos där. Vi har möten inbokade med Bup och läkare och med skolan nu i januari,,,hoppas att de kan göra något så Elias får bättre hjälp. Själv känner jag mig helt slut, vet inte vart jag ska få energi ifrån....
    Välkommen hit!
    Jag har 4 barn varav 3 har NPF. Jag arbetar 50% o 8.15-12.15 varje dag. jag har barnen på dagis till 15 må-to o till kl 14 på fredagar. det är för att jag ska få tid till återhämtning samt att göra läxor med de stora barnen, dammsuga o så.
  • Karina09
    ebelra skrev 2010-01-04 10:44:00 följande:
    Hejsan alla...brukar läsa denna tråd,,så skönt att veta att man inte är ensam. Jag har en son på 9 år som har adhd. Jullovet har gått ganska bra, Elias har varit ganska lugn, några utbrott har det varit men han verkar må bättre. Före jul så va det totalt kaos i skolan, han ville inte vara med på lektionerna och allt blev fel hela tiden, bups läkare trodde att han har en höstdepresion. Elias äter concerta 36ml sen i september. det va totalt kaos här.Nu tycker jag att han mår bättre men om en vecka börjar ju skolan igen, gruvar mig redan. Jag är arb.lös men måste hitta en praktikplats till på måndag så då blir det ju både skola och fritids, och han hatar verkligen fritids.....suck....men en positiv sak är att vi har fått ett 1/2 vårdbidrag för Elias, det underlättar ju ekonomiskt för allt som går sönder och tappas bort, även för alla gånger vi måste åka till skolan när allt är kaos där. Vi har möten inbokade med Bup och läkare och med skolan nu i januari,,,hoppas att de kan göra något så Elias får bättre hjälp.Själv känner jag mig helt slut, vet inte vart jag ska få energi ifrån....
    Hej och välkommen - jag har sett dig i presentationstråden.
    Känner igen mig i det du skriver. Min son 12 år, brukar också slappna av när det blir mindre krav. Här har vi både concerta och strattera.
    Kommer någon från Bup med då ni har möte med skolan? Det låter som om det är bråttom med att försöka ordna det bättre för honom i skolan. Har sett att det finns syskon också så jag föstår att du är slut. Berätta hur det går.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig