• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Karina09

Misslyckades igen... Sonen blir stortokig när vi ska ge oss iväg på någon familjeaktivitet. Det verkar vara någon sorts separationsångest som fastnat som "fix idé. Det gängse rådet är ju att förbereda barnet, men jag tycker inte det verkar hjälpa. Att han verkligen vill själv spelar ingen roll. Om det är något han inte gillar så är det nog så att han kan säga det på ett normalt sätt. Nu trodde vi det skulle gå lättare, för efter medicineringen har det mesta blivit bättre. Icke! Sedan vi igår em berättade att vi ska på släktkalas och träffa kusiner några mil bort, så har vi knappt haft en lugn stund. Den ursprungliga planen var att vi skulle åka mitt på dagen, käka hamburgare, gå på museum. Åka tåg för att slippa riskera livet. (Jag / vi får allt svårare med mörkerkörning och här är halt). Provokationer, utbrott, försök att hota, kasta saker etc. Vår strategi är att försöka ignorera det dåliga beteendet. Så många släkttillställningar som vi varit på i höst dit vi kommit med andan i halsen och mycket ledsna av allt bråk. Väl där funkar det för sonen för han trivs med människorna han träffar och alla gillar honom. Själv har jag suttit med en klump i magen och ett järnband runt hjärtat och inte kunnat känna mig glad eller avslappnad. Idag valde jag att inte följa med. När sonen hela tiden ändrarde sig och ömsom sa att vi skulle åka tåg och ömsom hotade med att slå sönder tvn om inte jag följde med så valde jag till slut att stanna hemma. Vill inte vara med om det här, vill inte.  Är jätteledsen. {#lang_emotions_cry}

• norgesessan

KRAMAR!!!

Emil har det också tufft nu...Berg och dalbana till tusen...

Fortsätter det så efter skoan har varit igång måste han nog börja medicineras, hoppas det bara handlar om julen och allt som hör till...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Petra78

Här är det oxå berg och dalbana verkligen, vi höjde ju concertan till 27 men märks ingen skillnad. och sen har V varit hos sin pappa och dagarna innan han åkte var han hemsk och idag kom han hem och det börjar med utbrott direkt och håller fortfarande på men jag sitter här uppe nu och ignorerar det och andas för annars blir jag tokig. Var bara tvungen att skriva av mig en snabbis.

Kram på Er

• Karina09
    norgesessan skrev 2010-01-02 17:44:30 följande:
    KRAMAR!!!Emil har det också tufft nu...Berg och dalbana till tusen...Fortsätter det så efter skoan har varit igång måste han nog börja medicineras, hoppas det bara handlar om julen och allt som hör till...
    Tack, medicinering hjälper, men med tanke på biverkningar så skulle vi inte valt det om det fanns andra utvägar. Det har blivit bättre1 Häromdagen gav vi oss ut på en skidtur. Sonen frös om tårna och vände själv och åkte hem efter ett tag. Jag var lycklig efteråt - hade samma sak inträffat för ett år sedan så vet man inte hur det slutat. Nu är han självständig och trygg nog för att återvända hem och sysselsätta sig själv medan vi tar en skidtur (=lyx). Är bara så svältfödd på umgänge, träffa människor utanför familjen... känner mig instängd.
    Har nu tömt min garderob och har inga saker kvar i mitt/vårt sovrum. Lillasyster och jag sover på madrass på golvet i annat rum. Det ärbesvärligt att inte ha tillgång till sin garderob.
    Ingen av våra anhöriga fattar att vi har det såhär. M som är så trevlig!!
  • Karina09
    Petra78 skrev 2010-01-02 20:07:39 följande:
    Här är det oxå berg och dalbana verkligen, vi höjde ju concertan till 27 men märks ingen skillnad. och sen har V varit hos sin pappa och dagarna innan han åkte var han hemsk och idag kom han hem och det börjar med utbrott direkt och håller fortfarande på men jag sitter här uppe nu och ignorerar det och andas för annars blir jag tokig. Var bara tvungen att skriva av mig en snabbis.Kram på Er
    Andas, ja... Lugnar mig en aning efter att fått höre allt detta. Jag borde ha ork efter en rel. lugn helg. Kokar - överreagerar. Nu spelar jag ensam hemma opera på HÖG volym. (Sonen fixar inte opera på låg vol - blir helknasig). Nu passar jag på!
  • Trollet Ludenben
    Karina09 skrev 2010-01-02 10:33:37 följande:
    Jag är osäker på märket, men rosa och gröna för barn har jag sett på Claes Ohlsson - där köpte vi våra för några år sedan.
    TwistedSister skrev 2010-01-01 23:27:43 följande:
    järnia har dem, finns gröna å rosa.
    Tack för tipsen... ska kolla clas ohlsson =)
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Miss Malle

oj säger jag bara
    känner mig hemma här direkt
    jag är mamma till 3 underbara söner
    jag själv har grav ad/hd, tourrette syndrom (tics),borderlain
    min älsta pojke har med ad/hd går på conzerta vilket har blivit mycket bättre med honom sen han börja me medecin
    min mellersta pojke började på conzerta för 1 månad sen
    vissa dagar är bättren andra
    1 dag glömde vi alla ta conzertan usch vilket helvete vi hade
    jag stor grät
    barnen höll på att slå ihjäl varandra jag ville springa rakt in i väggen
    så man är väldigt noga med att ta medecinen i tid
    gör aldrig om det igen att glöma saker
    fast det jag är bäst på är ju att skjuta upp på saker
    hmmm kvittar om jag lovar mig själv att bli bättre så blir jag aldrig det

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig