• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • mamita
    Tazocina skrev 2009-12-30 13:40:50 följande:
    Tack för era berättelser. det verkar som om era barn skiljt sig rätt mycket från varandra i sätt då de varit små..pcalma: skrev 2009-12-29 18:28:23 följande:
    Min tjej har också varit väldigt svår vid matsituationen, både vid amningen, flaskan och smakportionerna. Hon hade även kolik som liten. Kanske inte behöver betyda något!?Tror ni andra att man kan uppptäcka ADHD så här tidigt?
    i jämförelse med de andra två som inte har adhd var min son som har adhd svår att få att somna och mycket svår med maten.

Men det är många bebisar som är aktiva/svåra med maten etc och det behöver inte vara adhd, jag tycker du ska ta det hela med en nypa salt och låta detta vara till dottern blir lite äldre.
  • mamita

Gott nytt år allihopa! hoppas ni får en underbar kväll/natt imorgon!

Jag har inte skrivit så mycket eftersom jag känner att jag har så lite att tillföra, jag måste verkligen läsa på om adhd och måste boka ett möte med teamet som gav min son dignosen och sedan lämnade mig med alla frågor.
    Jag läser runt vad ni skrivit och lär mig så mycket jag kan även här.

• två lingon och ett blåbär

Kikar bara in en snabbis!

Hoppas att ni haft en bra jul allihop, önskar er alla ett gott slut på året!

Ser att ni är några nya här, Varmt Välkomna hit

• Karina09
    Tazocina skrev 2009-12-30 13:40:50 följande:
    Tack för era berättelser. det verkar som om era barn skiljt sig rätt mycket från varandra i sätt då de varit små..pcalma: skrev 2009-12-29 18:28:23 följande: Min tjej har också varit väldigt svår vid matsituationen, både vid amningen, flaskan och smakportionerna. Hon hade även kolik som liten. Kanske inte behöver betyda något!?Tror ni andra att man kan uppptäcka ADHD så här tidigt?
    Mitt svar på din fråga är nej! Det är så mycket som blir "tecken" när man ser i backspegeln, men först då. Jag läster för något år sedan att man faktiskt kan se tecken tidigare än vad man förut ansett. Dvs , det ska gå att se i förskoleålder... Ta det lugnt. Du kan inte få någon diagnos ännu. Du ska lita på din "magkänsla" men samtidigt vara medveten om att det kan finnas saker som du själv inte ser ( hur barn fungerar tillsammans med andra barn syns mycket tydligare i förskolan, när du inte är med). Du är välkommen med frågor, även om de inte är lätta att besvara.

Hur som helst kommer du att möta dessa barn, andras eller egna. Gott Nytt År!
  • Trollet Ludenben

Elegi: önskar dig det samma Och ett gott ntt år till alla andra med här inne Vi är sjuka här. Frodo är frisk (än så länge) och Elias har nästan 40 graders feber. Sambon och jag är jättesnoriga... fin nyår. Tur att vi bara ska vara hemma.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • TwistedSister

Men sluta skrämmas! Nyår är inte förrän imorgon, ni fick mig att tro att jag sitter här hemma och missar det (är bortbjuden ju). Fick kolla almanackan för att lugna mig själv. Men gott nytt år på er allihopa då från mig med. Ta det lugnt med raketerna!

• norgesessan

Ja, det är jättemånga som börjar tidigt iår....Skal inte önska någon nåt före imorron....

Vi har haft en rätt så jobbig jul...Åkte till min familj. Det var generellt stök med ljuspunkter här och där...Emil var uppe i hundra, tjoade konstant, speedade upp Jonathan, trotsade mina föräldrar...
    Vi fick en massa snö (typ en halvmeter sammanlagt, ca. 30 över en enda natt). Han var ute och skottade och lekte i snön halva dan, och jag trodde han skulle lugna sig lite den kvällen iallafall...Men nej...Det märktes inte ens...
    Han hade jätteroligt ute i snön iallafall...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Karina09
    TwistedSister skrev 2009-12-30 23:26:06 följande:
    Men sluta skrämmas! Nyår är inte förrän imorgon, ni fick mig att tro att jag sitter här hemma och missar det (är bortbjuden ju). Fick kolla almanackan för att lugna mig själv. Men gott nytt år på er allihopa då från mig med. Ta det lugnt med raketerna!
    Ja, Gott Nytt År (rätt dygn för denan kommentar!)-:)
  • Esmiso
    yrrol2 skrev 2009-12-30 13:57:42 följande:
    Min pojk är redan utredd fick adhd diagnos när han var 5 århan är 9 år nu. nu vill dom kolla autistiska drag iom att han har svårt med kamrat kontakten han kan ej behålla dom, svårt för lukter kläder som sitter åt, svårt att läsa av när någon skämtar med honom.
    men det låter i mina öron som "vanliga" ADHD drag... Måste ju inte nödvändigtvis vara autistiska drag. Men det kan ju vara skönt att veta.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig